آموزش نصب دوربین مداربسته

در این جا قصد داریم به آموزش نصب دوربین مداربسته بپردازیم.
شاید ممکن است شما دوست داشته باشید سیستم دوربین مداربسته مکانتان را خودتان نصب بنمایید.
حال ما در این جا به آموزش نصب دوربین مداربسته با تکتولوژی در بستر آنالوگ میپردازیم، تیم تولید محتوی زرین سیستم امیدوار است که این آموزش ها بتواند برای شما کارا و راه گشا باشد.آموزش نصب دوربین مداربسته شماتیک تجهیزات، دوربین مداربسته آنالوگ، dvr و انتقال تصویر

این آموزش نصب دورربین مداربسته برای شما که پک دوربین مداربسته را تهیه نموده اید بسیار مفید خواهد بود، برنامه ریزی مراحل نصب دوربین مداربسته به شرح زیر است:

اجزای اصلی دوربین مداربسته

اجزای اصلی سیستم دوربین مداربسته شامل: دوربین مداربسته – کابل کواکسیال – منبع تغذیه – کابل برق – فیش برق – فیش BNC – دستگاه DVR – هارد به صورت اجباری است.

معرفی تجهیزات دوربین مداربسته

تجهیزاتی همانند: رک، برد صدا، پایه دوربین مداربسته، کاور دوربین مداربسته، UPS، مودم، لوله فلکسی، کانال و…. است. که بنابر نیاز در طراحی و نصب دوربین مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد.

نصب فیش BNC دوربین مداربسته

شاید میتوان گفت یکی از سخت ترین قسمت های نصب دوربین نصب فیش BNC است ما در زرین سیستم به آموزش کامل نصب فیش BNC پرداخته ایم.

نصب منبع تغذیه دو امپر

ولتاژ کاری سیستم دوربین مداربسته اعم از خود دستگاه DVR  و یا دوربین ها 12 ولت میباشد و از آن جا که جریان برق شهری 220 ولت است باید از منبع تغذیه استفاده نمود.

نصب فیش BNC به دستگاه DVR

یکی از قسمت های آموزش نصب دوربین نصب فیش BNC به DVR میباشد لازم به ذکر است در زمان اتصال این فیش فشار خارجی عمودی و افقی نیاورید و تا زمانی که فیش در جایش درگیر نشده است نصب فیش به اتمام نرسیده است.

معرفی اجزای دستگاه DVR 

در این ویدیو ما به معرفی اجزای DVR و تجهیزات و مدل ها و نوع این دستگاه ها میپردازیم.

نصب اتصالات دستگاه DVR

برای نصب دوربین مداربسته باید اتصالات DVRرا انجام دهید.
دستگاه DVR اتصال های مختلفی از جمله کابل لن، فییش BNC، فیش تغذیه، فیش RS32، پورت یو اس بی را دارد ما در این ویدیو به آموزش نصب انواع اتصالات دستگاه DVR میپردازیم

نصب هارد دستگاه DVR

حال در آموزش نصب دوربین مداربسته به نصب هارد میرسیم، پس از نصب دوربین مداربسته و کابل کشی و اتصالات و…. باید هارد دستگاه DVR را در داخل دستگاه نصب نمود در این ویدیو به آموزش نصب هارد میپردازیم.

آموزش رابط کاربری DVR(قسمت یک)

در این جا به آموزش استفاده از دستکاه DVR و قابلیت های آن میپردازیم: تنظیمات ساعت، تنظیمات انتقال تصویر، تنظیمات ضبط دستگاه، ورود و خروجی های دستگاه، تنظیمات رنگ، هارد و…. میپردازیم.

آموزش رابط کاربری دستگاه DVR (قسمت دو)

در این ویدیو به اموزش تنظیمات هارد و تنظیمات خروجی تصویر میپردازیم بدین ترتیبی شما میتوانید هارد سیستم خود را مدیریت کرده و یا تنظیمات تصاویر و نور و رنگ را انجام دهید.

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته

  1. فبل از نصب دوربین مداربسته نقشه ی نصب تجهیزات و کابل کشی را مشخص نمایید.
  2. دوربین مداربسته بر روی سطوخ فلری مانند: تیرآهن، نبشی، قوطی و… نصب ننمایید.
  3. در صورت اجبار در نصب دوربین مداربسته بر روی سطح فلزی حتما از عایق پلاسیتکی به ضخامت کافی استفاده نمایید.
  4. شیلد کابل های تصویر حتی المقدور به ارت و در صورت نوبد به لوله آب متصل گردانید.
  5. دوربین مداربسته در معرض آفتاب مخصوصا در مناطق گرمسیری حتما با سایبان و در کاور دوربین مداربسته نصب شود.
  6. کابل کشی ها نباید از کنار برق فشار قوی، ترانس های صنعتی، دستگاه جوش، فرکانس های بالا،دکل های مخابرتی و تجهیزات مشابه موجب نویز در تصویر میگردد.
  7. برای هر دوربین مداربسته سعی نمایید یک تغذیه مجزا 12 ولت 2 آمپر واقعی و یا از اداپتور مرکزی سوییچینگ در بستر کابل برق مناسب استفاده نمایید.(حتی المقدور از فیوز جداگانه و استابلایزر و UPS استفاده نمایید.)
  8. اگر می خواهید در هر زمان و مکان دوربین های شما به طور مرتب کار کنند باید از آن ها نگهداری و مراقبت کنید.
  9. استفاده از تجهیزات نامناسب می تواند حتی دوربین را از کار بیندازد. کابل های دوربین مدار بسته را از وسایل الکترونیکی دور نگه دارید، بررسی کنید که کابل های دوربین مدار بسته دور از آب و هوای مرطوب باشند
  10. در صورتی که دوربین مداربسته را بدون هیچ محافظی در معرض نور خورشید، رطوبت، باران و… قرار دهید طول عمر آن به شدت کاهش می یابد در ضمن دوربین را حتمادر مکان نصب خود محکم نماییدتا در صورت وقوع زلزله و یا طوفان دچار خسارت نشود.
  11. هر گونه شاخه یا برگی که ممکن است جلوی دید لنز دوربین را بگیرد، از لنز دوربین مداربسته دور نمایید.
  12. در دوربین های لنز متغیر زوم دوربین را هر چند مدت یکبار بررسی کنید تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.
  13. مانیتور دوربین مدار بسته خود را هر چند مدت یکبار بررسی کنید تا مطمئن شوید تصاویر واضحی در اختیار شما قرار می دهد.
  14. ضبط تصاویر توسط دستکاه مدیریت تصاویر را به صورت هفتگی چک کنید تا از کارکرد صحیح سیستم مطمئن شوید.
  15. بهتر است در زمان های مشخص میکروفون دوربین را تمیز کنید تا صدا به درستی منتقل شود.
  16. به روز بودن زمان و تاریخ دوربین مداربسته خود را کنترل کنید.

رفع خرابی دوربین مداربسته

در انتهای آموزش نصب دوربین به عیب یابی گام به گام مشکلات دوربین مدرابسته و سیستم DVR در کل تمامی اجزا میپردازیم.
به عبارتی نصب کردن سیستم به خودی خود امری کافی نیست و وقتی شما دوربین مدرابسته خود را نصب نموده اید در صورت ایجاد عیب و خرابی باید بتوانید به اقدامی بپردازید و آن مشکل را حل نمایید.
تیم تولید محتوای زرین سیستم در مقاله ای مجزا به صورت مفصل به آموزش رفع خرابی دوربین مداربسته به صورت گام به گام و کامل پرداخته است.
امیدواریم این آموزش نصب دوربین مداربسته برای شما مفید بوده باشد و شما توانسته باشید با مطالعه و تماشای ویدیو های این مقاله اقدام به نصب دوربین مدرابسته بپردازید.

آموزش اصول طراحی و قرارگیری و نصب دوربین مداربسته

طراحی دوربین مدرابسته

آموزش اصول طراحی و قرارگیری و پیاده سازی و نصب دوربین مداربسته

 

آموزش طراحی مسیر کابل و نوع کابل و نقشه کشی دوربین مداربسته

کابل کشی دوربین مداربسته

طراحی مسیر کابل کشی ها، نوع کابل ها، طراحی نقشه دوربین مداربسته

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته

آموزش نصب و راه اندازی انواع نرم افزار انتقال تصویر

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

حال به آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه میپردازیم، برای بسیاری از افراد لفظ دوربین مداربسته IP یک لفظ ترسناک است که آن ها را برای نصب دوربین مداربسته نگران میکند.سیستم مداربسته IP بر خلاف نسل قبلی خود یعنی سیستم مداربسته آنالوگ دارای تفاوت هایی در کابل کشی و روش انتقال اطلاعات می باشد.

تصاویر دوربین مداربسته IP به صورت داده دیجیتال و صفر و یک بر روی بستر شبکه به دستگاه مدیریت تصویر (‌DVR)یا سرور انتقال پیدا میکند.جهت نصب دوربین مداربسته تحت شبکه نیاز به اطلاعات مختصری در مورد شبکه های کامپیوتری، کابل کشی دوربین مداربسته، طرز کار با دریل و داکت کشی و فلکسی کشی نیاز است.پک دوربین مداربسته تحت شبکه و تجهیزات مورد نیاز برای دوربین مداربسته تحت شبکهما در زرین سیستم با شعار خودت انجام بده (DO IT YOURSELF) بدین صورت شما با کمی خلاقیت، پشتکار و البته سلیقه میتوانید سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه ی خود را نصب نمایید.

اجزای سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه شامل موارد زیر است.

دوربین مداربسته IP:

بنا بر نیاز مکان شما دوربین مداربسته تحت شبکه متناسب با نیاز شما در تعداد و نقاط مختلف نصب میشود.

دستگاه مدیریت تصویر:

با توجه به تعداد، کیفیت و تکنولوژی دوربین ها و البته پهنای باند مورد نیاز، باید دستگاه NVR متناسب انتخاب و خریداری شود.

هارد دیسک ذخیره سازی:

هارد دوربین مداربسته

هر سیستم نظارت تصویری به یک یا چند هارد دیسک با ظرفیت مناسب برای ذخیره تصاویر دوربین مداربسته احتیاج دارد.

کابل شبکه:

کابل شبکه وظیفه ی انتقال تصاویر مداربسته را به دستگاه NVR بر عهده دارد. در صورت POE بودن دوربین های مداربسته و یا انتقال تغذیه به وسیله ی کابل شبکه، انرژی برق مورد نیاز دوربین نیز از طریق این کابل تامین می شود. با توجه به نوع دوربین مداربسته و همچنین پهنای باند مورد نیاز از کابل شبکه مناسب با آن استفاده شود. در صورت مناسب بودن نوع و پهنای باند کابل های شبکه داخلی می توان از شبکه موجود در صورت وجود نیز استفاده نمود.

اتصالات شبکه:برای اتصال کابل شبکه به دوربین مداربسته IP و دستگاه NVR نیاز به سوکت شبکه می باشیم. باید به تعداد پورت ها سوکت شبکه برای اتصالات داشته باشیم.

لوازم جانبی دوربین مداربسته:

برای رعایت اصول استاندارد نصب دوربین مداربسته و بالا بردن سطح کیفیت کار میتوان از: رک، کم باکس، کاور دوربین مداربسته، لوله فلکسی فلزی و… استفاده مشود.

منبع تغذیه و کابل برق:

سه حالت کلی برای تامین انرژی برق مورد نیاز دوربین مداربسته وجود دارد که در صورت انتخاب هریک نیاز به تجهیزات متناسب با خود می باشند، که به صورت کامل در مقاله ای جداگانه  تحت عنوان کابل کشی دوربین مداربسته توضیح داده شده است.

منبع تغذیه یا آداپتور:

برای تامین انرژی برق دوربین های مداربسته باید به ازای هر دوربین یک آداپتور تهیه کتید یا از یک منبع تغذیه مرکزی برای تامین برق همه دوربین ها استفاده کنید.

سوییچ شبکه:

سوییچ وسیله ای است که چندین تحهیزات شبکه ای را بهم وصل میکند و  تمامی اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک میگذارند.یکی از مزایا مهم سوئیچ باعث کاهش هزینه ها و افزایش میزان بهره وری از کلیه سیستم ها می باشد. سوئیچ ها بیش تر برای انتقال تصاویر از دوربین مداربسته تحت شبکه به DVR مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه اصلی سوئیچ انتقال تصاویر از کابل شبکه به دستگاه ضبط است.

ابزار مورد نیاز درنصب دوربین مداربسته:

استریپر کابل شبکه و کوآکسیال (می توان از این ابزار برای لخت کردن سیم و کابل شبکه استفاده نمود، به عبارتی نقش سیم لخت کن دارد البته میتوان از سیم چین نیز جهت این کار استفاده نمود.)

آچار پرس زن سوکت شبکه (از این ابزار برای پرس سوکت شبکه به سر کابل استفاده می شود، اکثر پرس ها دارای سیم لخت کن نیز می باشند، ابتدایی ترین ابزار برای کار شبکه اچار شبکه است، البته در صورت سفارش شما ما در زرین سیستم میتوان کابل های شبکه ی سوکت زده ی آماده در اختیار شما قرار دهیم.)

مابقی ابزار مورد نیاز حهت نصب دوربین مداربسته تحت شبکه تفاوتی با دوربین مداربسته انالوگ ندارد.(ابزاری مثل:سیم چین، پیچ گوشتی، دریل، نردبان، چسب لنت، بست کمربندی و…)

سوالات متداول خریداران دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته و نصب دزدگیر

فرایند خريد و نصب دوربين مداربسته از زرین سیستم به چه صورت است؟

شما میتوانید به صورت مستقیم از فروشگاه الکترونیکی زرین سیستم خریداری کنید و در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی دارید میتوانید با کارشناسان فروش زرین سیستم با شماره های 09114435545 – 01143232122 تماس حاصل فرمایید .

توجه نمایید قبل از خريد دوربين مداربسته هدف خود را از نصب دوربين مشخص کنيد، بحث امنیت، نظارت و… اگر نمیدانید چه نوع دوربین و یا چند دوربین مداربسته نیاز دارید میتوانید درخواست کارشناسی در محل بدهید. در مرحله بعدي كالاهاي خريداري شده براي شما ارسال و براي نصب دوربين ها زماني تعيين مي گردد. در زمان مشخص شده تيم نصب زرین سیستم به محل شما مراجعه کرده و سیستم دوربين مداربسته را نصب کرده و تحويل مي دهد.

من نیاز به یک دوربین مداربسته دارم حال چه سیستمی خریداری نمایم؟

در صورتی که به تعداد کمی دوربین برای نظارت نیاز دارید می توانید از دوربین مداربسته وای فای نیز استفاده کنید. با نصب دوربین های مداربسته بی سیم هزینه نهایی مناسب تری نسبت به سیستم کامل دوربین مداربسته برای شما در بر دارد.

هزینه ی تمام شده نصب دوربين مداربسته در نهایت چقدر است؟
سیستم مداربسته بنابر این که برای چه مکانی نیاز دارید و چه تکنولوژی دوربین مداربسته (مقایسه دوربین مداربسته IP و AHD) را استفاده مینمایید و البته تعداد دوربین ها، متراژ کابل کشی دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی دوربین مداربسته نیز تاثیر گذار است.

ایا قبل از نصب دوربين مداربسته بايد محل نصب کارشناسي شود؟
در صورتی که نمی دانید برای مکانتون خود چند دوربین نیاز دارید بهتر است برای برآورد قیمت, محل اجرای پروژه توسط کارشناس بازدید شود تا تجهیزات مورد نیاز و اقلام مورد نیاز توسط کارشناس برآورد شود. هزینه ی کارشناسی و برآورد قیمت از پروژه در شهر تهران و مازندران 70.000 تومان است که در صورت اجرایی شدن پروژه این مبلغ از نصب نهایی شما کم می شود و در واقع کارشناسی بصورت رایگان انجام می شود.

دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا هم هست؟
میکروفن ها در سیستم دوربین مداربسته وظیفه جمع آوری صدا محیط و ارسال آن را به دستگاه ذخیره بر عهده دارند. برخی از این میکروفن ( برد صدا ) ها به صورت جدا گانه در محیط قرار میگیرند، دسته ای دیگر از دوربین های مداربسته نیز مانند: دوربین مداربسته داهوا 1200TPA در بازار عرضه میشود که خود مچهز به میکروفون داخلی هستند.

ایا تصاویر دوربین مدار بسته نصب شده در مکان را در موبایل میشه دید؟

پس از نصب سیستم دوربین مداربسته در صورتی که اینترنت داشته باشید میتوانید صویر و صدای دوربین های مداربسته در هر مکان بر روی موبایل , تبلت و کامپیوتر مشاهد کرد. دربعضی سیستم ها میتوان تصاویر ضبط شده را نیز مشاهده نمود.

ایا میتوان از هارد اکسترنال یا فلش استفاده نمود؟

برای ایجاد فضای ذخیره سازی در دستگاه DVR فقط میتوانید از هارد اینترنال استفاده نمایید و امکان استفاده از هارد اکسترانال و یا فلش وجود ندارد.

برای محل من چند دوربین مداربسته نیاز است؟
تعداد مورد نیاز دوربین مداربسته برای نصب به وسعت محل , هدف شما از نظارت و میزان دقت مورد نیاز شما بستگی دارد . معمولا تعداد دوربین های مورد نیاز برای اجرای صحیح پروژه بعد از انجام یک جلسه بازدید و کارشناسی در محل پروژه مشخص می گردد.

نصب سيستم دوربين مداربسته چقدر زمان مي برد؟
بسته به حجم سيم كشي و تعداد دوربين ها زمان نصب دوربين مداربسته متفاوت است. به طور معمول براي پروژه هاي 1 تا 4 دوربین با کابل کشي کم و متوسط يک روز کاري و پروژه هاي 4 تا 8 دوربين با کابل کشي کم و متوسط 2 روز کاري را مي توان پيش بيني کر .

من نصاب نيستم آيا مي توانم با مطالعه مقاله آموزش نصب, دوربين مداربسته ام را نصب کنم ؟
اگر فردی فنی هستید و در مورد مبانی برق و نحوه سیم کشی اطلاعاتی دارید قطعا می توانید سیستم دوربین مداربسته خود را نصب کنید اما با توجه به تجربه بالای افراد نصاب سیستم های دوربین مداربسته, پیشنهاد می شود نصب این سیستم ها را به افراد متخصص بسپارید، البته اگر وقت و انرژی و حوصله ی یادگیری و آزمون خطا کردن دارید میتوانید با استفاده از محتوای آموزشی صفر تا صد که ما در سیات زرین سیستم قرار داده ایم سیستم را راه اندازی نمایید.

نحوه نصب دوربين مداربسته شبکه، آنالوگ، AHD و HDCVI متفاوت است؟
استاندارد های مختلف دوربین مداربسته دارای سیم کشی های متفاوتی هستند. استراتژی جانمایی و نحوه اتصال این استاندارد ها نیز متفاوت هستند و البته اجزای اصلی آن نیز بسیار متفاوت است مخصوصا نیاز به استفاده از سوییچ در دوربین مداربسته شبکه و البته جا گذاری و طراحی نقاط قرار گیری سوییج نیز بسار مهم است.

چند نفر به صورت هم زمان می توانند تصاویر دوربین مداربسته را آنلاین مشاهده نمایند؟
در صورتی که چند نام کاربری مختلف بر روی دستگاه مدیرت تصاویر دوربین مداربسته تعریف شده باشد 99 نفر می توانند با دسترسی های متفاوت به سیستم بصورت آنلاین یا آفلاین دسترسی داشته باشند.

تصاویر دوربین مداربسته برای چه مدتی ذخیره میشود؟
مدت زمان ذخیره تصاویر بر روی دستگاه مدیریت تصاویر بستگی به ظرفیت هارد نصب شده روی دستگاه و همچنین فرمت ذخیره سازی تصاویر دارد. معمولا دستگاه های دوربین مدار بسته بعد از پر شدن هارد داخلی, قدیمی ترین تصاویر را پاک کرده و تصاویر جدید را ضبط می کنند.

 

Rate this post
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 thoughts on “آموزش نصب دوربین مداربسته

  1. ممنون از آموزش بسیار کامل نصب دوربین مداربسته که به ما دادید، به راحتی تونستم با دیدن این مقاله پک دوربینی رو که از شما گرفتم رو راه بندازم.
    مرسییییییییییی

    1. سلام الیاس عزیز
      مایه افتخار ما بود که این امکان فراهم شد که به خدمت رسانی به شما دوست عزیز بکنیم ارزوی توفیق برای شما داریم، اهالی استان شما خوزستان از مهربان ترین دوستان ما هستند که تونستیم بهشون خدمت رسانی کنیم.
      با ارزوی توفیق روز افزون

  2. الان من نصب دوربین مداربسته خونه ام رو میتونم خودم راه بندازم؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر آموزش نصب دوربین مداربسته ای که ما در زرین سیستم عرضه نموده ایم را به صورت دقیق مطالعه بفرمایید بعید میدونیم که با حوصله انجام بدید.
      با تشکر

  3. سلام ،من در محل کار دوربین xmeye دارم با مودم بی سیم مبین نت. در محل کار با خود این مودم تصویر روی گوشی را دارم ولی با نت همراه ویا از وای فای خارج از محل کار تصویر نشان نمیدهد. مشکل را چگونه رفع کنم🙏

    1. سلام
      مشکل احتمالا از اینترنت یا دسترسی های شبکه دستگاه مدیریت تصویر شماست، یا پورت دستگاه را تغییر دهید و یا مودم را
      با تشکر