دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه نوعی از دوربین مداربسته است که برخلاف دوربین مداربسته آنالوگ که انتقال اطلاعات را از طریق کابل کواکسیال و ارسال امواج انجام می دهد، از طریق بستر شبکه و به صورت دیتا یا همان صفر و یک انتقال می دهند. در کل نحوه کارکرد و تکنولوژی دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته آنالوگ با هم تفاوت دارد.دوربین مداربسته تحت شبکه در بستر های متفاوت کابلی، رادیوی و پردازشی متفاوت عرضه میشود.اولین دوربین مداربسته IP در جهان توسط کمپانی AXIS در سال 1996 در بازار های جهان عرضه شد و قبل از آن تمام دوربین های مداربسته در جهان انالوگ بودند.دوربین مداربسته تحت شبکه اکسیس اولین دوربین مداربسته تحت شبکه در جهان

خودت دوربین تحت شبکه نصب کن
دوربین مداربسته تحت شبکه به نسبت دوربین های آنالوگ (AHD ،CVI، TVI) عمر مفید بالاتر، کیفیت بهتر تصویر، ثبات در عملکرد و همچنین امکانات بیشتری را به کاربر ارائه میدهد. به عبارتی اگر از بحث هزینه بگذریم میتوان گفت: تنها ایرادی که همکاران نصاب به دوربین های IP نسبت می دهند، نصب سخت تر و مبلغ گران‌تر تجهیزات شبکه می باشد. ما در زرین سیستم این دو دغدغه ی درباره دوربین تحت شبکه را حل نموده ایم. عرضه تجهیزات با قیمت بسیار مناسب و همچنین تمامی تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری در صورت نیاز توسط تیم فنی زرین سیستم انجام میشود و حتی ما این امکان را در زرین سیستم ایجاد نموده ایم که در صورت اعلام متراژ کابل ها حتی نصب سوکت نیز انجام بشود. برای راحتی شما، کانفیگ دوربین ها انجام شده و به دستگاه مدیریت تصویر اضافه نموده و در این صورت به محض وصل کردن تجهیزات به برق سیستم آماده استفاده است. با توجه به متراژ شما کابل بریده شده سوکت زده شده تا مشکلی برای نصب وجود نداشته باشد. تمامی تنظیمات اولیه و تنظیمات پیشرفته انجام شده است تا مشکل نصب وجود نداشته باشد، به عبارتی پکیج به گونه ای آماده شده است که تنها نیاز به سیم کشی و پیچ کردن دوربین مداربسته داشته و بدین ترتیب نیاز به یک شبکه کار حرفه ای وجود ندارد، ضمنا در صورت مواجه با مشکل در نصب تیم فنی زرین سیستم به صورت بر خط به پشتیبانی شما میپردازند.

نحوه کارکرد دوربین مداربسته تحت شبکه

فرق اساسی دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته IP ساختار تحلیل و انتقال داده ی سیستم است در دوربین مداربسته IP هر دوربین مداربسته خود یک کامپیوتر داخلی دارد و خروجی تصاویر به صورت دیتا 0 – 1 به شبکه ارسال شده و بدین صورت تصاویر منتقل میشوند.

در واقع دوربین IP ویدئو و سایر داده ها را در قالب دیجیتال از طریق کابل شبکه به دستگاه مدیریت تصویر ارسال می کند.

 

اما دوربین مداربسته آنالوگ تصاویر را به صورت موج به دستگاه مدیریت تصویر منتقل کرده و سپس دستگاه مدیریت تصویر امواج را به دیتا تبدیل مینماید.

مقایسه دوربین مداربسته IP و AHD و قابلیت ها و ساختار های آن ها

مقایسه دوربین IP و AHD

دوربین های مداربسته IP به مرور زمان از کیفیت تصویر خروجی VGA به یک و سه دهم و مگاپیکسل و با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن پهنای باند به چهار مگاپیکسل، پنج مگاپیکسل، هشت مگاپیکسل و بالاتر عرضه شده است، که ما در زرین سیستم انواع دوربین مداربسته با رزولوشن های مختلفی عرضه میشود.مگاپیکسل دوربین مداربسته تحت شبکه

مقایسه دوربین IP – دوربین آنالوگ

در کل دوربین مداربسته IP تکنولوژی روز دنیاست و به دلیل قابلیت های که دارد، تقریبا در هیچ پروژه ی بزرگی به غیر از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده نمی‌شود و برای پروژه های کم تر از هشت دوربین مداربسته نیز بستگی به نیاز ها، بودجه، قابلیت های مورد نیاز مشتری دارد.دوربین مدرابسته تحت شبکه با برند های مختف و قابلیت های فنی مختحال در ادامه به مقایسه تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته در بستر آنالوگ میپردازیم.

در زمان خرید دوربین مداربسته در بستر آنالوگ شما نیاز به این موارد دارید:دوربین مداربسته AHD پک دوربین مداربسته کابل کواکسیال (رایج ترین کابل کواکسیال ترکیبی مغزی مس 0.7)، منبع تغذیه، دوربین مداربسته AHD، فیش تغذیه، فیش BNC، دستگاه DVR و تجهیزات جانبی

در زمان خرید دوربین در بستر شبکه شما نیاز به تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه به صورت موارد زیر دارید:دوربین مداربسته IP پک دوربین مداربسته کابل شبکه دوربین مداربسته، منبع تغذیه، دوربین مداربستهIP(تحت شبکه)، فیش تغذیه، سوکت شبکه، سوییچ، دستگاه مدیریت تصویر و تجهیزات جانبی

سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه
دوربین مداربسته IP یعنی سری پیشرفته ی دوربین مداربسته و مناسب برای اماکن و خریدارانی است که نیاز به تصویر با کیفیت بالا و یا قابلیت های فنی بالا دارند، یکی از مواردی که در دوربین های تحت شبکه بسیار مهم است، امکان انتقال دیتا در بستر شبکه است به گونه ای که هر دوربین مداربسته خود یک بخش از سیستم شبکه است و بدین صورت میتوان تصاویر دوربین مداربسته را به وسیله ی رادیو، سوییچ و مواردی از این دست منتقل نمود.

دوربین مداربسته اسمبل شده از جمله دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته IP در برند های مختلف و قابلیت های فنی بسیار متفاوتی عرضه میشود، ما در زرین سیستم به عرضه انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه با برند های خارجی، ایرانی و همچنین دوربین مداربسته اسمبل شده میپردازیم.

دوربین تحت شبکه بیسیم

دوربین‌های امنیتی بی‌سیم، دوربین‌ هایی هستند که سیگنال‌های تصویری و صوتی را از طریق باند رادیویی به گیرنده‌های بی‌سیم منتقل می‌کنند. بسیاری از دوربین های امنیتی بی سیم حداقل به یک کابل یا سیم برای برق نیاز دارند. انتقال بی سیم به انتقال ویدئو/صوت اشاره دارد.

با این حال، برخی از دوربین‌های امنیتی بی‌سیم با باتری کار می‌کنند و این دوربین‌ها واقعاً بی‌سیم می باشد.

دوربین تحت شبکه بیسیمدوربین بی‌سیم به دلیل هزینه‌های نصب کم (بدون نیازی به اجرای کابل کشی های گران قیمت) و گزینه‌ های نصب انعطاف‌ پذیر، در بین مصرف کنندگان امنیتی بسیار محبوب هستند. دوربین های بی‌سیم را می‌توان در مکان‌هایی که قبلاً برای دوربین‌های سیمی استاندارد امکانپذیر نبود، نصب کرد.دوربین مداربسته تحت شبکه بی سیم دوربین امنیتی بی سیم علاوه بر سهولت استفاده و دسترسی آسان، به کاربران این امکان را می دهد که از اینترنت بی سیم پهن باند برای ارائه پخش ویدیوی استفاده کنند.

البته در کل این دوربین های مداربسته بی سیم را به عنوان دوربین مداربسته وای فای در کل همه ی دوربین های مداربسته اعم از دوربین مداربسته شارژی، دوربین مداربسته وای فای خورشیدی، دوربین مداربسته لامپی، دوربین مداربسته بیبی کم و… جزو دوربین های مداربسته وای فای هستند پک چند دوربین مداربسته وای فای نیز جزو این دوربین های مداربسته است که قابلیت های بسیاری را ایجاد میکند.

دوربین مداربسته وای فای

دوربین تحت شبکه انتقال بی سیم

در بسیاری از پروژه های نصب دوربین مداربسته دوربین های تحت شبکه در نقاط مختلفی نصب میشوند و یا دوربین مداربسته تحت شبکه در یک نقطه خاص و تجهیزات ذخیره سازی و مانیتورینگ در نقطه ی دیگری نصب میشوند و ممکن است امکان اتصال کابلی تجهیزات وجود نداشته باشد و اتصالات سوییچ های شبکه و یا هر دوربین مداربسته از نقاط مختلف به وسیله ی لینک رادیویی به هم متصل بشوند.ما در زرین سیستم به عرضه انواع لینک های رادیویی با پهنای باند های مختلف از زیر صد مگابایت تا چند گیگابایت و همچنین برد فاصله ای چند صد متری تا ده ها کیلومتری میپردازیم.

رادیو میکرو تک

رادیو وایرلس SXTsq Lite5 میکروتیک یک رادیو با کیفیت ساخت مناسب برای ارسال داده های شبکه است که این نوع لینک رادیویی را مناسب برای فضا های باز برای ارسال داده دوربین مداربسته تحت شبکه در فواصل کوتاه تر از یک کیلومتر(کم نویز) و پهنای باند کم تر از صد مگابایت اسمی و هفتاد مگابایت رسمی هستند.

رادیو وایرلس SXTsq Lite5

انواع دوربین های شبکه

  • دوربین IP PTZ

دوربین IP PTZدوربین های Pan-tilt-zoom (PTZ) می توانند میدان دید و زاویه خود را از طریق یک اپراتور از راه دور تنظیم کنند و به کاربران این امکان را می دهند تا رویدادها را با کنترل بیشتری ردیابی کنند. آنها می توانند مناطق  بزرگ را پوشش دهند و معمولاً برای نظارت بر فضاهای عمومی در فضای باز استفاده می شوند و میتواند زوم کرده و زاویه چپ و راست و بالا و پایین برود

  • دوربین IP ثابت

دوربین‌های IP ثابت در یک موقعیت ثابت عمل می‌کنند و لنز آن ها قابلیت زوم و یا دوربین امکان چپ و راست رفتن را ندارد و یک نمای واحد را در میدان دید دوربین ارائه می‌دهند و به طور مداوم سوژه‌ها را در یک کادر از پیش تعیین‌شده زیر نظر دارند. دوربین های ثابت به طور گسترده ای هم در فضای باز و هم در داخل خانه، معمولاً در فروشگاه های خرده فروشی و دفاتر تجاری استفاده می شوند. در مقایسه با دوربین های PTZ، آنها به پهنای باند کمتری برای پشتیبانی نیاز دارند.

  • دوربین IP PoE یا PoE+

دوربین های IP PoE از یک کابل شبکه (معمولا Cat 5 یا 6) برای تامین برق و داده ها به طور همزمان استفاده می کنند. این امر نیاز به اجرای دو کابل برق و داده را به طور جداگانه از بین می برد و در نتیجه میزان سخت افزار مورد نیاز را کاهش می دهد. با قطعات کمتری سروکار دارند، نصب سیستم‌های PoE آسان‌تر و هزینه نگهداری آن در مقایسه با سیستم‌های سنتی کمتر است. تفاوت بین PoE و PoE+ مقدار الکتریسیته ای است که هر کدام برای تامین انرژی سیستم خود منتقل می کنند. سیستم های استاندارد PoE اکثر دوربین های IP را تغذیه می کنند و حداکثر 15 وات برق را انتقال می دهند. سیستم‌های PoE+ حداکثر 30 وات را انتقال می‌دهند و معمولاً در دوربین‌های پرقدرت با مکانیسم‌های گرمایش و سرمایش خاص خود استفاده می‌شوند.

  • دوربین IP بی‌سیم

دوربین‌های IP بی‌سیم برای ارسال داده‌های ویدیویی به یک روتر WiFi متصل می‌شوند. سپس فیلم به فضای ذخیره سازی ابری یا حافظه داخلی داخلی دوربین منتقل می شود. دوربین های IP بی سیم می توانند راه حل خوبی برای خانه های کوچک باشند، اما یک سیستم دوربین سیمی کمتر در معرض تداخل است و برای مناطق بزرگتر توصیه می شود.

ویژگی های ضروری دوربین های IP

دوربین مداربسته تحت شبکه بر بستر حافظه ابری فضای ابری و داخلی

  • فضای ابری و داخلی

فضای ذخیره‌سازی هنگام بررسی دوربین‌های IP اهمیت زیادی دارد. طبق قانون، بسیاری از شرکت‌ها ملزم به نگهداری فیلم‌های امنیتی برای مدت زمان مشخصی بسته به صنعت و وظایف محلی خود هستند. اکثر سیستم های نظارتی داده های ویدئویی را روی فضای ذخیره سازی ابری، درایو حالت جامد (SSD) یا هارد دیسک درایو (HDD) منتقل می کنند. راه‌حل‌های پیشرفته، فیلم را به صورت محلی روی SSD یا HDD ذخیره می‌کنند، در حالی که از آن در فضای ابری نیز نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند. این سیستم‌های امنیتی «هیبرید ابری» ایمن‌تر و قابل اعتمادتر از سیستم‌هایی هستند که فقط به یک روش متکی هستند.فضای ابری و داخلی

  • قابلیت های PoE
  • دوربین های IP که می توانند از طریق اتصال PoE تغذیه شوند، خطر و هزینه اجرای سیم برق را از بین می برند. در مقایسه با دوربین‌های کاملاً بی‌سیم، دوربین‌های IP PoE تمایل به انتقال داده پایدارتر دارند و کمتر با تداخل دستگاه‌های مجاور مواجه می‌شوند.رمزگذاری داده های ویدیوییرمزگذاری داده های ویدیویی

میزان امنیت یک دوربین IP به سطح رمزگذاری داده ها و امنیت شبکه آن بستگی دارد. رمزگذاری روشی برای پنهان کردن اطلاعات با درهم‌سازی داده‌ها است تا تنها اشخاص مجاز بتوانند آن را رمزگشایی کنند. از آنجایی که دوربین های IP اغلب در موارد نقض IoT هدف قرار می گیرند، دو حالت رمزگذاری وجود دارد، در حالت استراحت و در حال انتقال.

رمزگذاری در حالت استراحت: داده‌های رمزگذاری‌شده «در حالت استراحت» به این معنی است که داده‌ها در دوربین محافظت می‌شوند. RSA و AES دو نمونه از استانداردهای رمزگذاری زیرساخت کلید عمومی (PKI) هستند که تضمین می‌کنند هر کسی که به داده‌های ویدیو دسترسی دارد نمی‌تواند آن را از حافظه داخلی استخراج کند.

در رمزگذاری ترانزیت: داده‌های رمزگذاری شده «در حین انتقال» به این معنی است که داده‌ها در حین حرکت از طریق شبکه یا انتقال از فضای ذخیره‌سازی محلی به فضای ابری محافظت می‌شوند. سیستم‌های ایمن داده‌ها را در حین انتقال با استفاده از HTTPS/SSL از طریق پورت 443 رمزگذاری می‌کنند و فقط به سرویس‌های ابری اختصاصی اتصالات خروجی برقرار می‌کنند.

ویژگی های اضافی دوربین های شبکه:

سوییچ شبکه و انتقال دیتا در بستر شبکه

  • اشتراک‌گذاری فوری ویدئو: یکی از قابلیت‌های سیستم‌های نظارت IP مدرن، امکان اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ویدئویی از طریق پیامک، ایمیل یا لینک‌های آنلاین است. این میزان زمان لازم برای هشدار به مقامات در هنگام وقوع حوادث و اقدامات فوری را کاهش می دهد.
  • کیفیت ویدیو: دوربین‌های IP عموماً در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ که به طور سنتی در سیستم‌های مداربسته استفاده می‌شوند، کیفیت تصویر بالاتری ارائه می‌دهند. از آنجایی که آنها سیگنال های دیجیتال را ارسال می کنند، می توانند جزئیات بیشتری را ثبت کنند. این امکان را برای بسیاری از سیستم های امنیتی IP فراهم می کند تا تجزیه و تحلیل های ویدئویی پیشرفته مانند تطبیق چهره را در نرم افزار خود بگنجانند.
  • تجزیه و تحلیل ویدئویی مبتنی بر حاشیه : سیستم‌های نظارت مدرن از هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل مبتنی بر حاشیه برای تشخیص افراد و اشیاء در میدان دید دوربین استفاده می‌کنند. نرم افزار با قابلیت یادگیری عمیق می تواند از تطبیق چهره و وسیله نقلیه برای هشدار به کاربران در مورد حوادث در زمان واقعی و سرعت بخشیدن به تحقیقات استفاده کند. این سیستم‌های نظارتی پیشرفته همچنین به کاربران اجازه می‌دهند مناطق محدودی را در دید دوربین تعریف کنند و در صورت شناسایی فعالیت معنادار در یک زمان خاص از روز به آنها اطلاع داده شود.
  • جریان ثابت: دوربین‌های IP که در حالت پایدار کار می‌کنند، پهنای باند کمتری مصرف می‌کنند، که باعث می‌شود مقیاس‌پذیرترند و هزینه کمتری برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ داشته باشند. در حالت ثابت، دوربین ها هر 20 ثانیه یک بار یک جریان ثابت از تصاویر کوچک رمزگذاری شده و ابرداده های مرتبط را به ابر ارسال می کنند. یک دوربین IP حالت ثابت با سرعتی در حدود 20 کیلوبیت در ثانیه کار می کند که تقریباً 1/100 یک دوربین ابری سنتی است که با سرعت 1-2 مگابیت در ثانیه پخش می شود. با توجه به ردپای پهنای باند کم، بیش از 100 دوربین حالت ثابت می توانند اتصال شبکه مشابهی را به اشتراک بگذارند و پهنای باند یکسانی را به عنوان یک دوربین ابری سنتی مصرف کنند.

معرفی دوربین تحت شبکه رایج:

دوربین مداربسته تحت شبکه تیتان

دوربین مداربسته تحت شبکه تیتان

دوربین مداربسته تحت شبکه پنج مگاپیکسل TITAN SUPER HERO با قلب تپنده سونی و با قابلیت های فنی بالا (ذخیره پنج مگاپیکسل، سی فریم دوربین مداربسته، همچنین قابلیت وارم لایت دید در شب دوربین مداربسته و بهترین قطعات دوربین مداربسته یکی از بهترین دوربین مداربسته تحت شبکه بازار جهت مجهز شدن به یک سیستم حرفه ای دوربین مداربسته تحت شبکه در مکان شما میتواند باشد.

دوربین مداربسته تحت شبکه تیتان

دوربین مداربسته تحت شبکه وارم لایت دام

دوربنی مداربسته دام وارم لایت یک دوربین تحت شبکه مجهز به قابلیت های فنی بسیار بسیار بالاست.

دوربین مداربسته دام وارم لایت IP چهار مگاپیکسل دوربین مداربسته از سری دوربین های با کیفیت و پر فروش می‌باشد که با داشتن سنسور تصویر پیشرفته ای که دارد تصاویر شفاف و قابل قبولی ارائه میدهد، همزمان مجهز به دید در شب وارم لایت می‌باشد.

دوربین تحت شبکه دام وارم لایت

دوربین price winner تیتان

دوربین مداربسته تحت شبکه تیتان price winnerدوربین مداربسته price winner چهار مگاپیکسلی وارم لایت تیتان یک دوربین مداربسته بولت مناسب برای نصب در فضای باز است که سنسور تصویر و همچنین پروسسور بسیار پیشرفته ای دارد استاندارد IP67 دارد و مجهز به دید در شب رنگی است این دوربین مداربسته قابلیت بیست فریم در ثانیه را دارد و یک دوربین مداربسته مدعی در بین دوربین های مداربسته با قیمت اقتصادی است و کیفیت تصویری و همچنین پایداری تصویر بسیار بالایی دارد.

دوربین تحت شبکه price winner

دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان تیتان

دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان تیتانما در زرین سیستم به عرضه انواع دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان در برند های مختلفی میپردازیم، دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان تیتان این امکان را برای شما فراهم میکند که در تمامی ساعات روز و شب و در تمامی شرایط آب و هوایی پلاک خودرو های ورودی را با کیفیت بالا ذخیره نماید، این دوربین مداربسته قابلیت رکورد 60 فریم در دو مگاپیکسل و سی فریم در پنج مگاپیکسل و لنز موتورایز 6 به 22 میلی متری را دارد.

دوربین تحت شبکه پلاک خوان تیتان

دوربین مداربسته تحت شبکه موتورایز تیتان

دوربین مداربسته موتورایز تیتانما در زرین سیستم به عرضه انواع دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان در برند های مختلفی میپردازیم، دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان تیتان این امکان را برای شما فراهم میکند که در تمامی ساعات روز و شب و در تمامی شرایط آب و هوایی پلاک خودرو های ورودی را با کیفیت بالا ذخیره نماید، این دوربین مداربسته قابلیت رکورد 60 فریم در دو مگاپیکسل و سی فریم در پنج مگاپیکسل و لنز موتورایز 2.8 به 12میلی متری را دارد.

دوربین تحت شبکه پلاک خوان تیتان

 

دوربین مداربسته تحت شبکه وارم لایت بالت

دوربین مداربسته تحت شبکه وارم لایت بالت دارای قابلیت های فنی بسیار بالا

دوربین مداربسته بالت وارم لایت IP چهار مگاپیکسل از سری دوربین های اقتصادی می‌باشد که با داشتن سنسور تصویر چهار مگاپیکسلی که دارد تصاویر شفاف و قابل قبولی ارائه میدهد، این دوربین مداربسته مجهز به دید در شب وارم لایت می‌باشد که موجب ایجاد کیفیت تصویر بسیار خوبی در شب میشود.

دوربین تحت شبکه بال وارم لایت

 

دوربین مداربسته تحت شبکه اسپید دام

دوربین مداربسته تحت شبکه اسپید دامما در زرین سیستم عرضه کننده انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با با اشکال و ساختار های مختلف هستیم، در بسیاری از اماکن بزرگ همانند: کارخانجات، معادن، کارگاه های ساختمانی، باغ ها و… نیازمند دوربین های مداربسته ی مدیریتی هستند که با استفاده از اپراتور اقدام به گشت زنی یا نقطه زنی خاصی نمایند. در این موارد ما به شما استفاده از دوربین مداربسته اسپید دام را پیشنهاد می‌نماییم که قابلیت: چرخش، زوم اپتیکال، برنامه ریزی چرخش و زوم و بسیاری از قابلیت های دیگر را دارد. (البته ما به صورت بسیار محدود و در شرایط خیلی خاص استفاده از دوربین مداربسته اسپید دام آنالوگ را پیشنهاد میکنیم.)

دوربین تحت شبکه اسپید دام

دوربین مداربسته تحت شبکه KDT

کمپانی کی دی تی یک شرکت داخلی است که اقدام به طراحی، تولید و مونتاژ انواع دوربین مداربسته تحت شبکه بالا رده و با کیفیت و همچنین تجهیزات دوربین مداربسته و شبکه میپردازد، ما در زرین سیستم به عرضه انواع محصولات KDT میپردازیم.دوربین مداربسته تحت شبکه KDTکمپانی KDT جزو وندرو لیست (فهرستی از تامین کنندگان معتبر پذیرفته شده بر اساس معیار ها، سیاست ها و استراتژی های هر سازمان برای تامین کالا و یا خدمات خاص مد نظر آن سازمان را وندور لیست و یا به اصطلاح AVL می نامند.) بسیاری از سازمان ها و پروژه های دولتی، خصولتی، خصوصی بزرگ و در سطح ملی در اقصی نقاط ایران توسط این دوربین مداربسته تحت شبکه و سوییچ های پیشرفته مجهز شده است.

 

پک دوربین IP مگاویژن

پک چهار عدد دوربین مداربسته تحت شبکه دو مگاپیکسل مگاویژن شامل موارد زیر است:

پک دوربین مداربتسه مگاویژن با قابلیت های فنی بسیار بالا مناسب برای اماکن است.

پک دوربین آنالوگ مگاویژن

پک دوربین آنالوگ مگاویژن

پک چهار عدد دوربین مداربسته آنالوگ دو مگاپیکسل مگاویژن شامل موارد زیر است:

پک دوربین مداربسته مگاویژن آنالوگ(ما در این جا به مقایسه پک دوربین مداربسته تحت شبکه و انالوگ دوربین مداربسته مگاویژن میپردازیم)

پک دوربین IP مگاویژن

همان طور که مشاهده میفرمایید پک چهار دوربین مداربسته تحت شبکه مگاویژن به قیمت شش میلیون و هشتصد هزار تومان می‌باشد و پک چهار دوربین مداربسته انالوگ مگاویژن به قیمت چهار میلیون و هشتصد و بیست هزار تومان است.(البته در صورتی که پک آنالوگ مگاویژن مجهز به دستگاه هشت کانال هشت مگاپیکسلی داهوا برای مثال مدل: DVR-XVR5108HS-4KL-X بشود، دو میلیون و صد و پنجاه هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.) که در نهایت فاکتور نهایی شما مبلغ شش میلیون و نهصد و بیست هزار تومان خواهد شد.

مقایسه قیمت دوربین IP و انالوگ
همان طور که مشاهده میفرمایید پک چهار دوربین مداربسته IP مگاویژن به قیمت شش میلیون و هشتصد هزار تومان میباشد و پک چهار دوربین مداربسته آنالوگ مگاویژن به قیمت چهار میلیون و هشتصد و بیست هزار تومان است.(البته در صورتی که پک آنالوگ مگاویژن مجهز به دستگاه هشت کانال هشت مگاپیکسلی داهوا برای مثال مدل: DVR-XVR5108HS-4KL-X بشود، دو میلیون و صد و پنجاه هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.) که در نهایت عدد شش میلیون و نهصد و بیست خواهد شد.

کابل کشی دوربین مداربسته IP

دوربین مداربسته IP از انتقال دیتا تصاویر از طریق کابل CAT5 یا CAT6 استفاده می کند.دوربین مداربسته تحت شبکه POE و دوربین مداربسته تحت شبکه غیر POEجهت انتقال جریان برق به دوربین مداربسته IP میتوان از (POE (Power Over Ethernet هم استفاده نمود که با استفاده از همان کابل شبکه دوربین مداربسته میتوان هم زمان به غیر از دیتا جریان برق را نیز به دوربین مداربسته ارسال نمود.

بعضی از NVR ها با POE ساخته شده اما در بیشتر موارد توصیه می شود از سوئیچ POE خارجی استفاده کنید.

هنگام استفاده از یک سوئیچ POE خارجی تمام کابل دوربین مداربسته از هر دوربین به سوئیچ POE که به شبکه محلی متصل شده و سپس NVR به شبکه متصل میشود.

اکثر دوربین های مداربسته IP دارای یک سیم برق اضافی هستند، اگر شما انتخاب می کنید که از سوییچ POE استفاده نکنید میتوانید از کابل جداگانه ی برق بهره ببرید که قاعدتا نیاز به سیم کشی مجزا برای هر دوربین مداربسته است.

پنج روش برق رسانی در دوربین های تحت شبکه عبارت است از:انواع کابل کشی و برق رسانی دوربین مداربسته تحت شبکه

  1. کابل کشی جداگانه برق و همچنین شبکه و در نهایت نصب منبع تغذیه جداگانه برای هر دوربین مداربسته IP
  2. استفاده از سوییچ های POE و دوربین مداربسته IP با قابلیت POE و استفاده از یک رشته کابل شبکه
  3. استفاده از NVR های مجهز به خروجی POE و دوربین مداربسته با قابلیت POE و استفاده از یک رشته کابل شبکه
  4. استفاده از POE  اینجکتور و به صورت جداگانه برای هر دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده مجزا
  5. استفاده از دو یا چهار رشته از رشته های کابل شبکه و در ابتدای مسیر جریان برق 12 ولت دادن و در انتهای مسیر استفاده از فیش تغذیه و نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

تغذیه رسانی دوربین مداربسته تحت شبکه

POE اینجکتور دوربین تحت شبکه

اینجکتور POEاینجکتور POE وظیفه انتقال برق را به کابل شبکه بر عهده دارد و می توان از آن برای تامین برق تجهیزاتی که برق آن ها فقط از طریق کابل شبکه تامین میشود استفاده نمود مانند: بعضی از دوربین های مداربسته و اکسس پوینت ها. POE Injector ها با ظرفیت های مختلف تولید می شوند و با توجه به تعداد پورت های ورودی و خروجی خود می توانند برق یک یا چند دستگاه شبکه را به صورت POE تامین نمایند.توضیح کار اینجکتورتغذیه رسانی دوربین مداربسته تحت شبکه برای هر دوربین مداربسته به صورت مجزا است، این نوع از اینجکتور ها در چند مدل مختلف عرضه میشود و با استفاده از این نوع از اینجکتور ها نیاز به سوییچ POE نیست و شما بدون استفاده از سوییچ POE میتوانید که فقط با یک کابل شبکه همزمان تغذیه و دیتا را منتقل نمایید.POE اینجکتورPOE اینجکتور برای برق رسانی به دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده میشود و بدین روش شما دیگر نیاز به کابل کشی جداگانه برق و یا استفاده از سوییچ POE ندارید.

نصب دوربین تحت شبکه

ما در ادامه به آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه میپردازیم.نصب دوربین مداربسته تحت شبکه توسط خود بنابر نیاز خودبرای بسیاری از افراد لفظ دوربین مداربسته IP یک لفظ ترسناک است که آن ها را برای نصب دوربین مداربسته نگران میکند، اما تنها تفاوت سیستم مداربسته IP با نسل قبلی خود یعنی سیستم مداربسته آنالوگ فقط و فقط تفاوت هایی در کابل کشی و روش انتقال اطلاعات می باشد و نصب دوربین مداربسته IP دشواری خاصی ندارد.

مقایسه دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته انالوگتصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه به صورت داده دیجیتال و صفر و یک بر روی بستر شبکه به دستگاه مدیریت تصویر (DVR) یا سرور انتقال پیدا میکند و جهت نصب دوربین مداربسته تحت شبکه نیاز به اطلاعات مختصری در مورد شبکه های کامپیوتری، کابل کشی دوربین مداربسته، طرز کار با دریل و داکت کشی و فلکسی کشی نیاز است.پک دوربین مداربسته تحت شبکه و تجهیزات مورد نیاز برای دوربین مداربسته تحت شبکهما در زرین سیستم شعار خودت انجام بده (DO IT YOURSELF) را سرلوحه ی خود قرار داده ایم حال بدین صورت شما با کمی خلاقیت، پشتکار و البته سلیقه میتوانید سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه ی خود را نصب نمایید.

اجزای سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه شامل موارد زیر است:

دوربین مداربسته IP

دوربین مداربسته تحت شبکه(دوربین مداربسته IP) یک سیستم نظارت تصویری مناسب برای اماکن است.

بنا بر نیاز مکان شما دوربین مداربسته تحت شبکه متناسب نیاز و با کارایی که شما در نظر دارید در تعداد و نقاط مختلف مکانتان نصب میشود.

دستگاه مدیریت تصویر:

به جهت نمایش انواع دوربین مداربسته تحت شبکه و در کل مدیریت تصاویر این دوربین مداربسته باید از سیستم های مختلفی استفاده نمود.

با توجه به تعداد، کیفیت و تکنولوژی دوربین ها و البته پهنای باند مورد نیاز، باید دستگاه NVR و یا سرور اختصاصی متناسب با نیاز شما انتخاب و خریداری شود.

هارد دیسک ذخیره سازی:

هارد دوربین مداربسته تحت شبکه به جهت ذخیره سازی اطلاعات نمایش داده شده مورد استفاده قرار میگیرد.هر سیستم نظارت تصویری چه بر اساس دوربین مداربسته IP و یا چه بر بستر انالوگ به یک یا چند هارد دیسک با ظرفیت مناسب به جهت ذخیره تصاویر دوربین مداربسته احتیاج دارد تا در آینده بتوانید تصاویر گذشته را مرور نمایید.

کابل شبکه:

کابل شبکه برای اتصال بخش های مختلف دوربین مداربسته تحت شبکه به هم مورد استفاده قرار میگیرد.کابل شبکه وظیفه ی انتقال تصاویر مداربسته را به دستگاه NVR بر عهده دارد. در صورت POE بودن دوربین های مداربسته و یا انتقال تغذیه به وسیله ی کابل شبکه، انرژی برق مورد نیاز دوربین را نیز از طریق این کابل میتوان تامین نمود.

با توجه به نوع دوربین مداربسته و همچنین پهنای باند مورد نیاز از کابل شبکه مناسب با آن استفاده شود. در صورت مناسب بودن نوع و پهنای باند کابل های شبکه داخلی از قبل نصب شده می توان از شبکه موجود در صورت وجود نیز استفاده نمود.

اتصالات شبکه:

ساختار دوربین مداربسته تحت شبکه و سوکت شبکه و ابزار الات دیگر این سیستم برای اتصال کابل شبکه به دوربین مداربسته IP و دستگاه NVR نیازمند به سوکت شبکه می باشیم. باید به تعداد پورت های سیستم سوکت شبکه به جهت اتصال داشته باشیم.

تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه:

دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان دوربین مداربسته IP همانند دیگر دوربین های مداربسته نیاز به لوازم جانبی دارد.برای رعایت اصول استاندارد نصب دوربین مداربسته و بالا بردن سطح کیفیت کار میتوان از: رک، کم باکس، کاور دوربین، لوله فلکسی فلزی و… استفاده میشود.

منبع تغذیه و کابل برق:

تامین برق دوربین مداربسته IPسه حالت کلی برای تامین انرژی برق مورد نیاز دوربین مداربسته وجود دارد که در صورت انتخاب هریک نیاز به تجهیزات متناسب با خود می باشند، که به صورت کامل در مقاله ای جداگانه توضیح داده شده است و شما بنابر نوع انتخاب تامین تغذیه به همان صورت عمل میکنید.

منبع تغذیه یا آداپتور ذوربین IP:

دوربین مداربسته IP بولت با ولتاِ 12دوربین مداربسته IP در بیشتر اوقات نیازمند تغذیه دوازده ولت دی سی(12V-DC) می‌باشد شما برای تامین انرژی برق دوربین های مداربسته باید به ازای هر دوربین یک آداپتور تهیه کنید یا از یک منبع تغذیه مرکزی برای تامین برق همه دوربین ها استفاده کنید.

سوییچ شبکه دوربین مداربسته تحت شبکه:

سوییچ وسیله ای است که چند عدد تجهیزات تحت شبکه  را به هم وصل میکند و بدین صورت تمامی تجهیزات سیستم در یک بستر به جریان و انتقال اطلاعات میپردازند.سوییچ شبکه یکی از قسمت های اساسی یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه میباشد.یکی از مزایا مهم سوئیچ شبکه کاهش هزینه ها و افزایش میزان بهره وری از کلیه سیستم های تحت شبکه اعم از دستگاه های مدیریت تصویر، دوربین مداربسته IP می باشد. سوئیچ ها بیش تر برای انتقال تصاویر از دوربین مداربسته تحت شبکه به NVR مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه اصلی سوئیچ انتقال تصاویر از کابل شبکه به دستگاه مدیریت تصویر است.

چند دسته بندی اصلی در سوییچ دوربین مداربسته تحت شبکه وجود دارد:سوییچ دوربین مداربسته تحت شبکه مگابایتی و گیگابایتی

1- تعداد پورت های سوییچ دوربین مداربسته تحت شبکه که معمولا با تعداد: پنج پورت، هشت، 10، 16، 24، 48 یا 52 پورت عرضه میشوند.

2- سرعت سوییچ شبکه دوربین مداربسته با سرعت های ۱۰/۱۰۰Mbps و ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps عرضه میشود، انتخاب نوع سوئیچ شبکه برای دوربین مداربسته بستگی به تعداد و کیفیت دوربین مداربسته دارد و در صورت رعایت نکردن و انتخاب نادرست سوییچ مشکل در ترافیک شبکه رخ داده و تصاویر را در زمان واقعی آن نمایش نداده و تصویره ها به کندی نمایش داده شده و سکته دار میشود.

3- اتصال فیبری نوری که برای فواصل طولانی و پهنای باند بالا است و همچنین استاندارد های STP – RTSP که افزونگی با سرعت بالا را ایجاد میکند.

ابزار مورد نیاز در نصب دوربین مداربسته:

استریپر کابل شبکه و کواکسیال (می توان از این ابزار برای لخت کردن سیم و کابل شبکه استفاده نمود، به عبارتی نقش سیم لخت کن دارد البته میتوان از سیم چین نیز جهت این کار استفاده نمود.)

آچار پرس زن سوکت شبکه (از این ابزار برای پرس سوکت شبکه به سر کابل استفاده می شود، اکثر پرس ها دارای سیم لخت کن نیز می باشند، ابتدایی ترین ابزار برای کار شبکه ابزار شبکه است، البته در صورت سفارش شما ما در زرین سیستم میتوان کابل های شبکه ی سوکت زده ی آماده در اختیار شما قرار دهیم.)

مابقی ابزار مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته تحت شبکه تفاوتی با دوربین مداربسته انالوگ ندارد.(ابزاری مثل:سیم چین، پیچ گوشتی، دریل، نردبان، چسب لنت، بست کمربندی و…)

بهترین دوربین تحت شبکه

تصمیم گیری برای نصب یک سیستم دوربین امنیتی در اماکن شما مرحله آسانی است. اما دانستن اینکه چه نوع دوربینی؟! حالا این موضوع مشکل است. دوربین‌های امنیتی مدرن دارای ویژگی‌ها و گزینه‌های زیادی هستند و جستجوی شما برای بهترین دوربین‌های امنیتی، انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.بهترین دوربین مدارسته تحت شبکه در بازارنکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که به سادگی انتخاب بهترین دوربین های امنیتی کافی نیست. در واقع، اصطلاح “بهترین” نسبتاً مبهم است.
به سرعت متوجه خواهید شد که دوربین های امنیتی مختلف برای کارهای مختلف مناسب هستند.
با وجود این موضوع، اجازه دهید لیست مختلفی از ویژگی هایی را که باید در سیستم دوربین امنیتی خود داشته باشید، بدون ترتیب اهمیت خاص، بررسی کنیم.

تصویربرداری با وضوح بالا و زاویه باز
حتی ابتدایی ترین تلفن همراه دارای عملکرد ضبط ویدیوی HD است. چرا از یک دوربین امنیتی مدرن چنین انتظاری ندارید؟ HD یا Hi-def به معنای وضوح 1080p است. دوربین‌های 4K یا Ultra-HD (یا UHD) نیز هستند، اما اگر در فیلم ضبط شده توسط دوربین های HD شفاف و متمایز است و به شما و مقامات مجری قانون اجازه می دهد تا کوچکترین جزئیات را تشخیص دهید. علاوه بر این، دوربین های زاویه باز را در نظر بگیرید. اینها با یک دوربین یک منطقه بزرگتر را پوشش می دهند و اغلب نیازی به نصب چندین دوربین را از بین می برند.
فناوری بی‌سیم
واضحترین عکس‌ها فایده ای ندارند اگر بتوان تغذیه دوربین را با قطع کردن کابل قطع کرد. شما دوربین هایی می خواهید که می توانند فیلم ضبط شده را به صورت بی سیم بدون کاهش کیفیت آن ارسال کنند. دوربین‌های بی‌سیم و سیستم‌های دوربین امنیتی مرتبط نیز معمولاً با نوعی سیستم تغذیه و کنترل از راه دور ارائه می‌شوند. انواع کوچک‌تر این دوربین‌ها را می‌توان در خودروها نیز نصب کرد و لایه‌ای از امنیت بیشتری را برای وسیله نقلیه شما فراهم می‌کند.
دوربین‌های دید در شب/دوربین‌هایی با نور کم
باید روی دوربین‌های دید در شب یا حداقل دوربین‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که قادر به ضبط در شرایط کم نور هستند. اکثر دوربین ها فیلمی را ضبط می کنند که شبیه فیلم های سیاه و سفید معمولی است. سیستم‌های دوربین پیشرفته‌تر از دوربین‌های مادون قرمز یا دید حرارتی برای مناطق کاملاً تاریک استفاده می‌کنند . این گزینه اما برای هر خانه ای ضروری نیست اما قطعا گزینه خوبی برای فضاهای تجاری است.
دسترسی از راه دور و پشتیبان گیری ابری
دسترسی از راه دور به فیلم ضبط شده و فیلم زنده ی دوربین های امنیتی شما بسیار مهم است. تقریباً هر سیستم امنیتی مدرن شهری دارای نوعی برنامه همراه است که درجات مختلفی از کنترل را به شما می دهد. این بدان معناست که شما می‌توانید در حالی که در راه هستید، حتی در شهر دیگری، فیلم زنده از دوربین را روی تلفن همراه خود مشاهده کنید. حتی ممکن است بتوانید دوربین ها را از راه دور فعال و غیرفعال کنید. علاوه بر توانایی نظارت بر خانه خود در زمانی که دور هستید، همچنین به شما امکان کنترل نحوه و مکان دسترسی به سیستم امنیتی خود را نیز می دهد. آنها همچنین معمولاً با سایر دستگاه های خانه هوشمند ادغام می شوند و به شما امکان می دهند چراغ ها را کم کنید یا آبگرمکن خود را از همان برنامه روشن کنید. سیستم‌های امنیتی همچنین به شما امکان می‌دهند فیلم‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنید، پشتیبان‌گیری ایجاد کنید و فیلم‌ها را برای استفاده بعدی بایگانی کنید.
بلندگوها
دوربین‌های امنیتی دارای بلندگو ممکن است بی‌معنی به نظر برسند، اما شما می توانید بدون نصب سیستم مخابراتی داخلی اضافی، حاضرین را ببینید و با او صحبت کنید. استفاده های بالقوه بیشتری برای چنین دوربین هایی وجود دارد. می توان از آن برای آرام کردن و تسکین حیوانات خانگی در زمانی که دور هستید استفاده کرد، یا هنگام شنیدن صدای عجیب و غریب در شب، بیرون از خانه خود را کنترل کرد.
سنسورهای حرکتی و اتوماسیون
فناوری دیگر، سنسورهای حرکتی و سیستم‌های دوربین امنیتی فعال‌شده با حرکت ،بسیار رایج‌تر از آن چیزی هستند که اکثر مردم فکر می‌کنند. مزیت اصلی این است که میزان فیلم ضبط شده را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در تن فضای ذخیره سازی می شود. همچنین به ذخیره داده های اینترنت شما کمک می کند زیرا به پشتیبان گیری کمتری در فضای ابری نیاز دارد. سیستم‌های تشخیص حرکت پیشرفته‌تر با ردیابی حرکت نیز همراه هستند. این دوربین ها به معنای واقعی کلمه یک فرد را در میدان دید خود می چرخانند و دنبال می کنند. سنسورهای حرکتی همچنین می توانند برای ایجاد آلارم استفاده شوند و به شما ورود متجاوزان را هشدار دهند .

نکات مهم دوربین مداربسته تحت شبکه

لنز دوربین مداربسته تحت شبکه و مقایسه زاویه ی دوربین مدارابسته با لنز های مختلف

  1. در دوربین مداربسته تحت شبکه برخلاف دوربین مداربسته AHD یا CVI فریم تصویر بسیار بالاست و همچنین ذخیره و نمایش تصویر همان ذخیره و نمایش تصویر واقعی است.(به عبارتی دیگر مانند دوربین بستر آنالوگ که 1080N(که در حد یک مگاپیکسل است.) را در دوربین مداربسته پنج مگاپیکسل و یا دو مگاپیکسل و همچنین 7 فریم، 9 فریم، 12 فریم را شاهد نخواهید بود.
  2. ارتباط سیستم دوربین تحت شبکه بر مبنای انتقال دیتا می‌باشد پس در نتیجه نویز یا پرش تصویر ندارد.
  3. هر یک از این دوربین های مداربسته خود یک کامپیوتر داخلی دارند و می‌توانند به صورت مستقل تصاویر را در بستر شبکه (اینترنت، اینترانت، رادیو و…) انتقال دهند.
  4. دوربین مداربسته تحت شبکه دارای کیفیت تصویر بسیار بالاتری نسبت به دوربین مداربسته انالوگ می‌باشند.
  5. در صورتی که نیاز به پردازش تصاویر و یا استفاده از هوش مصنوعی باشد، دوربین مداربسته شبکه بهترین انتخاب است.
  6. ارتباط رادیویی و همچنین تطبیق پذیری دوربین مداربسته شبکه در محیط های بزرگ و همچنین مستقل از هم بسیار عالی می‌باشد.
  7. در سال های اخیر هزینه ی نصب دوربین مداربسته تحت شبکه بسیار کاهش پیدا کرده است.
  8. در بحث توسعه پذیری دوربین مداربسته تحت شبکه بسیار انطباق پذیر است.

نکته ای بسیار مهم در مورد مقایسه دوربین مداربسته تحت شبکه و همچنین آنالوگ بحث هزینه ی اقلام مصرفی دوربین مداربسته است.نصب دوربین مداربسته IPدر مقاله ای به صورت مفصل به آموزش نصب دوربین مداربسته از طراحی قرارگیری دوربین مداربسته IP، کابل کشی دوربین مداربسته، عیب یابی دوربین مداربسته و… پرداخته ایم.

آموزش نصب دوربین مداربسته

کاور دوربین مداربسته شبکه

کاور دوربین مداربسته کاور دوربین مداربسته از مواردی است که با استفاده از آن میتوان سطح ضریب اطمینان سیستم نظارتی را بالا برد و در این صورت دوربین مداربسته از صدماتی مانند: گرد غبار، بارش باران و ضربه ایمن میماند و همچنین سطح حفاظت مکان را بر مبنای بصری بودن دوربین مداربسته بالا میبرد.(طبق مطالعات دانشگاهی در لندن که در 2018 انجام شد با استفاده از بالا بردن سطح نمایش دوربین مداربسته سطح حفاظت از مکان بالا میرورد.)

شما میتوانید دوربین مداربسته شبکه خود را در یک کاور دوربین مداربسته قرار دهید و بدین صورت هم سطح حفاظت فیزیکی دوربین مداربسته خود را بالا میبرید و هم وسایل جانبی دوربین را در آن قرار دهید.

کاور دوربین مداربسته

نحوه کارکرد دوربین تحت شبکه

در داخل دوریبن مداربسته شبکه یک پروسسور مجزا وجود دارد و تصاویر را به  صورت گذاری شده و به صورت دیتجیتال و دیتا 0-1 تبدیل میکند بدین صورت دستگاه های پردازش تصویر و یا کامپیوتر به نمایش تصاویر دوربین مداربسته شبکه میپردازد.

دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان

بسیاری از اماکن نیاز به دوربین مداربسته پلاک خوان دارند، در بسیاری از تبلیغات و یا خواسته های مشتری پلاک خوانی دوربین مداربسته بسیار مهم است.دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوانمیتوان گفت: پلاک خوانی یکی از مواردی است که برای هر جایی یک سطحی دارد. پلاک خوانی خودرو ایستاده در روز، پلاک خوانی خودروی ایستاده در شب، پلاک خوانی خودرو متحرک تا 40 کیلومتر و یا پلاک خوانی خودرو بدون محدودیت سرعت و در شب و روز را داشته باشد در این صورت پیشنهاد ما قطعا دوربین مداربسته تحت شبکه که قابلیت پلاک خوانی داشته باشد.

یک دوربین مداربسته تحت شبکه پلاک خوان دارای قابلیت های : WDRفریم بالا لنز موتورایز و بسیاری قابلیت های دیگر است که فقط یک دوربین تحت شبکه این قابلیت ها را دارد.

دوربین مداربسته پلاک خوان

مقایسه و لیست قیمت دوربین های تحت شبکه

برای خرید مطمئن هیچ چیز بهتر از مقایسه ی کالا های موجود بصورت یکجا نمی باشد. در لینک زیر شما میتوانید جزئیات فنی و همچنین قیمتی دوربین های تحت شبکه را مشاهده نمایید.

انواع دوربینIP

4.5/5 - (8 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

42 thoughts on “دوربین مداربسته تحت شبکه

  1. سلام
    من الان موندم برای انبارم چه دوربینی بخرم!؟دوربین تحت شبکه یا دوربین اچ دی؟

    1. سلام وقت بخیر
      یکی از قسمت های انتخاب تکنولوژی دوربین مداربسته و کلا انتخاب هر چیزی بودجه ی در نظر گرفته شده برای خرید آن کالا است، اگر شما دوربین مداربسته ی با کیفیت، توسعه پذیر(امکان ساده ی اضافه کردن دوربین مداربسته، انتقال تصاویر و ذخیره سازی)، پایستگی تصویر بالا، ایجاد تکنولوژی های پردازش تصویر و…. میخواهید باید از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده بفرمایید.
      اما اگر زیر ساخت دوربین مداربسته انالوگ دارید، بودجه ی محدودی دارید، تعداد دوربین مداربسته کم تر از هشت عدد دارید میتوانید از دوربین مداربسته AHD هم استفاده بفرمایید.
      با تشکر

  2. من برای دفتر کارمون از چه پک دوربینتان خریداری کنم؟!

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما
      مهم ترین چیزی که شما از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده بکنید و یا دوربین مداربسته آنالوگ بستگی دارد به بودجه ی در نظر گرفته ی شما برای خرید دوربین مداربسته اگر سیستم دوربین مداربسته با کیفیت، استیبل، قابل توسعه مناسب نیاز دارید از دورببین مداربسته تحت شبکه استفاده بفرمایید، ولی اگر بودجه کافی ندارید و یا زیر ساخت کابل کواکسیال دارید میتوانید از دوربین مداربسته در بستر انالوگ استفاده بفرمایید.
      با تشکر

  3. Gheymat shake zyad NIS?
    Ma baray apartemanemon chi bayad begirim?

    1. سلام وقت بخیر
      فاکتور نهایی هزینه های دوربین مداربسته با کیفیت قابل قبول در دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته انالوگ زیاد نیست به عبارتی شاید قیمت نهایی دوربین مداربسته تحت شبکه به صرفه تر در بیاید.
      با تشکر

  4. فقط با دوربین دیجیتال میشه به صورت بی سیم کار کرد؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      امکان ارسال تصاویر به صورت موج و استفاده از خروجی آنالوگ به صورت بی سیم نیز در دوربین مداربسته ممکن است، اما در این صورت احتمال وجود نویز در تصویر بسیار زیاد است، در کل در حال حاضر تقریبا در تمامی مواردی که نیاز به ارسال دیتا به صورت بی سیم است از لینک های رادیویی و دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده میشود.

  5. میشه بدون رسیور تو اینترنت گوشی این دوربینا رو دید؟@

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      هر دوربین مداربسته تحت شبکه خود یک کامپیوتر داخلی دارد و در سیستم های شبکه متصل میشود، شما میتوانید دوربین مداربسته تحت شبکه را بدون نیاز به سیستم ذخیره سازی و یا NVR نیز مورد استفاده قرار دهید و به صورت مستقیم به اینترنت متصل شده و تصاویر را انتقال دهد.
      با تشکر

      1. سلام ما برای روستامون دوربین مداربسته تحت شبکه می‌خوایم یا انالوگ؟

        1. سلام وقت بخیر
          قطعا برای روستا نیاز به دوربین مداربسته تحت شبکه خواهید داشت که قابلیت تطبیق پذیری بسیار بالا و همچنین امکان نصب دوربین مداربسته پلاک خوان را دارد.
          با تشکر

  6. الان دوربین مداربسته تحت شبکه با قیمت مناسب و کیفیت خوب بخوایم چی خوبه!؟!

    1. .
      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد ما استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه تیتان است که کیفیت ساخت بسیار بالا، تصویر بسیار واضح خرابی بسیار بسیار کمی دارد است.
      این دوربین مداربسته به راحتی با دوربین مداربسته تحت شبکه ای با چند برابر قیمتش رقابت میکند.
      با تشکر

  7. دوربین مداربسته تحت شبکه داهوا موجود دارید؟ پلاک خوان چی پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام وقت بخیر
      مدل 5442 داهوا به عنوان پلاک خوان عرضه میشود که ما در زرین سیستم این مدل را نیز موجود داریم.
      در مجموع مدل های مختلفی از دوربین مداربسته تحت شبکه را ما در زرین سیستم موجود داریم که مدل های پلاک خوان هم شامل آن میشود و در مقاله ای به صورت مفصل در مورد دوربین مداربسته پلاک خوان توضیحات لازم را داده بودیم که پیشنهاد میکنم این مقاله را حتما مطالعه بفرمایید.

  8. سلام
    ما برای روستامون دوربین می‌خوایم باید چه دوربینی بزاریم؟! آنالوگ یا دوربین مداربسته تحت شبکه؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      پیشنهاد ما برای نصب دوربین مداربسته در روستا قطعا دوربین مداربسته تحت شبکه است.
      به این دلیل که دوربین مداربسته تحت شبکه قابلیت تطبیق پذیری بالا، استفاده تحت شبکه و استفاده رادیو برای فواصل طولانی، امکان نصب دوربین مداربسته پلاک خوان و بسیاری دلایل دیگر حتما از دوربین تحت شبکه استفاده نمایید، بچه های تیم زرین سیستم امادگی جهت پشتیبانی و فروش تجهیزات را دارند.
      با تشکر

  9. ممنون از زرین سیستم ما دوربین مداربسته تحت شبکه فوق العاده ای را از شما تهیه کردیم.
    قبلنا ما دوربین داهول داشتیم ولی این دوربینی که شما به ما دادید فوق العاده بوده.

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما جناب رادی بزرگوار
      مایه افتخار ما بوده است که این امکان فراهم بود که در خدمت جناب عالی بوده باشیم.
      ما در زرین سیستم وظیفه ی خود میدانیم که بهترین خدمات و تجهیزات را به شما عزیزان عرضه بداریم.
      با تشکر فراوان

  10. سلام این دوربین مداربسته تحت شبکه کیفیتش چه جوریه؟!

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      کیفیت تصویر این دوربین مداربسته تحت شبکه بسیار بالاست و جنس بسیار مطلوبی است.
      با تشکر

  11. سلام الان دوربین تحت شبکه هایک ویژن بهتره با دوربین تحت شبکه داهوا؟

    1. سلام وقت بخیر
      پاسخ به این سوال شبیه به اینه که بفرمایید هیوندایی بهتر است یا کیاموتور اصولا هر محصولی را با محصول مشابه با خودش مقایسه میکنند، ولی در کل دوربین مداربسته هایک ویژن پیشرفته تر است از داهوا
      با تشکر

  12. سلام دوربین مداربسته تحت شبکه خیلی خوبه ولی کابل شبکه گرونه!؟؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      کابل شبکه و کابل کواکسیال ترکیبی در مدل های مختلفی در بازار عرضه میشود و همان طور که کابل کواکسیال در قیمت های مختلفی عرضه میشود، کابل شبکه نیز در مدل های مختلف با قیمت های متنوعی عرضه میشود.
      الزامی ندارد که شما برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه کابل شبکه با تست فلوک و همچنین چند لایه استفاده کنید کابل های ارزان تر نیز برای پروژه های کوچک دوربین مداربسته تحت شبکه مورد استفاده است.
      با تشکر

  13. یعنی الان دوربین تحت شبکه از آنالوگ ارزان تره؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      بله اگر شما بخواهید یک سیستم دوربین مداربسته برای مثال چهار مگاپیکسل داشته باشید قطعا سیستم مداربسته آنالوگ ارزان تر برای شما در خواهد آمد.

  14. دوربین مداربسته شبکه از چه قیمتی شروع میشه؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      دوربین مداربسته تحت شبکه در بستر قیمتی متفاوتی عرضه میشوند و کیفیت بسیار مطلوبی دارد ولی این رو در نظر بگیرید که قیمت تحت شبکه و انالوگ در کل فرق زیادی ندارند.
      با تشکر

  15. سلام برای سه تا دوربین مداربسته تحت شبکه چقدر هارد نیازه؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      به غیر از این که چه تعداد دوربین مداربسته تحت شبکه در بستر شما وجود دارد چند مورد دیگری که در حجم هارد مورد نیاز بسیار کلیدی است شامل:
      1- فرمت ذخیره سازی دوربین مداربسته تحت شبکه
      2- فریم و همچنین رزولوشن دوربین مداربسته(این که دوربین چند مگاپیکسل است)
      3- مکان نصب دوربین مداربسته
      4- تعداد روز هایی که نیاز به ذخیره ی تصویر دارید.

      که بنا بر این نکات هارد مورد نظر شما انتخاب میشود برای مثال در سه عدد دوربین مداربسته تحت شبکه به صورت زیر:

      الف) هارد پانصد گیگابایت – دوربین مداربسته تحت شبکه چهار مگاپیکسل – بیست فریم – فرمت H265 برای یازده روز تصاویر را ذخیره میتوان کرد.(قاعدتا با هارد یک ترابایت تعداد روز ها دو برابر و همین منوال برای هارد های حجم بالاتر نیز صدق میکند.)

      ب) هارد پانصد گیگابایت – دوربین مداربسته تحت شبکه پپنج مگاپیکسل – بیست و پنج فریم – فرمت H265 برای شش روز تصاویر را ذخیر میتوان کرد.(قاعدتا با هارد یک ترابایت تعداد روز ها دو برابر و همین منوال برای هارد های حجم بالاتر نیز صدق میکند.)

      ج)هارد پانصد گیگابایت – دوربین مداربسته تحت شبکه پنج مگاپیکسل – سی فریم – فرمت H265 برای پنج روز تصاویر را ذخیر میتوان کرد.(قاعدتا با هارد یک ترابایت تعداد روز ها دو برابر و همین منوال برای هارد های حجم بالاتر نیز صدق میکند.)

      نکته: البته میکروفون حجم بالایی برای ذخیره سازی ایجاد نمی نماید.

      با تشکر فراوان

  16. باسلام
    اپارتمان ما سیم کشی شبکه شده یازده عدد دوربین
    در نظر گرفته شده .ادرس ما مهرشهر کرج میباشد
    لطفا حدود قیمت بهترین برند را سریعا اعلام
    کنید چون تصمیم به نصب دوربین شده

    باسپاس

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      پیشنهاد ما استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه PRICE WINNER چهار مگاپیکسل وارم لایت است که هم منو بسیار حرفه ای دارد و هم کیفیت بسیار مناسب و البته قیمت و خدمات گارانتی فوق العاده ای نیز دارد.
      برای دستگاه مدیریت تصویر شما هم پیشنهاد دستگاه 4116 داهوا و یا دستگاه شانزده کانال XMEYE است که هر دو گزینه ی بسیار مناسبی هستند، ضمن این که پیشنهاد میکنیم برای تغذیه رسانی دوربین مداربسته خود از POE اینجکتور و منبع تغذیه مرکزی استفاده بفرمایید و تمامی تجهیزات به همراه مودم سیم کارتی را در داخل یک رک در جای محفوظ در ساختمان جای بنهید.
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید:
      02188895122
      09114435545

      با تشکر فراوان

  17. برای دوربین مداربسته تحت شبکه چه سوییچی باید استفاده کنیم؟ سوییچ 10*100 یا 1000*10 و این که این ها چه تاثیری روی دوربین مداربسته تحت شبکه داره؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      ترافیک دوربین مداربسته تحت شبکه و سوییچ های دوربین مداربسته باید بتواند ترافیک ها را مدیریت بکند و بر مبنای سرعت و همچنین تعداد دوربین مداربسته کنترل میشود، در کل اگر تعداد دوربین تحت شبکه با کیفیت پایین و یا تعداد کم مورد استفاده قرار بگیرد میتوان از سوییچ های مگابایتی استفاده نمود در غیر اینصورت پیشنهاد استفاده از سوییچ های گیگابایتی میشود.
      با تشکر

  18. ایا دوربین مداربسته تحت شبکه اختلال در سوییچ های شبکه را ایجاد میکند؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      در صورتی که دوربین مداربسته تحت شبکه ای که در بستر شبکه شما ایجاد میشود در صورتی که تعداد بالا و همچنین کیفیت بالایی دارند در نتیجه ترافیک زیادی را در شبکه ی شما ایجاد نموده و در صورتی که بستر شما حجم کمی داشته باشد مشکلاتی در شبکه شما ایجاد میشود.
      با تشکر

  19. سلام
    ایا اگر چند تا دوربین مداربسته تحت شبکه رو با هم نصب کنیم سرعت تصویر دوربین مداربسته تحت شبکه ما به هم میریزد؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      موارد بسیار مهمی برای دوربین های مداربسته ای که در بستر شبکه قرار دارند وجود دارد یکی از این موارد بحث بستر شبکه شامل کابل ها، اتصالات سوییچ ها، پهنای باند دستگاه های مدیریت تصویر و همچنین پروسس خروجی و کدک ارسال و ذخیره ی دوربین مداربسته تحت شبکه است.
      یکی از مواردی که در اختلال دوربین مداربسته تحت شبکه پیش می اید بحث اختلال خروجی های دوربین مداربسته تحت شبکه است که در صورتی که دوربین مداربسته پروسسر ضعیفی داشته باشد مشکلات بسیار بالایی در بستر شبکه دوربین مداربسته ایجاد میشود.
      تمامی دوربین های مداربسته تحت شبکه عرضه شده در زرین سیستم با پروسسور های پیشرفته خروجی دیتا بسیار با کیفیت و استیبیلی را دارد.
      با تشکر

  20. باسلام خیلی ممنون بابت توضیحات زیبای شما و خیلی ساده اما پرمعنا و دقیق واضح مطالب صفرتا صد نسب انواع سیستم مدار بسته رو توضیح دادین ممنونم من که فرد عادی هستم از روی همین مطالب توانستم دوربین های منزلم رو خودم انجام بدم سپاس

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      مایه ی افتخار ما بوده که محتوایی را تولید و عرضه کنیم که به شما عزیزان به جهت بالا بردن حس حفاظت و نظارتتان کمک کند.
      با تشکر