دید در شب دوربین مداربسته

در حال حاضر تقریبا تمامی مدل های دوربین های مداربسته عرضه شده در زرین سیستم دارای قابلیت دید در شب هستند.

دوربین مداربسته دید در شب توانایی نمایش تصاویر را در شب ایجاد میکند و میتوان در تاریکی شب تصاویر دوربین مداربسته را با کیفیت قابل قبولی نمایش داد، دید در شب دوربین مداربسته یکی از قسمت های مهم دوربین مداربسته میباشد.دوربین مداربسته استارلایت و دید در شب انواع دوربین مداربسته با کیفیت تصویر مختلفدوربین مداربسته ی دید در شب IR از طریق LED های مادون قرمز محیط اطراف خود را روشن کرده و امکان تصویر برداری در شب را فراهم می آورند.

امواج مادون قرمز بخشی از طیف امواج نوری است که به وسیله چشم انسان قابل رویت نیستند ولی به وسیله سنسورهای تصویر دوربین مداربسته قابل شناسایی هستند.

واژه Infrared) IR) به معنای طیف مادون قرمز است.

در دنیای واقعی بازه نور طبیعی بین ۰.۰۰۱ لوکس نوری (تاریکی محض) تا ۱۰۰.۰۰۰ لوکس (هوای آفتابی)  می باشد، در مقابل بازه نور محیط داخل بین ۱۰ تا چند صد Lux بیشتر نیست.

از این طریق دوربین های دید در شب می توانند بدون به وجود آوردن نور مرئی محیط اطراف خود را روشن کنند.

کاربران این انتظار را از دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری خود دارند که در صورتی که محیط پیرامونی دوربین مداربسته تاریک هم باشد در آن زمان هم دوربین مداربسته مورد استفاده تصویر قابل قبولی را به نمایش بدهد.

نحوه ی کار دوربین های دید در شب

برای رسیدن به تصویر قابل قبول دوربین مداربسته در شب چند روش اصلی وجود دارد:

الف) استفاده از پروژکتور های مرئی بزرگ که محوطه را روشن میکنند.البته میتوان این پروژکتور ها را به سنسور های حرکتی نیز مجهز کرد که فقط در صورت تحریک شدن توسط حرکت روشن میشوند.

دید در شب دوربین مداربسته

ب) روش دیگر برای ارائه تصویر مناسب استفاده از دوربین های مداربسته مجهز به پروژکتور مادون قرمز میباشد.جهت بالا بردن کیفیت تصویر در شب و نبود نور دوربین مداربسته مجهز به سنسور تشخیص نور میباشد که در صورتی که محیط نور کافی نداشته باشد، پروژکتور مادون قرمز فعال شده و دوربین مداربسته نور مورد نیاز خود را از این پروژکتور تامین میکند.

(مدل های متنوعی وجود دارد دوربین مداربسته ای که مجهز به IR Cut Filter که نور های زائد تصویر را حذف کرده و تصویر قابل قبول تری را ارائه میدهد و یا دوربین مداربسته ای که مجهز به smart IR است که در تصویر شب بسیار مطلوبی را ارائه میدهد.)

دوربین استارلایت چیست؟

دوربین های استارلایت دوربین های مداربسته ای هستند که باعث بهبود دید در شب در شرایط کم نور می شوند.

این بدان معنی است: “چیزهایی را به وضوح میتوانید مشاهده کنید که چشمان شما نمی توانند آن را مشاهده کند”.

همان طور که می دانید هنگامی که روشنایی محیط زیر ۲۰ Lux(در حد تاریکی که در خیابان های تاریک میبینید) باشد در آن زمان چشمان انسان به سختی می تواند چیزی را تشخیص دهد.تفاوت دوربین مداربسته استارلایت و نمونه تصویر دوربین ایفون در شبدوربین های starlight با حساسیت فوق العاده سنسور تصویر خود تصاویری را در سطح نوری بسیار کم را به شما نمایش میدهد.(با کنترل دیافراگم تصاویر و…)

سوال دیگری که ممکن است برای شما مطرح شده باشد این است که چگونه دوربین های starlight فقط با “نور ستارگان و یا با کم ترین نور محیطی” یا حتی بدون نور کار می کنند؟

در واقع این آخرین فناوری برای بهبود دید روشن تر در شب در دوربین های مداربسته می باشد. دوربین استارلایت از سنسورهای با اندازه بزرگتر، دیافراگم گسترده تر استفاده می کند و باعث می شود تا نور کافی برای شناسایی چهره انسان و شماره پلاک ماشین جمع شود حتی در سطح نوری که چشمان انسان قادر به دید آن نباشد.

دوربین مداربسته وارم لایت

دوربین مداربسته وارم لایت با کیفیت تصویر بسیار قابل قبول در شب در مدل ها و برند های مختلفی در زرین سیستم عرضه میشود.

دوربین مداربسته وارم لایت دسته ای از دوربین های مداربسته هستند که در زمانی که سطح نوری محیط کاهش پیدا میکند با پروژکتور های نور مرئی که دارند محیط را روشن نموده و تصاویر در شب بسیار با کیفیتی را به شما نمایش میدهند. ما در زرین سیستم نسل ها و تکنولوژی های مختلفی از دوربین های مداربسته وارم لایت را با قیمت های مختلف و کیفیت ها و برند های مختلف عرضه میداریم.

تصاویر رنگی دید در شب

دوربین های مداربسته استارلایت در مقابل دوربین های مداربسته دید در شب با پروژکتور IR این دوربین های مداربسته چشم انداز بهتری دارند، البته این دوربین یا همان استارلایت ها قطعا دید در شب رنگی در همه حال ندارند.(شما نمیتوانید این انتظار را از هر نوع دوربین استارلایتی داشته باشید که در تاریکی مطلق تصاویر را رنگی نمایش دهد.)

جهت اندازه گیری نور محیط از کمیتی به نام لوکس نوری استفاده میشود، هر چقدر محیط تاریک تر باشد لوکس نوری پایین تر است، دوربین های استارلایت به دلیل ساختار خاص قطعات داخلی خود که نور بیشتری را در صفحه تصویر خود جمع میکند میتواند در اماکن بسیار تاریک که فقط نور ماه و ستاره ها و یا چراغی در دور دست روشن باشد تصاویر قابل قبولی را به شما ارائه دهد.دوربین مداربسته استارلایت تیتان دارای قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت بسیار بالا در اماکنی با سطح نوری بسیار کم

برای مثال: دوربین مداربسته تحت شبکه پنج مگاپیکسل تیتان یک دوربین مداربسته استارلایت است که با سطح نوری بسیار کم محیط میتواند تصاویر بسیار مطلوبی را نمایش بدهد.

برای دیدن جزئیات به طور واضح مانند: چهره های انسان و شماره پلاک در شرایط نوری بسیار ضعیف شما می توانید از این دوربین مداربسته استارلایت استفاده نمایید.نمونه تصویر دوربین مدرابسته استارلایتالبته شما می توانید به طور دستی نور سیاه و سفید این نوع دوربین ها را به رنگی در شب تغییر دهید و یا در زمانی که سطح نور بسیار کم است، فقط پروژکتور های IR را روشن نماید.

WDR دوربین مداربسته

WDR برای زمانی است که هنگام استفاده از دوربین ها در محل های سرپوشیده تصاویر ضد نور بشوند.WDR دوربین مداربسته و قابلیت های فنی دید در شب دوربین مداربستهدر این حالت هنگامی که زاویه دید دوربین رو به پنجره یا در ورودی باشد، تصویر سوژه تاریک و تصویر فضای بیرون بسیار روشن و نامشخص دیده می شود. این مشکل در تصاویر رستوران ها و فروشگاه ها که دارای پنجره های بزرگ هستند مشهودتر است.

اطلاعات بیشتر WDR دوربین

تفاوت بین IR و Starlight Night Vision

دوربین های استار لایت دید در شب از لحاظ وضوح تصویر نسبت به دوربین های معمولی دارای کیفیت بهتری هستند حتی در شرایط نور کم ، جایی که دوربین ها معمولی مجبور به روشن کردن چراغهای IR خود می شوند این دوربین ها دید در شب رنگی را فراهم می کنند.دوربین مداربسته استارلایت و دوربین مداربسته IR مقایسه دید در شب رنگی و مادون قرمزدلیل این امر اینست که دوربین های استارلایت می توانند از نور طبیعی بیشترین استفاده را برای تولید تصاویر برتر با استفاده از سنسورهای پیشرفته را داشته باشند. بنابراین ممکن است شما فقط به عنوان یک نسخه پیشرفته دید در شب از این دوربین ها استفاده نمایید.

اصطلاحات دوربین مداربسته

 

Rate this post
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *