دوربین مداربسته دامداری

بحث مکانیزاسیون و صنعتی شدن جهت بالا رفتن افزایش تولید و در نهایت افزایش سود دامپرور میشود .اما در مقابل تحت نظر داشتن دامداری در تمام مدت 24 ساعت شبانه روز جزئی از مکانیزه شدن این صنعت می باشد. دوربین مدار بسته دامداری باعث کاهش هزینه تمام شده کالا و خدمات تولیدی شما خواهد شد چرا که موجب کاهش نیروی انسانی می شود.

همانطور که دزدگیر باغ و نصب دوربین مداربسته در باغ موجب حراست تمام و کمال از زحمات باغدار میشود، دوربین مداربسته دامداری نیز موجب عملکرد بالای کارگران و جلوگیری از سرقت های کوچک و صدمه زدن به اموال موجود در دامداری توسط افراد داخلی و یا بیرونی خواهد شد.

صنعت دامداری و دامپروری یکی از استراتژیک ترین صنعت های داخل کشور است.

در حال حاضر به دو صورت پرورش دام ها به صورت دامداری (بسته) و در مراتع (باز) انجام میشود. دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی جهت دام های سبک و سنگین زیادی در ایران وجود دارد که حفاظت و حراست این دارایی از دغدغه ای اصلی دامدار محسوب میشود.

میتوان علاوه بر نصب دوربین مداربسته از سیستم های اعلام حریق و پک دزدگیر دامداری جهت ارتقا امنیت و حراست دام و اموال استفاده نمود.

لزوم کاربرد دوربین مداربسته  

  • سرقت اموال و تجهیزات داخل فضای دامداری (از پمپ آب و شیردوش گرفته تا موتوربرق و…)
  • با بالا رفتن قیمت دام سرقت های سریالی و متعددی از واحد های دامداری را در اقصی نقاط کشور شاهد هستیم.

با استفاده از سیستم حفاظت محیطی میتوان محوطه ی بیرونی و داخلی مکان را پوششی مناسب داد.

میتوان با سنسور های دزدگیر و بیم لیزر خطی موجب جلوگیری از سرقت از دامداری ها شد.کاربرد دوربین مداربسته اسپید دام در دامداری

پررسی انواع دوربین مداربسته

کارایی دوربین مداربسته دامداری 

با استفاده از دوربین مداربسته دامداری میتوان اقدامات مختلفی مانند:

  •  فرایند های موجود در مکان را مورد بررسی قرار داد.
  • رصد رفتار حیوانات هنگام تغذیه
  • نحوه واکنش دام به محرک هایی چون آسیب دیدگی، ترس، گرسنگی …
  • از ورود و خروج کارکنان تا خودرو ها و افراد غیر به دامداری اطلاع پیدا کرد.
  • چک کردن شرایط محیطی دام های داخل و خارج از سالن ها و اتاقک های قرنطینه
  • نحوه عملکرد پرسنل دامداری
  • نظارت آنلاین بدون محددیت فاصله ی مکانی شما با دامداری

پایش دام باردار به وسیله ی دوربین مداربسته دامداری

فصل زاد و ولد زمان شلوغی برای دامدار محسوب میشود. مدتهاست دامداران در این زمان با اضطراب و انتظار در انبارها می گذرانند درحالی که دوربین مداربسته دامداری کمک می کند تا این نظارت آسانتر صورت بپذیرد. چراکه عوارض در هنگام زایمان ممکن است منجر به مرگ گوساله و یا مادر شود، بنابراین باید در این زمان به طورکامل دام را تحت نظر داشته باشند.

یک دام بالغ بیش از ده میلیون تومان می ارزد بنابراین ازدست دادن بخاطر همچین شرایطی یک ضرر بسیار بزرگ می باشد. با استفاده از دوربین مداربسته دامداری شما می توانید 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته دام خود را از هرجایی که باشید رصد کنید و به محض وقوع حادثه خودتان را سریع تر به محل دامداری برسانید.دوربین مداربسته بی سیم دامداری

چالش های نصب دوربین مداربسته دامداری

مزارع دامپروری جهت نصب سیستم نظارت تصویری بدلیل خیس بودن و کثیف بودن نیاز به دوربین های مقاوم تری دارند. مشکل دیگر نبود اینترنت در این مزارع می باشد.

اگر خط تلفن در محل وجود داشته باشد به راحتی با استفاده از مودم های ADSL میتوان ارتباط اینترنتی را برقرار نمود. درصورت نبود خط تلفن که اکثرا ازین مزیت بی بهره اند میتوان بنا به شرایط از مودم های TDLTE یا مودم های 4G استفاده میکنیم. اگر این موارد قابل اجرا نبود راه حل بعدی گرفتن اینترنت در نزدیک محل به دامداری و انتقال آن به وسیله امواج رادیویی می باشد.

بنابراین این روزها با توسعه تکنولوژی دیگر نباید نگران همچین چالش هایی بود و بسیاری از پروژه هایی که ما سیستم دوربین مدرابسته و دزدگیر را برایشان راه انداختیم بسیار خارج از دسترس بود(از بالای کوه های دنا، البرز تا اعماق جنگل و کویر)

مشاهدات دوربین مداربسته دامداری می تواند نگاهی عمیق و موثر در تصمیم گیری مدیران مزارع ایجاد کند.

میتوانید بفهمید دام در چه شرایطی چه واکنشی خواهند داشت و برای پیشگیری از واکنش های ناگوار تدابیری بیندیشید.دیدن دامداری با موبایل

انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل

یکی از مواردی که در دامداری ها مهم است، تماشای تصاویر دوربین مداربسته دامداری در تلفن همراه شان از طریق اینترنت است:

شما می توانید با اتصال سیستم نظارت تصویری خود به شبکه اینترنت (به وسیله ی مودم ADSL و یا مودم بی سیم) از هر جایی که هستید تصاویر دوربین مداربسته را به صورت زنده یا ضبط شده مشاهده کنید.
کارایی این دوربین ها به شکلی می باشد که در صورت مانیتور شدن به صورت زنده می توان ورود افراد غیرمجاز را مشاهده کرد و از آن جلوگیری نمود و در صورتیکه ورود مشاهده نشد، می توان با بازدید تصاویر ضبط شده راه ورود، چهره سارقین، پلاک ماشین سارقین و … را از تصاویر استخراج کرد و به مراجع قضایی تحویل داد.انتقال تصاویر به وسیله ی اینترنت

معرفی تجهیزات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مناسبانواع دوربین مداربسته در مدل ها و برند های مختلف در بازار عرضه میشود.
کیفیت تصویر دوربین دامداری

برای انتخاب دوربین مداربسته و اجزای سیستم مد نظرتان برای دامداری باید به اهداف و نیازهای های خود توجه داشته باشید.

معمولا به جهت تجهیز دوربین مداربسته دامداری های کوچک از دوربین مداربسته با تکنولوژی AHD استفاده می شود و در دامداری های بزرگ که نیاز به ارسال تصاویر به صورت بی سیم است از دوربین مداربسته IP استفاده میشود. این نوع دوربین مداربسته با برند ها و کیفیت های مختلفی عرضه میشود و با توجه به ویژگی های این اماکن مناسب هستند.

به صورت معمول زرین سیستم با 27 سال تجربه در زمینه ی طراحی و اجرای سیستم های دوربین مداربسته، بنابر بهره برداری از ساختمان مورد نظر تکنولوژی و رزولوشن های زیر را برای دوربین مداربسته آن مکان پیشنهاد میکند.

درصورتی که کیفیت تصویر دوربین مداربسته برای شما حائز اهمیت می باشد و یا مالک یک دامداری بزرگ می باشید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) استفاده بکنید که جزء دوربین مداربسته میان رده و یا بالا رده باشند که می تواند تمام نیازهای شما را در زمینه نظارت تصویری رفع کند.

تکنولوژی و رزولوشن مورد نیاز  نوع بهره برداری از ساختمان
IP/AHD  – 2 MG پارکینگ منزل – داخل خانه -سوپر ماکت کوچک – انواع بوتیک  – اغذیه فروشی – دفاتر تجاری – کارخانه ها- دامداری های کوچک
IP  – 5 MG  طلافروشی – صرافی – فضاهای باز وسیع – مراکز صنعتی – پمپ بنزین – مراکز نظامی
IP/AHD  –  4 MG دامداری های بزرگ – هتل ها – خانه های لوکس

 

انواع برندهای مناسب دوربین مداربسته دامداری

دوربین مداربسته دامداری

دوربین مداربسته NO NAME
جهت تجهیز دوربین مداربسته دامداری با قیمت مناسب و کیفیت معقول میتوانید از تجهیزات ODM شده زرین سیستم استفاده نمایید. و یا پک دوربین مداربسته را خریداری نمایید.

دوربین مداربسته مگاویژن یک دوربین مداربسته با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب است.

دوربین مداربسته دامداری مگاویژن
جهت تجهیز دوربین مداربسته دامداری با قیمت قابل قبول و کیفیت خوب میتوانید از سیستم های دوربین مداربسته با مارک مگاویژن که مرکزیت این کمپانی در کشور تایوان است را از زرین سیستم تهیه نمایید.

مشخصات، کارایی و قیمت دوربین های مداربسته مگا ویژن در فروشگاه زرین سیستم

هایک ویژن بزرگترین عرضه کننده دوربین مداربسته دنیا است.

دوربین مداربسته دامداری هایک ویژن
جهت تجهیز دوربین مداربسته دامداری پیشرفته خود میتوانید از سیستم های دوربین مداربسته با برند هایک ویژن (Hikvision) یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی و بزرگ ترین تولید کنندگان سیستم های حفاظتی دنیا است، استفاده فرمایید. بالطبع شما با استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن دامداری بالاترین کیفیت و تکنولوژی دوربین مداربسته را خواهید داشت، البته هایک ویژن در مقایسه با دیگر برند های موجود در بازار قیمت بالا تری دارد و به قول گفتنی هر چقدر پول بدی آش میخوری؟!؟!؟!

مشخصات، کارایی و قیمت دوربین های مداربسته هایک ویژن در فروشگاه زرین سیستم

داهوا یکی از بهترین دوربین مداربسته سازان دنیا است.

دوربین مداربسته دامداری داهوا
جهت تجهیز دوربین مداربسته دامداری خود میتوانید از سیستم های دوربین مداربسته با داهوا یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی و دومین تولید کننده سیستم حفاظتی دنیا است، استفاده فرمایید. دوربین های مداربسته داهوا کیفیت قابل قبولی برخودار هستند و البته قیمت بالایی دارند(نسبت به دیگر برند های هم کیفیت قیمت بالا تری دارد و نسبت به هایک ویژن قیمت پایین تری دارد.)

مشخصات، کارایی و قیمت دوربین های مداربسته داهوا در فروشگاه زرین سیستم

محل های مهم در نصب دوربین مداربسته دامداری

در نصب دوربین مداربسته دامداری چند نقطه ی بسیار مهم در فضای دامداری ها وجود دارد که باید دوربین مداربسته آن مکان ها را تحت پوشش قرار دهند:محل های نصب دوربین مداربسته دامداری

  1. چال شیر دوشی
  2. محل نگهداری شیر
  3. درب ورودی اصلی دامداری
  4. درب حمل شیر
  5. محل زایمان دام ها
  6. محل نگهداری گوساله ها
  7. انتظار شیردوشی
  8. راهرو های اصلی دامداری

دزدگیر دامداری

دزدگیر دامداری این روزها به یک کالای مصرفی و در حین حال کالای سرمایه ای در صنف دامداری محسوب میشود . از آنجایی که پرورش و نگهداری هر دامی کاری سخت و مشقت بار است درجه اهمیت نقش حفاظت از آن تا زمان بهره برداری بسیار قابل درک است.

با افزایش قیمت محصولات دامی که به تبع افزایش هزینه نگهداری از آنها رخ داده است باعث شده است سرقت از دام نیز بسیار متداول گردد. از آنجا که این صنعت کمتر به حفاظت مکان خود می پردازد و بیشتر دامداری های صنعتی بزرگ اقدام به استفاده و نصب دزدگیر دامداری می کنند و واحدهای کوچکتر از این مقوله غافل می شوند و درنتیجه متحمل هزینه و در برخی موارد از دست دادن بخش اعظم سرمایه خود می شوند.

برخلاف آنچه که تصور میشود تجهیز مکانتان به دزدگیر دامداری در قبال حفظ سرمایه ای که در بلند مدت برایتان خواهد داشت چندان هزینه بر نیست. با بررسی دامداری شما و شرایط محیطی نیاز شما سنجیده میشود و از انواع سنسور ها استفاده می شود. دزدگیر های موجود در فروشگاه زرین سیستم قابلیت کنترل از راه دور را دارند و کار با آنها بسیار ساده و راحت می باشد.

دزدگیر دامداری این امکان را به شما میدهد که با نصب آلارم های دما و رطوبت سالنتان، کارکرد منظم تهویه تان و حتی قطع برق را نیز به شما از طریق پیامک اطلاع داده شود. در نتیجه دزدگیر دامداری قابلیت هایی به شما ارائه میکند تا پرورش دقیق تری داشته باشید.

دزدگیر دامداری و مکان نصب آن امری است بسیار مهم

نصب دزدگیر برای دامداری

نصب دزدگیر برای دامداری جهت تکمیل سیستم امنیت در دامداری از گام های ابتدایی می باشد بدین نحو که پس از بررسی محوطه و ساختمان تعداد چشم های متناسب و پنل مرکزی انتخاب و نصب می شوند.

از آنجایی که نصب دزدگیر برای دامداری چندان سخت نمی باشد و خود صاحبان دامداری هم میتوانند جهت نصب دست بکار شوند . زرین سیستم با آموزش از طریق مقالات و ویدئو ها شما را در این امر یاری خواهند نمود.

ویدئو زیر جهت معرفی سیستم دزدگیر برای دامداری آماده شده است:

پک دزدگیر دامداری

پک دزدگیر دامداری از آن جهت که بصورت مجموعه ای از کالا های مرتبط ارائه میشود و هزینه تمام شده عرضه کننده را هنگام فروش پایین می آورد منجر به کاهش قیمت می شود و این به نفع خریدار محسوب میشود. در زرین سیستم هم تلاش شده است کیت های دزدگیر بنحوی آماده شود تا در سریع ترین زمان نیاز دامدار را رفع نماید.
پک دزدگیر دامداری

پک دزدگیر دامداری موجود در زرین سیستم:

انواع پک دزدگیر

اهمیت دزدگیر برای اماکن

ما در زرین سیستم عرضه کننده انواع سیستم های حفاظتی و نظارتی با هدف بالا بردن سطح حفاظت اماکن شما هستیم، هر مکانی بنابر نیاز های خاص خود و همچنین موارد استفاده نیازمند موارد خاصی هست.دزدگیر جهت اماکن، دزدگیر اپارتمان، دزدگیر ویلا، دزدگیر مغازه، دزدگیر باغما برای هر فضا برای مثال: تجاری، آپارتمان، ویلا، باغ، دامداری، مرغداری، کارخانه، آموزشگاه، اداره، طلافروشی، مجتمع تجاری، منزل یک سری نکات خاص جهت نصب تجهیزات حفاظت الکترونیک و همچنین تجهیزات خاص به خودشان را دارند.

4.5/5 - (30 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *