دزدگیر (بررسی انواع دستگاه های دزدگیر اماکن)

دزدگیر در فروشگاهها و منازل و سایر اماکن جزئی از تجهیزات جدا نشدنی و ضروری محسوب می شود. اگر تا به حال برای تهیه سیستم امنیتی اقدامی نکرده اید،

گزینه های متنوعی در دسترس شما می باشند. دزدگیر گلدن یکی از پیشرفته ترین دستگاه های مرکزی دزدگیر است که در ایران ساخته میشود.این سیستم ها باتوجه به نیاز شما قابل تنظیم و بهره برداری هستند. شکاندن درب و یا باز کردن درب با ابزار خاص و یا کندن دیوار و… در کل وارد شدن غیر مجاز به محیط به قصد سرقت از اموال، اسناد موجود در محل همان سرقت سخت است. استفاده از سیستم دزدگیر و دوربین مداربسته استفاده و به کار گماردن این موارد جزو معمول ترین راه های حفاظت فیزیکی اماکن است، که افراد مد نظر قرار میدهند.دزدگیر اماکن

در این مقاله، مفاهیم مرتبط با دزدگیر را به صورت گام به گام بررسی و در مورد تمامی تجهیزات و اجزای سیستم دزدگیر صحبت خواهیم کرد و در نهایت دید کاملی در مورد چگونگی ایجاد امنیت کامل بر مکان خود کسب خواهید نمود.

راه های مقابله با سرقت

  • استفاده از درب ها و پنجره های ضد سرقت
  • دیوار های بلند و فنس کشی شده
  • نگهبانی توسط انسان و یا سگ های تربیت شده
  • سیستم حفاظتی، الکترونیکی، دزدگیر، با اتصال به تلفن کننده و سیستم های اخطار دهنده، صوتی و یا حتی دستگاه مه پاش، در صورت تحریک شدن سنسور های چشم الکترونیک : حرکتی، خطی،بیم لیزر، لرزشی، حساس به ضربه، اولتراسونیک، پرده ای و یا حصار های نوری  شروع به آژیر کشیدن، تماس با شماره های از قبل ثبت شده، قفل کردن درب ها  می کنند.

با استفاده از سیستم اعلان سرقت میتوانید امنیت و ارامش را تضمین نمایید

در صورتی که مکان مورد نظر دستگاه دزدگیر نداشته باشد ما با بررسی مکان مورد نظر، دستگاه دزدگیر مناسب جهت رفع نیاز محیط انتخاب میکنیم. با درنظر گرفتن نقاط خطر و شرایط مکان، سنسور های الکترونیکی، کامپیوتری متناسب با مکان در محیط نصب میشود.دزدگیر اماکن و سیستم های حفاظت الکترونیکی

تعریف دزدگیر

دزدگیر سیستمی است که برای تشخیص نفوذ و جلوگیری از نفوذ افراد غیر مجاز به ساختمان یا هر نوع فضای دیگری ساخته شده است.

دزدگیرها در ساختمان های مسکونی، تجاری، صنعتی و نظامی برای محافظت در برابر سرقت، خسارت اموال و حتی اشخاص استفاده می شود.

پژوهش ها ثابت کرده است که استفاده از دزدگیر در اماکن ارتباط مستقیمی با کاهش وقوع سرقت دارد و بعنوان مهم ترین عامل بازدارنده سرقت به شمار می آید.

کاربردها و اجزاء دزدگیر

عموما چنین تصور میشود که دزدگیرها تنها جهت جلوگیری از سرقت بکاربرده میشوندt متناسب با نیاز و مکان شما قابل بهره برداری و تجهیز می گردد.دزدگیر قابلیت ترکیب با انواع سنسور ها از جمله سنسور دود و آتش و... را دارد.

اما میتوان با تنظیم دستگاه مرکزی از آن بعنوان تشخیص آتش سوزی نیز استفاده نمود. یا حتی به نحوی آن را با دوربین مداربسته ترکیب نمود تا بطور خودکار فعالیت متجاوز را ضبط کند.

پنل های دزدگیر از ساده تا پیشرفته و چند منظوره با نظارت و کنترل رایانه متغیر است.

دزدگیر معمولا علاوه بر پنل مرکزی شامل یک یا چند سنسور برای شناسایی مزاحمان و یک دستگاه هشدار دهنده برای اعلام نفوذ می باشد:

پنل مرکزی

پنل مرکزی دزدگیر گلد 9000

یا به عبارتی مغز سیستم، ورودی حسگر را خوانده و وضعیت ایمن / نا ایمن را ردیابی می کند.

سنسورها

انواع سنسور دزدگیر اعم از چشم الکترونیک، سنسور شوک و...دستگاههایی هستند که تهاجمات را تشخیص می دهند، سنسورها ممکن است در فضای داخلی یا بیرونی یا در هر دو فضا مورد استفاده قرار گیرند. سنسورها با روش های مختلفی مانند باز و بسته شدن درب و پنجره(سنسورهای مگنتی)، لرزش یا حرکت و سایر عواملی که منجر به ایجاد اختلال حفاظ مجازی شود، به ورود متجاوز پی خواهند برد، به طور کلی هر فضایی بنا بر نوع نیاز با استفاده از سنسور مورد نظر محافظت میشود.

انواع سنسور دزدگیر اماکن

دستگاههای هشدار دهنده

نشانگر وضعیت خطر می باشند. به صورت صدای آژیر بسیار بلند و گوش خراس و یا چراغ چشمک زن منجر به ترساندن و فراری دادن سارقان می شوند.آژیر دزدگیر

تاثیر آژیر در جلوگیری از سرقت

علاوه بر این ها در ادامه خواهید دید برخی از پنل های مرکزی اعلان سرقت قادر هستند هنگام نفوذ بطور خودکار با شماره های ذخیره شده و حتی پلیس تماس بگیرند و یا پیامک دهند.

سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) توسط بخش خصوصی و با هماهنگی پلیس طراحی و اجرا شده است، سیستم دزدگیر تمامی صنوف و اماکن و ویلا ها می‌توانند به این سامانه متصل بشوند و مورد پایش بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته ای مرکز هشدار الکترونیک قرار بگیرند.در صورت فعال شدن سیستم دزدگیر شما سامانه مها به پلیس اطلاع میدهد و پلیس در محل حاضر میشود.زرین سیستم مجری سامنه مها می باشد و با رعایت استاندارد های حفاظتی و البته مناسب ترین هزینه ها امنیت را برای اماکن شما به ارمغان می آورد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سامانه مها کلیک بفرمایید

پک دزدگیر سوپر مارکتی

این سیستم ها در فروشگاه های صوتی صویری و یا هایپر مارکت ها سوپر مارکت ها به فروش میرود. (البته در بازارچه های شهر های مرزی هم به صورت گسترده عرضه میشود.)بسیار غیر حرفه ای و نامطمئن هستند.

سیستم های مذکور قابلیت اطمینان کمی دارند و در زمان بروز خطر نمیتوانند از مکان مورد نظر حفاظت کنند. عمر این نوع از سیستم ها  بسیار کم است.قابلیت تعمیر پذیری پایین و عدم قابلیت کد دهی و محدودیت دراضافه کردن متعلقات از ویژگی های منفی این پک دزدگیر های اصطلاحا سوپر مارکتی می باشد.

اما قیمت پایین آن، معمولا کم تر از سیصد هزار تومان است، افراد رو ترغیب به خرید میکند.دزدگیر اماکن مشکلات آژیر مزاحم

استفاده از این سیستم مانند: جاگذاری کپسول های آتش نشانی خالی در خانه است، که در صورت وقوع خطر و نیاز، کپسول آتش نشانی خالی کارایی ندارد.

جهت انتخاب مناسب سیستم حفاظتی، ابتدا دستگاه مرکزی دزدگیر که همانند مرکز فرمان و مغز سیستم میباشد، انتخاب میشود و سپس بنا بر نیاز حفاظتی، سنسور ها و چشم های الکترونیک به دستگاه مرکزی متصل میشود. (ضمنا در صورتی که کابل اتصال چشم های الکترونیک و یا بیم به دستگاه مرکزی قطع شود، دستگاه مرکزی هشدار میدهد.)

توحه:

تمامی دستگاه های دزدگیر حرفه ای دارای سیستم ذخیره برق توسط  باطری میباشد .

در صورت قطعی برق تا ساعت ها سیستم را پشتیبانی میکند.

پنل دزدگیر مرکزی

میتوانید یک پنل مرکزی دزدگیر انتخاب کنید که قابلیت های مختلفی دارد.انواع پنل مرکزی دزدگیر

  • دستگاه تلفن کننده و استفاده از خط تلفن، سیم کارتی، بصورت هوشمند.
  • بدون دستگاه تلفن کننده که قابلیت تماس تلفنی و پیامکی را ندارد و فقط آژیر و رله های ورودی را کنترل میکند. اما میتوان به صورت جداگانه به دستگاه تلفن کننده متصل به خط تلفن و یا دستگاه تلفن کننده سیم کارتی را متصل نمود.

سپس بنابر نیاز مکان خود سنسور های مورد نیازتان هشدار دهنده های صوتی (اسپیکر دزدگیر ) و یا نوری (آژیر فلاشردار ) مورد نیازتان، کابل دزدگیر، باطری ها و…. مطابق با شرایط مکان شما که بتواند محیط شما را امن بکند انتخاب و نصب میکنید.

عرضه انواع پنل دزدگیر

در زرین سیستم چند پکیج پایه دزدگیر در مدل ها، برند ها و تکنولوژی های مختلف را عرضه مینماییم همگی این پک ها شامل: پنل دزدگیر، سنسور دزدگیر، کابل ارتباطی، هشدار دهنده صوتی میباشند، در صورتی که نیاز به تجهیزات بیشتری دارید و یا یکی از اجزای آن پک را حذف نمایید، میتوانید با تماس با پشتیبانی زرین سیستم سفارش اقلام پک تحویلی خود را تغییر دهید.انواع دزدگیر اماکن در ایران در مدل ها و مارک های مختلف بنا بر قیمت ها و کیفیت های مختلف

در این جا به بخشی از پک های دزدگیر عرضه شده توسط زرین سیستم که مناسب برای مکان شماست میپردازیم.

انواع دزدگیر اماکن عرضه شده در ایران

انواع پک دزدگیر اماکن

بسییاری از مراجعان زرین سیستم جهت خرید و نصب سیستم دزدگیر ما محتویات پک های دزدگیر ارائه شده در زرین سیستم شامل: پنل دزدگیرسنسور دزدگیر کابل ارتباطی –  هشدار دهنده صوتی می باشد. این پک های دزدگیر با برندهای مختلف بسته بندی و آماده ارسال می باشند.پک دزدگیر

درصورتی که نیاز به سنسور بیشتر یا کابل اضافی و هر محصول مرتبطی نیاز داشتید بصورت اختصاصی به پک شما اضافه و ارسال میشود.

این پک ها در زرین سیستم تست و با اطمینان از سالم بودن سیستم دزدگیر برای مشتری نهایی ارسال میشود.

پشتیبانی صفر تا صد برای نصب تا جایی که امکان دارد توسط خود مشتری و در صورت عدم موفقیت زرین سیستم نصاب مطمئن را جهت نصب برای مکان شما معرفی میکند.

اطلاعات بیشتر انواع پک دزدگیر

سیستم اعلان سرقت پارادوکس MG5050

دارای 32 زون می باشد که 5 زون آن با سیم و با قابلیت دو برابر شدن است. این کنترل پنل با ریموت کنترل REM1 و جعبه ای فلزی ارائه میگردد.
این مجموعه قابلیت سازگاری با تجهیزات بی سیم ماژلان (به جز MG32WK) را دارد.دزدگیر پارادوکس MG5050

این دزدگیر پارادوکس MG5050 در دو فرکانس 433MHz و یا 868MHz عرضه می شود.
این سیستم دارای 5 خروجی قابل برنامه ریزی به روی برد است که امکان تعریف تحریک به صورت مثبت و یا منفی را نیز دارد.
این کنترل پنل دزدگیر اماکن پارادوکس دارای 2 پارتیشن است و کنترل پنل بی سیم دزدگیر اماکن پارادوکس مدل MG5050 دارای 32 کد کاربر و 32 ریموت (کنترل از راه دور) برای 32 کاربر است.
به علاوه امکان به روز رسانی نرم افزار داخلی آن به راحتی و با استفاده از 307USB و نرم افزار WinLoad وجود دارد. منوی این دستگاه بسیار کاربردی و ساده برای نصاب و البته کاربر می باشد.همچنین می توان تا 26 واقعه را در حافظه آن ذخیره نمود.

اطلاعات بیشتر در مورد پارادوکس MG5050

دزدگیر پارادوکس SP4000

دزدگیر پارادوکس SP4000 از سری دزدگیر paradox اسپکترا است و انتخابی مناسب برای اماکنی با اندازه کوچک مانند اماکن اداری، مسکونی، درمانی، تفریحی و… به شمار می رود.

این دزدگیر قادر است از تمام تجهیزات با سیم و بدون سیم با استفاده از ماژول واسطه RTX3 پشتیبانی کند. این دزدگیر پارادوکس می تواند تا 4 زون را به روی کنترل پنل پوشش دهد،این تعداد قابلیت دو برابر شدن به روی پنل را نیز دارد. همچنین این دزدگیر قابلیت گسترش تا 32 زون به صورت بی سیم و با سیم را دارد.

خرید دزدگیر پارادوکس SP4000 می تواند به واسطه عملکردی به صورت دو سیستم مجزا (دو پارتیشن) از بهترین گزینه ها به شمار رود.

برای اشنایی بیشتر با پنل sp4000 پارادوکس کلیک فرمایید.

دزدگیر سایلکس سیم کارتی silex SG7+

دزدگیر سیم کارتی سایلکس silex SG7+ در صنایع الکترونیک سایلکس که ۲۰ سال سابقه در زمینه تولید سیستم‌های حفاظتی دارد ساخته شده است.

دزدگیر سایلسک سیم کارتی

صنایع الکترونیکی سایلکس در حال حاضر به یکی از مدرن‌ ترین تولیدکنندگان سیستم‌های حفاظتی و امنیتی اماکن و ریموت کنترل‌های درب‌های اتوماتیک در داخل کشور تبدیل گشته است.

سایلکس اولین تولید‌کننده ریموت کنترل‌های Code Hopping در کشور میباشد.

hopping code در زبان انگلیسی به معنی کدهای جهشی یا پرشی میباشد. به عبارتی دیگر در این مدل ریموت کنترلرها با هر بار سوئیچ کردن ریموت کد متفاوتی ارسال میشود.

که همین موضوع باعث بالا رفتن امنیت این نوع از ریموت کنترل ها شده است.

اطلاعات و خرید دزدگیر سایلکس

دستگاه دزدگیر گلدن

نمونه ای از دستگاه های هوشمند موجود در بازار میباشد که از سیمکارت استفاده میکند ( بر اساس استراتژی برندینگ این دستگاه با نام 808 گلدن نیز عرضه میشود.)دزدگیر گلدن 808

دزدگیر گلدن 808 قابلیت های متنوعی دارد بخشی ز این قابلیت ها عبارتند از:

  • خطر قطع کردن عمدی خط تلفن و قطع سیستم ارتباطی به حداقل میرسد.
  • پشتیبانی از سنسور های 433/ 315 مگاهرتز
  • به صورت پیش فرض برق اضطراری دارد که در صورت قطعی برق اخلالی در سیستم صورت نمیگیرد/
  •  روشن شدن و خاموش شدن از طریق پیامک
  • استراق سمع
  • تماس تلفن کننده خودکار
  • قابلیت اتصال به سنسور اعلام حریق
  • دسترسی به اپلیکیشن پیشرفته موبایلی

یکی دیگر از قابلیت های دستگاه نکست 508 قابلیت اتصال به سنسور اعلان حریق میباشد در صورت تحریک شدن این سنسور ها دستگاه همانند سیستم اعلان حریق عمل میکند.

اطلاعات و خرید گلدن 808

سیستم اعلان سرقت کلاسیک

دزدگیر Z4 Ultra کلاسیک یکی از بهترین پنل های تولید شده در داخل کشور است. برند کلاسیک یکی از به نام ترین برندهای سازنده دزدگیر اماکن در ایران است، شرکت الکترونیک کاران(سهامی خاص) در سال ۱۳۶۲ تاسیس گردیده و سال هاست که در زمینه ی سیستم های حفاظت فعالیت میکند

کلیه مراحل طراحی محصولات توسط کارشناسان شرکت و مراحل ساخت پنل دزدگیر Z4 Ultra ، مطابق با استاندارد ISO9001:2015 صورت می گیرد.دزدگیر کلاسیکدزدگیر کلاسیک Z4 قابلیت های گسترده ای دارد و قابلیت اتصال به پنل تلفن کننده G1 را نیز دارد، بخشی از قابلیت های دزدگیر کلاسیک عبارت است از:

امکان ست کردن ۱۵ چشم یا مگنت بیسیم با قابلیت آدرس دهی
امکان ست کردن ۱۵ ریموت با قابلیت آدرس دهی
امکان نظارت مرکزی بر دستگاه (مناسب سازمانهایی با شعبه های متعدد)
ارسال گزارش اتفاقات با پیامک از طریق G1 ULTRA (تلفن کننده سیم کارتی کلاسیک G1 )
آلارم هوشمند برای پدال دزدگیر (پیامک و آژیر)

خرید دزدگیر کلاسیک

پنل دزدگیر بی سیم

پنل دزدگیر بیسیم هوشمند نیاز به سیم کشی و داکت کشی ندارد.

برتری این دزدگیر بی سیم نسبت به بقیه ی دزدگیر های اماکن نصب راحت، بی خطا بودن آن، و مصرف هوشمندانه باتری با ظاهری شیک و زیبا می باشد، یکی از نکات مهم در انتخاب درست یک دزدگیر اماکن استفاده آسان و رابط کاربری آسان سیستم است.این پنل دزدگیر قابلیت های بسیار بالایی دارد ضمن این که قابلیت اطمینان بالا و خرابی بسیار کم و آژیر مزاحم کمی دارد.

از قابلیت های مهم پک دزدگیر بی سیم :

نصب آسان فقط در ۱۰ دقيقه بدون سوراخکاری – قابليت اضافه کردن،آژير، چشمي، مگنت،دتکتور دود و حرارت و گاز با سيم و بي سيم به اين دستگاه – قابليت تنظيم يک يا چند زون به عنوان زون ۲۴ ساعته و بالعکس را دارند.- امکان برقراري تماس از طريق دستگاه به وسیله ی سیم کارت و خط تلفن – داراي ۹۹ زون بي سيم

قابلیت اتصال زون سنسور بیسیم شامل : چشم الکترونیک بیسیم – مگنت بیسیم – سنسور – نشت آب – اعلان حریق دود – اعلان حریق حرارت – اعلان حریق گاز.

پنل سیم کارتی با عکس العمل بسیار بالا در ارسال SMS و تماس تلفنی

پک دزدگیر بی سیم

ایا امکان دستکاری و از کار انداختن دزدگیر وجود دارد؟

دستکاری و قطع کردن دزدگیر و در کل از کار انداختن دزدگیر توسط سارقان یکی از دغدغه های مشتریان سیستم های حفاظتی میباشد. ما در مقاله ای به صورت مفصل در مورد امکان از کار انداختن دزدگیر توضیح داده ایم، به عبارتی ما در زرین سیستم با بیش از 27 سال سابقه در زمینه ی ارائه سیستم های دزدگیر و دوربین مداربسته بنابر تجربه ای که در این زمینه داریم در صورتی که یکی سیستم دزدگیر درست انتخاب بشود، درست نصب بشود و درست استفاده شود امکان از کار انداختن آن توسط سارق ممکن نیست.عیب یابی دزدگیر

دستکاری و از کار انداختن دزدگیر؟

 

بررسی سیستم های نظارتی و حفاظتی مناسب ویژه اماکن مختلف

ما در زرین سیستم عرضه کننده انواع سیستم های حفاظتی و نظارتی با هدف بالا بردن سطح حفاظت اماکن شما هستیم، هر مکانی بنابر نیاز های خاص خود و همچنین موارد استفاده نیازمند موارد خاصی هست.دزدگیر جهت اماکن، دزدگیر اپارتمان، دزدگیر ویلا، دزدگیر مغازه، دزدگیر باغ دوربین مداربسته مورد نیاز اماکن برای مثال: تجاری، آپارتمان، ویلا، باغ، دامداری، مرغداری، کارخانه، آموزشگاه، اداره، طلافروشی، مجتمع تجاری، منزل یک سری نکات خاص جهت نصب تجهیزات حفاظت الکترونیک و همچنین تجهیزات خاص به خودشان را دارند.

 

زرین سیستم با تست کردن انواع دستگاه های اعلام سرقت (دزدگیر های موجود در بازار)، اعمال تغییرات ، تصحیح خطا ها و عیوب ها با اگاهی از نیاز های مورد نیاز و تهدیدات به بررسی دقیق و کارشناسی ،خطایابی روش های مختلف سرقت و راه های نفوذ سیستم های اعلام سرقت میپردازد، در نهایت سیستم مشخصی را تایید کرده و به مشتریان ارائه میدهد.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *