مها (مرکز هشدار الکترونیک)

دزدگیر طلافروشی‌ ها، دزدگیر مغازه ها و انبارها و حتی دزدگیر منازل فقط با هزینه ی اشتراک بسیار مناسب می‎‌توانند به سامانه ی مها (مرکز هشدار الکترونیک پلیس) متصل شوند و از طریق این سامانه به پلیس اتصال یابند. مرکز هشدار الکترونیکی مها
در بسیاری از مواقع این رخداد پیش آمده است که پس از فعال شدن سیستم دزدگیر و تماس با شماره های از قبل ثبت شده توسط دزدگیر مالک مکان سراسیمه خود را به مکان مورد نظر رسانده است در صورتی که ممکن است، اعلام هشدار اشتباه باشد یا حتی مواردی سابقه داشته است که بعد از حضور مالک مکان و رو به رو شدن با سارق درگیری رخ داده است و موجب جرح مالک و یا سارق شده است که در هر صورت موجب مشکلات و عواقب قانونی، مالی و جانی برای مالک شده است.
سامانه مها، سامانه اطلاع رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است، که به صورت ۲۴ ساعته به کمک حسگرهای حرکتی، لرزشی هر نوع تهدید از جمله: سرقت، زورگیری و… را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند و به محض وقوع حرکت غیر عادی در محل های متصل به این سامانه (مغازه، خونه، انبار) مرکز پلیس اطلاع پیدا کرده و گشت پلیس با فوریت یک برای بررسی موضوع به محل اعزام می‌شود.

ویژگی های اتصال به مها 

مرکز هشدار الکترونیک قابلیت های فنی و امکانات در اختیار

  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال و پایداری امنیتی مشتریان توسط افراد مجرب، معتمد و آموزش دیده این افراد با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته به پایش سیستم ها میپردازند و در صورت نیاز نزدیک ترین نیرو های گشتی پلیس را به مکان اعزام می نمایند.
  • دریافت خدمات با سرعت بالا و کیفیت مناسب با حمایت و زیر نظر مراجع سازمانی مربوطه
  • امکان غیر فعال سازی سیستم و اعلام گروگانگیری و یا زورگیری به مرکز با رمز دوم و یا فعال کردن پدال دزدگیر در صورتی که مواردی مانند: زورگیری، درگیری و… رخ دهد، میتوان با ارسال کد اختصاصی بدون این که سیستم آژیر به صدا در بیاید مرکز مها هشدار را دریافت کرده و نیرو اعزام نماید.
  • فعال و غیر فعالسازی سیستم با کد شخصی جهت کاربران سیستم
  • اطلاع از صحت عملکرد سیستم حفاظتی نصب شده به صورت پایش لحظه ای
  • امکان اتصال به سامانه پیامکی مرکز مها و اطلاع از رویداد های سیستم از طریق ارسال پیامک (در صورت فعال و غیر فعال سازی سیستم، قطعی برق و… از طریق سرور مها به مشترک اطلاع رسانی میشود.)

دزدگیر پارادوکس

شرکت دزدگیر PARADOX (پارادوکس) یکی از معتبرترین شرکت‌های امنیتی و حفاظتی (دزدگیر) در جهان می باشد. پارادوکس سیستم های اعلام سرقت (دزدگیر اماکن) را در بیش از 130 کشور دنیا توزیع می نماید.

این شرکت محصولاتی با کیفیت‌ بالا و قابل اطمینان بسیار بالایی دارد و در مدل های مختلفی در بازار عرضه میکند.

دزدگیر پارادوکس و تجهیزات سیستم های حفاظتی پارادوکس و حفاظت الکترونیک

در بین برند های دزدگیر موجود فقط سیستم دزدگیر پارادوکس استاندارد اتصال به سرور سامانه ی مها (مرکز هشدار الکترونیک) را دارد.

امنیت بالا، ضریب اطمینان بالا و کنترل تردد سیستم پارادوکس با بالاترین ضریب حفاظت برای مناطق نظامی، فوق امنیتی، بانک ها، اماکن دولتی، ساختمان های مسکونی مجلل و هر مکانی دیگر که نیاز به امنیت بالائی دارد ساخته و پیشنهاد می شود.دزدگیر پارادوکس با قابلیت های فنی بسیار بالا مناسب برای اتصال به مرکز هشدار الکترونیک پلیساین سیستم به گونه ای طراحی شده است که کار با آن بسیار آسان می باشد و با ویژگی هایی که دارد امکان توسعه، نصب و سرویس سریع را برای نصاب ها بنا بر نیازهای شما به همراه آورده است.

پنل دزدگیر پارادوکس به دو قسمت اصلی تقسیم میشود که شامل: برد دزدگیر پارادوکس، کیپد پارادوکس، باکس فلزی

برد دزدگیر پارادوکس در مدل ها و سریال های مختلف بنابر نیاز های مختلف مشتری در سه سری برد: اسپکترا، ماژولان، EVO که هر کدام در مدل های مختلفی عرضه میشود.انواع کیپد دزدگیر پارادوکس جهت سیستم مها

جهت کیپد دستگاه های دزدگیر پارادوکس نیز مدل های مختفی از کیپد با قابلیت های پیشرفته (از مدل های ساده تا مجهز به LED – LCD یا صفحه تاچ) بنابر نیاز شما را ما در زرین سیستم جهت سیستم مها عرضه میداریم.

معرفی دزدگیر پارادوکس

 سامانه مها

شرکت پژوهش و توسعه ناجیبرای بسیاری از خدمت گیرندگان مرکز هشدار الکترونیک این سوال شده است که این مرکز بدر مالکیت چه سازمانی است.  سامانه مها(مرکز هشدار الکترونیک) زیر مجموعه شرکت پژوهش و توسعه ناجی است.
شرکت پژوهش و توسعه ناجی به منظور تحقق و استقرار دولت الكترونيكی و بهره برداری از آخرين فناوري هاي نوين اطلاعاتی و ارتباطی تاسيس و با جذب نيروهای متخصص داخلی، گام های ارزشمندی درراستای مكانيزه نمودن فرآينـدهای ماموريتي و خدماتي پليـس برداشته است.

از جمله خدمات برجسته این شـرکت راه اندازی دفاتر پليس 10 + می باشد. در سال 1392 شرکت پژوهش و توسعه به همراه طیفی از شرکت های همراستای فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت پژوهش و توسعه(ICT) را تشکیل دادند.

پنل دزدگیر متصل به مها

بسیاری از اماکنی که بنابر دستور اتحادیه های صنفی و یا اداره نظارت بر اماکن عمومی به دلیل شرایطی که دارند.(طلافروشی ها، پیشخوان ها، نمایشگاه اتومبیل و…) مراکز انتظامی مرتبط برای شروع و یا ادامه فعالیت این اماکن نیاز به اتصال دزدگیر مها را اجباری نموده اند.دزدگیر پارادوکس متصل به مها و دیگر دزدگیر های عرضه شده در ایرانسوال رایج بسیاری از مراجعانی که اداره نظارت بر اماکن عمومی اتصال به مها را برای آن ها اجباری نموده است این است که: من دزدگیر دارم، الان چه باید بکنم؟

جواب بسیار ساده است: اگر دزدگیر شما پارادوکس است، فقط با خرید اشتراک و متصل کردن دزدگیر مکانتان به خط تلفن و برنامه ریزی مها سیستم دزدگیر شما به مها متصل میشود ولی اگر دزدگیر شما یک دزدگیر باشد که امکان ارسال سیگنال را نداشته باشد.(انواع دزدگیر اماکن سیم کارتی، خط تلفنی عرضه شده در ایران فقط در بستر های ارتباطی تماس و یا زنگ میزنند و امکان ارسال سیگنال استاتیک را ندارند.) برای بالا بردن امنیت مکانتان باید اقدام به خرید پنل دزدگیر پارادوکس بنمایید.

 

تمپر چشم پارادوکس

سنسور دزدگیر یکی از مهم ترین بخش های یک سیستم حفاظتی است که ما در زرین سیستم به عرضه  ی آن میپردازیم، در صورتی که شما اقدام به نصب تجهیزات پارادوکس و نصب دزدگیر اماکن به جهت امنیت مکان مورد استفاده قرار میگیرد.تمپر دزدگیر مهابا استفاده از تمپر چشم الکترونیک به سیستم دزدگیر متصل به سامانه مها در صورتی که سیستم دزدگیر شما در حالت غیر فعال هم باشد اگر فردی اقدام به دستکاری دزدگیر شما نیز نماید کلید ضد خرابکاری فعال میشود و در سامانه مها هشدار دستکاری و کلید تمپر اعلان میگردد.

جلوگیری زورگیری مها

اعلام کد زورگیری در سامانه مها و خفت گیری

یکی از مواردی که در سامانه ی مها در نظر گرفته شده است کد زورگیری و یا پدال زورگیری است، این سیستم بدین صورت کار میکند که در صورتی که زورگیری، کف زنی و مواردی از این دست رخ داد، شما با فشردن پدال و یا وارد کردن کد زورگیری بدون این که افراد حاضر در مکان آگاه شوند.(بدون ایجاد هشدار صوتی و نوری) در مرکز کنترل مها اعلام کد زورگیری میشود و نزدیک ترین گشتی پلیس با فوریت یک به مکان شما اعزام میگردد.

 

سامانه مها در ایران

مها مازندران و استان های دیگر استان های تهران - البرز - مها سیستان و بلوچستان - گیلان - مها آذربایجان غربی - مها مازندران - مها کرمان جزو استان هایی هستند که به ارائه خدمات مها میپردازند.مها در هفت استان کشور به ارائه خدمات و پشتیبانی 24 ساعته هفت روز هفته میپردازد.

استان های تهرانالبرز مها سیستان و بلوچستان گیلانمها آذربایجان غربیمها مازندرانمها کرمان جزو استان هایی هستند که به ارائه خدمات مها میپردازند.دفتر مرکزی مرکز هشدار الکترونیک (مها) شعبه مازندران

فرایند تجهیز دزدگیر مها

برای تجهیز یک مکان مانند: طلافروشی، طلاسازی، اماکن خاص نیاز به سیستم دزدگیر پارادوکس که متصل به مرکز مها باشد سیستم حفاظتی نیاز است و فرایند اجرای آن بدین صورت است.فرایند اتصال به مرکز مها

  1. طراحی سیستم
  2. خرید تجهیزات دزدگیر
  3. خرید اشتراک مرکز مها
  4. نصب و اجرای دزدگیر
  5. برنامه ریزی و اتصال به مرکز مها

در ابتدا تیم زرین سیستم اقدام به طراحی سیستم مورد نیاز شما اعم از سنسور ها، آژیر، باطری دزدگیر و… را بنابر نیاز شما انجام میشود و سپس شما اقدام خرید تجهیزات دزدگیر و همچنین ارائه مدارک و خرید اشتراک مرکز مها می‌نمایید و سپس تیم فنی زرین سیستم اقدام به اجرا، نصب و کابل کشی و راه اندازی سیستم دزدگیر شما و در نهایت اتصال به مرکز مها و تست و تهیه تاییدیه مرکز مها مینماید.

قیمت سامانه مها

مرکز هشدار الکترونیک پلیس یک خدمت دهنده به سیستم های حفاظتی و دزدگیر است به عبارتی دیگر هزینه مها تنها هزینه ی اشتراک است با فرض بر این که شما یک سیستم دزدگیر پارادوکس به صورت کامل دارید.قیمت سامانه مهاسال ها هزینه ی اشتراک مرکز هشدار الکترونیک به ازای روزی هزار تومان و به عبارتی سالی ۳۶۵ هزار تومان بوده است اما از امسال تعرفه ی مرکز هشدار الکترونیک سالانه ۹۵۰ هزار تومان و هزینه ی سرویس پیامکی آن ۴۴ هزار تومان می‌باشد.

در صورت اتصال به سامانه مرکز هشدار الکترونیک (مها) شما نیاز به داشتن ماژول های تحت وب یا سیم کارتی به جهت کنترل باز و بسته شدن سیستم و یا هشدار قطع برق و… نخواهید داشت و تمامی اطلاعات به صورت پیامکی از طریق سرویس پیامکی مرکز هشدار ارسال میگردد.

تاریخچه سامانه مها

سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) توسط بخش خصوصی با هماهنگی پلیس طراحی و اجرا شده است و تمامی صنوف و اماکن می‌توانند متصل به این سامانه بشوند و مورد پایش بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته ی مرکز هشدار الکترونیک قرار بگیرند.

بدین صورت پایش دزدگیر اماکن به صورت بر خط و بیست و چهار ساعته انجام میگردد و تمامی موارد اعم: از خرابی ها، هشدار ها و… مورد پایش لحظه به لحظه قرار میگیرد.اتاق کنترل سامانه مها هشدار الکترونیک (زرین سیستم ارائه دهنده خدمات مها به مشترکین)
در صورتی که سیستم دزدگیر شما اعلان هشدار داد مرکز هشدار الکترونیک با اتصالی که به پلیس 110 دارد. سریعا ماموریت پلیسی را برای نزدیک ترین گشتی پلیس ارسال کرده و پلیس در محل حاضر میشود.

با استفاده از مها امنیت مکان خود را تامین نمایید و نگران تماس های وقت و بی وقت و استرس ناشی از تماس دزدگیر خود و یا عدم عملکرد صحیح سیستم را نداشته باشید.

مها در مازندران
زرین سیستم طراح تولید کننده سیستم های حفاظتی و نظارتی مجری سیستم های هشدار الکترونیک در استان مازندران میباشد و به ارائه انواع سیستم های حفاظتی و نظراتی میپردازد برای سفارش یک سیستم حرفه ای میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

سامانه مها در نگهبانی

در بسیاری از اماکن از جمله: انبار ها، مراکز صنعتی، مجتمع های مسکونی، تجاری و صنعتی اتاقک نگهبانی و همچنین نگهبان وجود دارد در بسیاری مواقع این رخداد ناگوار پیش آمده است که سارقان به این اماکن حمله کرده و بعد از کار انداختن نگهبان اقدام به سرقت از مکان مورد نظر نموده اند.پدال دزدگیر مرکز هشدار الکترونیک پلیسیکی از راهکار های جلوگیری از این اتفاق نصب سیستم دزدگیر متصل به مها میباشد که هر زمان نگهبان احساس خطر کرد اقدام به فشردن پدال زورگیری یا پنیک بنماید و در صورت انتخاب هشدار به صورت صوتی در مکان به علاوه هشدار در مرکز پلیس بوده و یا فقط هشدار در مرکز پلیس بدون این که مهاجمان متوجه فشردت پدال زورگیری بشوند، در آن صورت برای نزدیک ترین گشتی ماموریت پلیسی با فوریت شماره یک تعریف شده و ماموران به مکان اعزام میشوند.

نفوذ به سیستم های امنیتی

احتمالا در فیلم های سینمایی و یا روایت های کوچه و بازار شنیده اید که سیستم دزدگیر را از کار انداختند و به مکان مورد نظر نفوذ کردند.واقعیت امر هم همینه اگر مکانی یک سیستم حفاظتی معمول بازار داشته باشد یک فرد حرفه ای یا حتی نیمه حرفه ای میتواند به مکان مورد نظر نفوذ کند این که مرکز هشدار الکترونیک پلیس راه اندازی شده است و فقط سیستم های دزدگیر پارادوکس را به رسمیت میشناسد از همین قضیه سرچشمه گرفته است.

اولین سوالاتی که ما از افرادی که به ما به جهت سیستم حفاظتی مراجعه میکنند میپرسیم این است که: چه مکانی داردید؟ وسایل داخل آن چه چیز هایی است؟ و چقدر ارزشمند است؟

اگر مکان فوق یک طلافروشی، موبایل فروشی، صرافی و یا خانه های خاص باشد قطعا به آن ها دزدگیر پارادوکس و سیستم مها پیشنهاد میکنیم.
سوال بعدی ما از بسیاری از صاحبان مکان های فوق این است که با عرض پوزش چقدر طلا و چیزای با ارزش دارید؟ شاید برای مشتری عجیبب باشد که این چه سوالیه؟ ولی واقعیت امر این است که اگر مکانی در معرض سرقت باشد و همچنین وسایل با ارزش، کم حجم و همچنین زود نقدشونده ای داشته باشند دیگر باید بالا ترین سناریو های حفاظتی را برای آن مکان ایجاد نمود، به عبارت ساده تر و بازاری تر شاید برای یک طلافروشی(گالری طلا) پانزده متر مربعی با حجم طلای کم تر از یک کیلو و در پاساژ طلافروشان یک پک دزدگیر مها با قیمت بسیار مناسب (در حد زیر ده میلیون تومان) کفایت کند اما یک طلا و جواهر فروشی بیست متری کنار خیابان با حجم های بیش از بیست کیلو طلا یک سیستم چند صد میلیون تومانی نیاز داشته باشدکه بتواند امنیت آن مکان را فراهم نمود.نفوذ به سیستم دزدگیر

راه های معمول سرقت از اماکنی که دزدگیر استاندارد ندارند:

  1. استفاده از جمر های ساده برای از کار انداختن سیم کارت و اختلال در ریموت در تمامی دزدگیر های داخلی
  2. کپی کردن ریموت دزدگیر با استفاده از برد کپی کننده ریموت(در تمامی دزدگیر های داخلی)
  3. دور زدن اماکنی که کلید تمپر سنسور ها فعال نیست
  4. استفاده از آهن ربا برای از کار انداختن مگنت های عادی
  5. ایجاد خطا های مکرر
  6. از کار انداختن چ شمی به وسیله ی پوشاندن در چشمی هایی که تکنولوژی ضد استتار ندارند.
  7. استفاده از رفلکتور برای تمامی چشمی های PIR

و بسیاری روش های دیگر که در مقاله ای تحت عنوان دستکاری دزدگیر در زرین سیستم مفصلا توضیح داده شده است.
استاندارد دزدگیر پارادوکس مرکز مها اما وقتی سیستم دزدگیر شما پارادوکس باشد دیگر نگرانی بابت جمر و یا خطا های عادی و همچنین کپی کردن ریموت نخواهید داشت. و اگر سنسور های شما سنسور های پیشرفته ای باشد پوشاندن، رفلکتور و… هیج مشکلی در عملکرد سیستم پیش نخواهد آمد.
همچنین با اتصال به مرکز هشدار پلیس خیال شما از خرابی دستگاه و همچنین از کار انداختن سیستم ارتباطی راحت خواهد بود.
چون سیستم مها یک سیستم پسیو است و اگر به هر دلیلی سیستم شما از کار بیفتد مرکز مها اعلان اخطار از دست دادن سیستم را اعلان میکند.

مقایسه دزدگیر سیم کارتی و مها

مقایسه دزدگیر سیم کارتی و مهادر حال حاضر بسیاری از کاربران سیستم های حفاظتی به سمت دزدگیر هایی که سیم کارت میخورند و به شماره های از قبل ذخیره شده تماس میگیرند میروند. حال به مزایای دزدگیر متصل به مها نسبت به دزدگیر سیم کارتی میپردازیم.

  1. هر دزدگیری عرضه شده در بازار با هر کیفیتی میتواند سیم کارتی باشد ولی دزدگیر متصل به مها باید ضریب اطمینان بالا و قابلیت های بالای فنی داشته باشد.
  2. بحث پنیک و کلید زورگیری متصل به مرکز هشدار از موارد بسیار مهم است.
  3. چک کردن عملکرد صحیح به صورت بیست و چهار ساعته توسط سرور مرکز هشدار الکترونیک
  4. اطلاع از خرابی ها و پیشامد ها در مرکز هشدار و مخابره ی آن ها به مشترک
  5.  در صورت تحریک سنسور ها و هشدار دزدگیر نزدیک ترین گشت پلیس با فوریت به ماموریت اعزام میوشد.
  6. پایین آمدن هشدار های کذب به خاطر تجهیزات و ساختار مرکز مها

پایش سیستم دزدگیر به وسیله مها

یکی از مواردی که باید به آن بسیار اهمیت داد، احتمال خرابی سیستم دزدگیر است. سیستم دزدگیر اماکن هر چقدر که پیشرفته، حرفه ای، گران قیمت و… باشد باز هم امکان خرابی اجزای آن وجود دارد.دزدگیر پارادوگس جهت اتصال به مهاوقتی سیستم دزدگیر شما متصل به سامانه ی مها باشد به غیر از این که در صورتی که سنسور های دزدگیر تحریک بشود و یا پدال دزدگیر فشرده شود در مرکز آلارم هشدار داده میشود و گشت پلیس به مکان اعزام میشود.

اما نکته ی بسیار مهمی که سیستم های دزدگیر پارادوکس متصل به سامانه ی مها در آن رخ میدهد بحث پایش بیست و چهار ساعته ی سیستم های دزدگیر اماکن است هر دستگاهی که به سامانه ی مها متصل میشود در صورتی که هر اشکالی پیدا کند اعم از: خرابی سنسور ها، خرابی باطری، قطعی خط تلفن و یا هر مشکل دیگر در مرکز هشدار اعلام میشود و اپراتور به شما جهت بر طرف کردن عیب آن تماس میگیرد.

دزدگیر سیم کارتی مها

دو دلیل اصلی به جهت نصب غیر خط تلفنی به جهت اتصال به مرکز هشدار الکترونیک پلیس وجود دارد. دلیل اول نبود خط تلفن کابلی در محل و دلیل دیگر امکان اتصال های بی سیم و هشدار در لحظه و همچنین پایش از راه دور توسط کاربر است.دزدگیر پارادوکس با سیم کارت مرکز هشدار الکترونیکدر صورتی که شما در مکانتان چه ویلا، واحد تجاری، انبار و… نیاز به سیستم دزدگیر متصل به مها دارید ولی امکان داشتن خط تلفن را ندارید. میتوانید با اضافه کردن ماژول سیم کارتی GCOM100 به پنل دزدگیر پارادوکس و اتصال به وسیله ی سیم کارت استاتیک به صورت بی سیم به مرکز هشدار الکترونیک متصل بشوید.

در صورتی که از این سیستم استفاده کردید خیالتان بابت قطع شدن خط تلفن و یا حمله به وسیله ی انواع جمر به سیستم اعلان سرقتتان راحت باشد.

دزدگیر مها در اماکن مختلف

هر مکانی بنا بر سطح حفاظت و نظارتی اش نیازمند سیستم دزدگیر و دوربین مداربسته و هوشمند سازی خاص به خودش است.

یک واحد آپارتمان مسکونی، یک باب مغازه طلافروشی، یک دامداری و… بنابر نیاز ها و خواسته ها بودجه و البته نظرات مالک آن مکان اقدام به اجرای سیستم حفاظتی و نظارتی در آن مکان میکند.

اتصال دزدگیر مها در اماکن مختلف

میتوان با اتصال دزدگیر پارادوکس مکان شما به سیستم هشدار الکترونیک مکان خود را به مکانی بسیار امن تبدیل نمایید.

 مسکونی اماکن تجاری مرغداری
شرکت ها اماکن عمومی کارخانه 
آموزشی ویلا آپارتمان
باغ طلافروشی دامداری

4.5/5 - (13 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

65 thoughts on “مها (مرکز هشدار الکترونیک)

  1. سلام
    این سیستم مستقیم برای نیروی انتظامی هست ؟
    و اینکه تقریبی چقدر میشه هزینش

    1. سلام وقت بخیر
      خیر این سیستم مرتبط با یک ارگان نظامی مثل نیروی انتظامی نیست، بلکه پنل های دزدگیری که شما میخرید (انواع پنل های اسپکتورا یا ماژولان پارادوکس) به مرکز مها (مرکز هشدار الکترونیک) متصل میشود و به این صورت به طور 24 ساعته مانیتور میشوند و در صورتی که سنسوری از سنسور های سیستم دزدگیر شما خطری را تشخیص بدهند مرکز مانیتورینگ مها آن الارم را تحلیل کرده و سپس به صورت فوریت شماره یک پلیس 110 نزدیک ترین گشتی پلیس را به مکان شما اعزام مینماید.
      با تشکر از شما

    2. سلام
      سامانه مها میخواد چکار روی تلفن کننده دزدگیر شماره ۱۱۰ به دستگاه میدی آدرس نام شرکت پیغام میگذاری هنگام سرقت دزدگیر به صدا درمیاد شماره ۱۱۰ میگیره و پیغام آدرس اطلاع میده

      1. سلام وقت بخیر
        خیر در مرکز هشدار پلیس مکان شما و اطلاعاتتون ثبت شده است و به صورت بیست و چهار ساعته در حال پایش است.
        در صورتی که سنسور تحریک بشود مرکز فرمان الارم داده شده و سپس برای نزدیک ترین گشتی پلیس ماموریت پلیسی ثبت شده و پلیس به مکان شما اعزام میشود.

      2. سلام ارادت
        به علاوه این که اپراتور های 110 به این نوع پیام ها و تماس ها اهمیتی قائل نمیشوند.
        با تشکر

  2. با سلام،

    آیا امکان نصب این سیستم در محوطه باز مانند حیاط نیز وجود دارد؟

    با سپاس

    1. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
      بسته به شرایط محیط است که میتوانید با ما تماس بگیرید و اقدام به مشاوره نمایید.
      09114435545
      01143232122

    2. آیا راسته که میگن تو عید امسال سه تا سارق تو ساری که اقدام به سرقت مسلحانه به طلافروشی تو شب کردند به واسطه مها دستگیر شدند؟

      1. سلام و عرض ادب و احترام
        خدا رو شکر سامانه مها تا به امروز موجب جلوگیری از بسیاری از سرقت ها و زورگیری ها در اماکن مسکونی و تجاری شده است.
        و این که مرکز هشدر پلیس به دلیل سطح امنیتی گزارشی از اقدامات صورت گرفته، عملیات پلیسی موفق و… را اعلام نمیکند ولی موارد جلوگیری از سرقت بسیار زیادی در اصناف و همچنین اماکن مختلف رخ داده است.
        با تشکر

  3. سلام من دزدگیر گلد9000 دارم ایا به سیستم مها متصل میشود!؟ و این که قیمت چقدر میشه!؟

    1. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
      جهت استفاده از اشتراک و خدمات سامانه ی مها نیاز به ارسال سیگنال توسط پنل اعلان سرقت شما میباشد و در حال حاضر فقط پنل مرکزی دزدگیر پارادوکس این قابلیت را دارد.

  4. سلام این سامانه در مشهد راه اندازی نمیشه؟

    1. در حال حاضر خیر

  5. سلام
    سامانه مها میخواد چکار روی تلفن کننده دزدگیر شماره ۱۱۰ به دستگاه میدی آدرس نام شرکت پیغام میگذاری هنگام سرقت دزدگیر به صدا درمیاد شماره ۱۱۰ میگیره و پیغام آدرس اطلاع میده

    1. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
      ظاهرا در مقاله ساختار مهارا مظالعه نفرمودید، در صورتی که همچین تماسی با شماره 110 انجام بشود مرکز پلیس این مورد را جزو خطا ها در نظر میگیرد ضمن این که در سامانه مها بحث ارسال سیگنال ها و پایش سیگنال ها و ایجاد فوریت یک مطرح است.
      پس در نتیجه این که شماره 110 را سیو کنید عملا فایده ای ندارد.
      موفق و پیروز باشید.

  6. In ke zang mizane. Vghan police myad?

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      سیستم های اعلان سرقتی که به مرکز هشدار الکترونیک پلیس متصل میشود و مورد پایش قرار میگیرد به دلیل سطح بالای حفاظت و همچنین پایش درست سیستم دزدگیر جزو اولویت یک ماموریت های پلیس 110 است بدین صورت قطعا پلیس در مکان حضور پیدا کرده و صورت جلسه را اعلام میکند.
      با تشکر

  7. برای مها باید خط تلفن داشت!؟؟ سیم کارتی نمیشه؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      راحت ترین راه اتصال به سامانه ی مها استفاده از خط تلفن و اتصال خط تلفنی سیسم دزدگیر پارادوکس شما به مها میباشد، اما میتوان با استفاده از مودم سیم کارتی و یا ماژول های سیم کارتی پارادوکس نیز به سامانه ی مها متصل شد.

  8. سلام
    دزدگیر نصب شده از قبل با برند دیگری داریم.

    برای قرار دادن شماره ۱۱۰ به لیست تماس، میشه قرارداد بست؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      در بین برند های دزدگیر موجود فقط سیستم دزدگیر پارادوکس استاندارد اتصال به سرور سامانه ی مها (مرکز هشدار الکترونیک) را دارد، به این دلیل که ساختار مرکز مها و اتصال سیستم دزدگیر به وسیله ی ارسال سیگنال است نه به وسیله ی تماس تلفنی
      شما میتوانید مثل بسیاری دیگر از مشتریان ما نمونه ی پایه پنل دزدگیر پارادوکس را تهیه بفرمایید.
      مانیتورینگ ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال و پایداری امنیتی مشتریان توسط افراد مجرب معتمد و آموزش دیده، این افراد با استفاده از تکتولوژی های پیشرفته به پایش سیستم ها میپردازند و در صورت نیاز نزدیک ترین نیرو های گشتی پلیس را به مکان اعزام می نمایند.
      دریافت خدمات با سرعت بالا و کیفیت مناسب با حمایت و زیر نظر مراجع سازمانی مربوطه
      امکان غیر فعال سازی سیستم و اعلام گروگانگیری و یا زورگیری به مرکز با رمز دوم (در صورتی که مواردی مانند زورگیری، درگیری و… پیش آمد میتوان با ارسال کد اختصاصی بدون این که سیستم آژیر فعال شود، مرکز مها هشدار را دریافت کرده و نیرو اعزام نماید.)
      فعال و غیرفعالسازی سیستم با کد شخصی جهت کاربران سیستم
      اطلاع از صحت عملکرد سیستم حفاظتی نصب شده به صورت پایش لحظه ای

  9. میتونید فرایند ادرس دهی و این که برای مرکز مها چه مدارک لازم است را بفرمایید؟

    1. سلام وقت بخیر
      مدارک لازم جهت ثبت نام مها و 110 نیروی انتظامی پس از خرید تجهیزات دزدگیر شامل موارد زیر است:

      1: عکس واضح از کارت ملی

      2: عکس واضح از شناسنامه

      3: لوکیشن دقیق مغازه و آدرس گفتاری مغازه

      4: اسم مغازه که سر در مغازه نوشته شده

      5: تلفن ثابت و کد پستی مغازه

      6: واریزی آبنومان سالیانه 9501800ریال
      به کارت پژوهش و توسعه ناجی

      7: واریزی پیامک 440000ریال به کارت پژوهش و توسعه ناجی

      8: پرداخت هزینه نصب تجهیزات و کابل کشی

  10. ما در انبار هامون از پدال دزدگير مها استفاده كرديم و رضايت كامل داريم.

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      مایه افتخارما است که توانستیم به عرضه خدمات و تجهیزات به شما بزرگواران بپردازیم.
      با تشکر

  11. سلام ایا واقعا پلیس میاد!؟

    1. سلام وقت بخیر
      مرکز هشدار الکترونیک پلیس یک مرکزی است که برای اماکن با سطح حفاظتی بالا مثل: بانک ها، جواهر فروشی ها، طلا فروشی، صرافی ها و این اماکن مورد استفاده قرار میگیرد این مرکز بر مبنای ساختار های نرم افزاری و همچنین چک کردن اپراتور های مرکز هشدار یگان گشت نیروی انتظامی را با فوریت یک به مکان شما اعزام مینماید.
      با تشکر

  12. چرا باری طلافروشی ها اتصال دزدگیر مها اجباری است!؟! و چرا فقط پارادوکس

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      طلافروشی ها جزو اماکنی است که به دلیل وجود داشتن اموال سبک، با ارزش احتمال و خطر سرقت بالایی دارد فلذا باید بالا ترین تمهیدات حفاظتی را به جهت طلافروشی ها در نظر گرفت، دزدگیر پارادوکس بالاترین سطح حفاظت را در بین تمامی دستگاه های دزدگیر عرضه در بازار را دارد.
      نکته ی دیگری که وجود دارد این است که تنها دزدگیری که در حال حاضر در بازار عرضه میشود که قابلیت ارسال سیگنال به مرکز هشدار را دارد دزدگیر پارادوکس است.
      البته دزدگیر هایی مثل:هانیول، پایرونیکس(انگلیسی) امکان اتصال به مها را دارد که در ایران عرضه نمیشود.
      با تشکر

  13. اگر خط تلفن قطع بشه دزدگیر مها چه جوری میفهمه؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      سیستم دزدگیر متصل به مها به صورت ممتد به سرور مها سیگنال زنده بودن ارسال میکند و در صورتی که این سیگنال قطع بشود مرکز هشدار اعلان قطع شدن اتصال سیستم را ارسال میکند.
      با تشکر

  14. آیا این دزدگیر های مها پیام میدن؟

    1. سلام وقت بخیر
      این دزدگیر به مرکز هشدار متصل شده و اطلاعات و اعلانات را به مرکز هشدار ارسال میکند و از طریق سیستم مرکز هشدار پیامک ها ارسال میشود فلذا دیگر نیاز به تهیه ی سیم کارت مستقل وجود ندارد.
      با تشکر

  15. ممنون از شما من قبلا برای طلافروشیم به اجبار دزدگیر مها گذاشتم و خدمات از سامانه مها گرفتم. بعدش دیدم واقعا چیز خوبیه و راضی کننده است هم برای خونه تهرانم و هم برای ویلای شمالم از مها استفاده کردم و رضایت کامل دارم ازش

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      جناب رادمهر بزگوار مایه ی افتخار ما در زرین سیستم است که توانستیم با عرضه دزدگیر پارادوکس و اتصال آن ها به سامانه مها حس اطمینان خاطر را برای شما فراهم اورده ایم.
      با عرض تشکر

  16. سلام ایا مرکز مها با این دزدگیر مها میتونه داخل خونه رو ببینه؟ این چشمی ها منظورمه

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      بزرگوار سیستم مها یک خدمات در رابطه با پایش سیستم دزدگیر (اعلان سرقت است.) سیستم های دزدگیر بر مبنای سنسور های تحریک میشوند و هیچ ربطی به تصویر برداری ندارند به عبارت دیگر هر چقدر که مبل شما قابلیت تصویر برداری و ارسال داده را دارد همانقدر سیستم دزدگیر مها شما نیز این قابلیت را دارد.(به عبارت دیگر هیچ ربطی اصلا ندارد.)
      با تشکر

  17. با سلام
    سوال اول دزدگیر پارادوکس فقط امکان اتصال خط تلفن و سیم کارت را با هم رو دارد سوال دوم نیاز به اختصاص یک خط تلفن مسقیم بدون استفاده در تلفن می باشد .

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      دزدگیر پارادوکس امکان اتصال به صورت سیم کارتی به وسیله ی ماژول gcom100 – pcs250 و همچنین اتصال به وسیله ی ماژول ip150 به مودم و اینترنت و همچنین به صورت ورودی داخلی به خط تلفن متصل کرد.

  18. سلام برای سیستم مها نیاز به خط مستقیم بدون استفاده در سیستم تلفن است ؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      برای اتصال به سامانه ی مها دو روش اصلی وجود دارد:
      ۱- اتصال مستقیم به وسیله ی خط تلفن به مرکز هشدار الکترونیک
      ۲- اتصال به وسیله ی سیم کارت اختصاصی مها و ماژول Gcom 100 یا ماژول pcs250 به مرکز هشدار الکترونیک

      با تشکر فراوان

  19. سلام ما از شما در کرج دزدگیر مها گرفتیم همون دزدگیر پارادوکس الان میخوایم اشتراک سامانه مها هم بگیریم چی کار کنیم؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      ما در کرج امکان عرضه تجهیزات دزدگیر پارادوکس و همچنین نصب سیستم مها هستیم، شما میتوانید با تماس با دفتر مرکز هشدار الکترونیک کرج اقدام به خرید اشتراک سامانه مها نمایید.
      با تشکر

  20. سلام
    ما تو کرمان طلافروشی و طلاسازی داریم آیا دزدگیر مها و سامانه مها در کل اصلا فایده داره؟ چون ما رو مجبور کردند که حتما نامه اماکن برای دزدگیر مها بزاریم

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      در کل هر آن چه که به صورت اجبار در بیاید چه به خیر چه به شر انسان مقاومت در برابر آن موضوع مینماید.
      فالواقع ما در زرین سیستم به عنوان مجری سیستم دزدگیر که از سال 1372 اقدام به عرضه، تولید، نصب سیستم دزدگیر اماکن مینماییم بحث مرکز کنترل حفاظتی یکی از آرزو های ما در گذشته بوده است.(شاید بتوان گفت مرکز کنترل دزدگیر در خارج از ایران عمری به اندازه ی خود دزدگیر دارد و برای مثال در ایالات متحده ی امریکا کمتر شرکت خدمات حفاظت الکترونیکی میبینید که به سامانه ی شبیه به مرکز هشدار الکترونیک پلیس متصل نباشند.)
      اللخصوص در صنفی مانند: طلافروشی ها و طلاسازی ها که دارایی هایی با ارزش بسیار زیاد، نقد شوندگی بسیار زیاد و حجم بسیار کم دارند بالا رفتن. سطح امنیت از مهم ترین ارکان ممکنه است و شاید بتوان گفت: با ترکیب سیستم های الکترونیکی و همچنین حفاظ های فیزیکی(از شیشه ضد گلوله، درب چند مرحله ای، گاوصندوق پیشرفته) سطح امنیت این صنف در این سال ها بسیار بسیار بالا رفته است.
      برای مثال: رئیس پلیس آگاهی فراجا سردار قنبری در 16 اذر 1401 از کاهش ۶۰ درصدی وقوع سرقت از طلا فروشی‌ها در کشور طی سه سال گذشته خبر داد، از طرف دیگر افزایش آمار سرقت‌های نافرجام طلافروشی در طی این مدت خود موید اثر بخش بودن حساسیت‌ های ایجاد شده در زمینه رعایت تمهیدات و الزامات ایمنی، نظارت و تعامل سازنده رده های تخصصی فراجا در سطح صنوف طلا فروشی‌های سراسر کشور بوده است. این اتفاق در صورتی بوده است که ارزش طلا بسیار بالا رفته است و از طرفی حجم سرقت های رخ داده در کشور آمار بسیار افزایشی بوده است که بالطبع باید حجم سرقت از طلافروشی ها در این سال ها بالا میرفت.
      چرا راه دور برویم در همان شهر کرمان خود شما اتفاقی در چندی پیش رخ داد که

      رئیس کلانتری 11 کرمان سرگرد ابولفضل نامجو گفت: به صدا در آمدن زنگ هشدار سامانه مها و حضور به موقع پلیس، سارق زن طلا فروشی را ناکام گذاشت.

      وی افزود: در همین رابطه با به صدا درآمدن زنگ هشدار این سامانه در یک مغازه طلا فروشی در بازار بزرگ کرمان بلافاصله ماموران کلانتری11 به محل اعزام و موفق شدند یک سارق زن را که قصد ربودن طلا از، مغازه طلا فروشی داشت را در کمتر از 10دقیقه دستگیرکنند.
      سرگرد ابوالفضل نامجو گفت: یکی از موارد مورد تاکید در حوزه پیشگیری از سرقت از مغازه، نصب سامانه مها در اماکن عمومی، تجاری و شخصی است که از طریق آن هرگونه ورود به اماکن دارای این سامانه به مرکز هشدار الکترونیک پلیس منعکس و در ادامه نزدیک ترین واحد گشت به محل اعزام می شود.
      امیدوارم با مطرح نمودن موارد ذکر شده در بالا توانسته باشیم توضیح قابل قبولی در زمینه ی ضرورت نصب سیستم دزدگیر پیشرفته و دزدگیر مها را به شما و عزیزان دیگر داشته باشیم.

      با تشکر

  21. دزدگیر پارادوکس با سیم کارت عادی به مها وصل میشه و زنگ میزنه؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      سیستم مرکز هشدار الکترونیک شبیه به دزدگیر های عادی نمیباشد، ساز و کار این سیستم به این گونه است که: دزدگیر پارادوکس بر بستر ارسال سیگانال به سرور مرکز هشدار الکترونیک متصل است.
      در مواردی که سیستم به صورت بدون سیم و به وسیله ی ماژول های پارادوکس همانند ماژول GCOM100 به سامانه ی مها وصل میشوند به وسیله ی سیم کارت های اختصاصی که برای این کار ساخته شده است و بر مبنای IP استاتیک است اتصال پیدا میکند و راه دیگری وجود ندارد.
      با تشکر

  22. شماره مها کرمان چند است و برای اتصال به مها باید چه کرد؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      ما در زرین سیستم عرضه کننده انواع تجهیزات پارادوکس و خدمات دهنده ی این تجهیزات با بهترین قیمت، بهترین گارانتی در اقصی نقاط ایران هستیم.
      تجهیزات دزدگیر پارادوکس و خدمات مها شبیه به خرید تلفن هوشمند و سیم کارت موبایل است، به عبارتی با خرید تجهیزات دزدگیر و نصب سیستم این امکان وجود دارد که به خرید اشتراک مها پرداخت و دزدگیر خود را به مها متصل نمایید.(قاعدتا در صورتی که از قبل هم دزدگیر داشته باشید میتوانید از این خدمات استفاده نمایید.
      در این جا شماره تماس جهت هماهنگی و خرید اشتراک مها در استان های مختلف را معرفی مینماییم:
      1- مرکز مها تهران با شماره تماس: 02188860860
      2- مرکز مها مازندران با شماره تماس: 011336350871
      3- مرکز مها البرز با شماره تماس: 02634219812
      4- مرکز مها شهریار با شماره: 02165289400
      5- مرکز مها کرمان با شماره: 04132252739
      6- مرکز مها رشت با شماره: 01332130270
      7- مرکز مها زاهدان با ادرس: خیابان زال

  23. سلام این که دزدگیر مها که ما وصل میکنیم باید زمان بدیم و تا کیپد دزدگیر پارادوکس برسیم و بعد کد بدیم و دزدگیر رو قطع کنیم اگر دزد بیاد و مستقیم کیپد و دستگاه رو بکنه چی؟!

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      همان طور که اطلاع دارید دزدگیر پارادوکس به صورت ماژولار است و قسمتی کیپد، قسمتی پنل مرکزی، قسمتی باکس و ماژول ارتباطی است و اگر سیستم دزدگیر پارادوکس به مرکز هشدار الکترونیک مها متصل بشود در صورتی که سیگنال این متصل به مها قطع بشود، دزدگیر کنده شود، سیم بریده شود در مرکز هشدار اعلان هشدار مینماید و بدین صورت امکان از کار انداختن دزدگیر وجود ندارد.
      با تشکر فروان

  24. چرا نمیشه دزدگیر فایروال رو به مرکز هشدار وصل کرد؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      برای اتصال به مرکز هشدار الکترونیک و یا مها نیاز به ارسال سیگنال به مرکز هشدار الکترونیک به صورت بیست و چهار ساعته است به عبارتی دیگر سیستم های مرکز هشدار بدین صورت کار میکنند که: هر لحظه به مرکز هشدار ارسال سیگنال میپردازد و بدین صورت عملکرد مناسب و قابل اطمینانی را ایجاد مینماید، اما دزدگیر فایروال، دزدگیر کلاسیک، دزدگیر گلد، دزدگیر سایلکس و دیگر دزدگیر هایی که در بازار ایران عرضه میشوند امکان ارسال سیگنال را ندارد و فقط به صورت پیامکی و تماس به شماره های از قبل شده مینماید.
      با تشکر

  25. سلام ایا میشه بیم خطی به دزدگیر مها نصب کرد و باغم رو حفظ کنم؟!

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      برای نصب دزدگیر پارادوکس و اتصال به مرکز مها و نصب چشمی فضا باز یا سنسور خطی محدودیت هایی وجود دارد اما امکان پذیر است برای خرید این سیستم ها و نصب و اجرای آن با پشتیبانی زرین سیستم تماس حاصل بفرمایید.
      با تشکر

  26. با سلام و خسته نباشید
    ما که در شهر اردبیل هستیم و بخواهیم از سیستم‌ مها استفاده کنیم چیکار باید بکنیم!؟
    اصلا چرا وقتی از سمت پلیس برای اماکن پر خطر اجباری شده چرا در همه ی شهر ها این سیستم راه اندازی نشده؟
    مثل این میمونه سیستم اعلام حریق به آتش‌نشانی در همه شهر ها در ساختمان ها اجباریه، ولی در یه سری از شهرها نباشه!

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      متاسفانه مها فقط در استان اردبیل مرکز هشدار الکترونیک اقدام به خدمات نمیدهد و فقط استان های تهران – البرز – سیستان و بلوچستان – گیلان – آذربایجان غربی – مازندران – کرمان بنابر صلاحدید نیروی انتظامی اقدام به ارائه خدمات میپردازد، البته طبق صحبت ها و برنامه ریزی هایی که مرکز هشدار الکترونیک پلیس اعلام نموده است صحبت از این است که مرکز هشدار در تمامی استان های ایران فعال بشود.(راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک هزینه ی بسیار بالایی دارد.)
      با تشکر

  27. سلام وقت بخیر
    من یه سوالی دارم درمورد سیستم مها،و اونم اینه که برای اینکه در موارد تهدید و یا گروگان گیری که شخصی بیاد و چاره ای جز همکاری با اون شخص نباشع چون بهرحال می‌تونه جان یک عزیز در میان باشه ،و ما مجبور ب قطع سیستم دزدگیر هم بشیم،در این مواقع راه حل چیه؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت جناب عالی
      نگرانی که مطرح فرمودید موردی امنیتی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و گروگان گیری و یا خفت گیری و سپس اجبار به باز کردن قفل ها و خاموش کردن دزدگیر امری محتمل است، البته این سناریو در ساختار سیستم دزدگیر پارادوکس و مرکز هشدار الکترونیک به صورت کامل حل شده است، در صورتی که شما بالاجبار باید اجازه ورود سارق به مکان را فراهم کنید و باید اقدام به قطع دزدگیر و رمز امنیتی کیپد نمایید میتوانید کد امنیتی که از قبل تنظیم شده است را وارد نموده که با وارد نمودن آن کد بر روی کیپد دزدگیر به صورت عادی غیر فعال میشود ولی بدون این که سارق یا سارقین متوجه بشوند در مرکز هشدار الکترونیک کد خفت گیری اعلان شده و مامورین پلیس با فوریت یک به مکان شما اعزام میشوند.
      با تشکر

  28. سلام و درود
    همه ی مطالب به وضوح در مورد کارامدی سیستم مها ذکر شده فقط نفرمودین ایا شرکت ارایه کننده ی سیستم مها تضمینی بابت عدم سرقت و جلوگیری از سرقت به واحد صنفی مثلا طلافروشب میدهد؟ و یا اینکه بیمه با وجود سیستم مها در یک واحد صنفی حاضر به برقراری بیمه سرقت میشود؟! اگر پاسخ منفی است به صراحت باید گفت که این سیستم یک ظلم و اجبار کردن به داشتن آن جرم و در پشت پرده تبانی صورت گرفته است.

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      ما در زرین سیستم مجری سیستم های حفاظت الکترونیک و ارائه دهنده ی خدمات دزدگیر پارادوکس در ایران هستیم، مرکز مها(مرکز هشدار الکترونیک پلیس) برگرفته از مرکز الارم هایی است که در اقصی نقاط دنیا وجود دارند.
      مها زیر مجموعه شرکت پژوهش و توسعه ناجی وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌باشد و یک شرکت وابسته به نیروی انتظامی است و نقش آن نقش هشدار دهنده و به عبارتی تنظیم کننده و هماهنگ کننده به مرکز پلیس میباشد.(لازم به ذکر است ما در زرین سیستم فقط به عنوان پیمانکار و تکنسین مورد تایید به جهت نصب سیستم دزدگیر نقش افرینی میکنیم و هیچ ارتباطی با سرور های اصلی و مرکز هشدار و… نداریم و تا آن جایی که اطلاع داریم این سرور و هسته ی اصلی آن بحث های امنیتی سطح بالایی دارد و در مراکز امنیتی کشور نیز مورد استفاده قرار میگیرند.) سیستم مها نقش هشدار دهنده و اطلاع دهنده ی مرکز پلیس و ایجاد ماموریت برای گشتی های پلیس را دارد و همچنین دیگر وظیفه ی مها پیگیری فرایند ماموریت پلیسی که ایجاد شده نیز میباشد.
      نقش ها در سازمان های مختلف متفاوت است نقش سیستم الکترونیکی، نقش بیمه گذار به جهت تامین خسارات، نقش مرکز هشدار و نقش پلیس و مالک تمامی این ها در کنار هم موجبات ایجاد حفاظت پایدار در اماکن را فراهم میکنند.
      نکته ای که به نظر ما شایان توجه است این بحث است که در استان هایی که مها برای صنفی اجباری شده است با وجود این که تعداد سرقت های موفق دیگر اماکن بسیار بالا رفته است، تعداد سرقت اصنافی که مها را برای اماکنشان اجباری کرده است به طرز بسیار روشنی کاهش پیدا کرده است.
      به عبارتی این را میتوان گفت: مرکز هشدار الکترونیک پلیس در گذشته یک آرزویی برای افرادی بود که در زمینه ی حفاظت الکترونیک فعال بوده اند و همین امروز هم ما شاهد این هستیم که بسیاری از اصناف و یا شرکت ها و منازل و اماکن در استان هایی که مرکز هشدار الکترونیک پلیس در آن استان اجباری نیست بسیار تلاش میکنند که در استان آن ها و برای اماکن آن ها نیز این امکان فراهم بشود که خدمات مها را داشته باشند.
      البته که ما در زرین سیستم به عنوان یک بخش خصوصی مثل شما جناب رضایی بزرگوار درک میکنیم که اجبار در هر چیزی مخصوصا در کسب و کار حس خیلی بدی میدهد، حتی اجبار در این که برای مشتری باید صندلی بزاریم و صندلی جای ما رو تنگ میکنه، حال اجبار در خرید سیستم حفاظتی و نظارتی حتی با این که سطح امنیتی اماکن را به صورت محسوسی بالا میبرد باز هم برای شما سخت است ولی ما بسیاری از همکاران شما را دیده ایم که گریان و نالان پشت دستشون میزدند که ای کاش دزدگیر بهتری میزاشتم ای کاش سقفم را بتن آرمه میکردم ای کاش گاوصندوق خوبی میگرفتم و… یا همکاری از همکاران شما بوده است که از مشتریان بسیار خوب ما نیز بود شخصی بسیار محترم که وقتی شب دزدگیر مغازه اش به صدا در آمد و رفت که مغازه ی طلافروشی خود را سربزند و شاگرد مغازه اش داشت اقدام به سرقت میکرد و با ایشان درگیر شده و به قتل رساندنشان در صورتی که اگر مها فعال میشد گشت پلیس میرفت.(که خب شاهد این قضیه هم بوده ایم.)
      و البته نکته ای دیگری که وجود دارد بحث درآمد های مها است که مرکز هشدار الکترونیک یک کسب و کار زیان ده است.(یک سرور مها مازندارن در سالی که خریداری شده بود مبلغ هفتصد و پنجاه هزار دلار بوده است و به گمونم راه اندازی مرکز مها در هر استان حداقل یک و نیم میلیون دلار هزینه دارد، به غیر از هزینه هایی که مرسومه اعم از حقوق و هزینه ی مکان و استهلاکات) و در نهایت مرکز هشدار سالی شاید سه میلیارد تومان هزینه ی اشتراک جمع میکند و به همین خاطر است که در استان هایی که خطر سرقت کم تر است مثل: اصفهان، یزد، مشهد، فارس شرکت توسعه ناجی اقدام به تاسیس مرکز مها نمیکند.
      با تشکر فراوان

  29. سلام ایا میشه با ماژول pcs250 به مرکز هشدار الکترونیک متصل شد؟!

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      ماژول pcs250 این امکان را دارد که مرکز هشدار الکترونیک متصل میشود.
      اما این ماژول در حال حاضر به خاطر تحریم ها این امکان را ایجاد نمیکند و شما نمیتوانید به مها به وسیله ی ماژول pcs250 متصل شود و شما باید ماژول GCOM100 را تهیه نمایید.
      با تشکر

  30. سلام شما مها برای طلا فروشی هم انجام میدید؟ ما باید چه جوری بهتون سفارش بدیم؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      بله ما مجری مرکز مها هستیم و در استان های تهران، مازندران و البرز اقدام به خدمات دهی مینماییم.
      برای سفارش هم میتونید با ما هماهنگ بفرمایید.
      با تشکر