دستکاری و قطع کردن دزدگیر

دستکاری و قطع کردن دزدگیر و در کل از کار انداختن انواع پنل مرکزی دزدگیر توسط سارقان یکی از دغدغه های مشتریان سیستم های حفاظتی میباشد.قطع کردن پنل دزدگیر مرکزی

در این نوشته دلایل عدم نگرانی از قطع کردن دزدگیر ،هکرهای کلاه سفید ، مزایای دزدگیر سیم کارتی و معایب آن به زبانی ساده و کاربردی شرح داده خواهد شد.

قطع کردن دزدگیر و دستکاری دزدگیر به وسیله ی: بریدن سیم سنسور ها، قطع برق، دستکاری سنسور ها، اختلال رادیویی از نگرانی های اشتباه در استفاده از دزدگیر است.

ما در زرین سیستم با تجربه ی 27 ساله در صنعت حفاظت و نظارت میتوانیم این اطمینان را بدهیم که در زمان ساخت سیستم ها و طراحی و نصب سیستم تمامی تمهیدات ممکنه در نظر گرفته شده است . در صورت طراحی، تهیه، نصب و راه اندازی و خدمات بشکل استاندارد و درست سیستم دزدگیر، احتمال سرقت موفق بسیار کم میشود.

در کل سناریو هایی که مشتریان سیستم دزدگیر را نگران میکند عبارت است از:

    • قطع کردن کابل سنسور ها 
    • قطع برق
    • دستکاری سنسور ها 
    • ایجاد  اختلال رادیویی دزدگیر

دلایل نگرانی از قطع کردن دزدگیر

الف)قطع کردن کابل سنسور ها 

یکی از نگرانی های مشتریان سیستم حفاظتی نگرانی از دست کاری سیستم (پنل مرکزی، سنسور ها، بیم خطی) و یا قطع کردن دزدگیر به وسیله ی بریدن کابل سیستم است.

اگر کابل ارتباطی پنل مرکزی به سنسور ها و بیم ها و بریده و یا دستکاری شود سیستم فعال شده و شروع به اعلام خطر و آژیر کشیدن و تماس گرفتن و ارسال پیامک به شماره های از قبل ثبت شده میکند.

از آن جا که کابل ارتباطی بین سنسور های دزدگیر و پنل مرکزی و سیم بندی آن به گونه ای است که در صورت قطع کابل در همان لحظه سیستم فعال شده و شروع به اعلام خطر و آژیر کشیدن و تماس گرفتن و ارسال پیامک به شماره های از قبل ثبت شده میکند و بدین صورت احتمال وقوع سرقت موفق را پایین میاورد.

نگرانی از دست کاری سیستم

ب) قطع عمدی برق

در صورت قطع کردن عمدی و یا غیر عمدی برق مکان مورد نظر از آن جا که باطری مخصوص در داخل پنل مرکزی قرار دارد و سنسور ها و هشدار دهنده های صوتی و نوری به آن متصل میشود در صورت قطع برق باطری مخصوص دستگاه دزدگیر ولتاژ مورد نیاز جهت کار کردن دستگاه را وارد مدار میکند و موجب روشن ماندن سیستم میشود و موجب جلوگیری از قطع کردن دزدگیر میشود.

باطری جهت تامین برق دزدگیر

ج)دستکاری سنسور ها 

اگر که فردی اقدام به دستکاری پنل مرکزی و یا چشم الکترونیک و بیم خطی بکند، از آن جا که بیم خطی و چشم الکترونیک و آژیر بیرونی مجهز به کلید تمپر میباشند در همان لحظه سیستم فعال شده و شروع به اعلام خطر و آژیر کشیدن و تماس گرفتن و ارسال پیامک به شماره های از قبل ثبت شده میکند.

جایگاه کلید تمپر در سنسور ها

اکثر چشمی های دزدگیر اماکن و منزل دارای ترمینالی به نام tamper میباشند.

که بروی برد چشمی دزدگیر معمولا با حروف tamp مشخص شده است.با کمی دقت بروی برد چشمی دزدگیر متوجه وجود یه میکرو سوییچ خواهید شد.

کار این میکروسوییچ آن است که باز یا بسته بودن درب چشمی را تشخیص دهد.ترمینال tamper نیز از طریق این میکروسوییچ کنترل میگردد .

با باز شدن درب چشمی دزدگیر ، ترمینال تمپر مدار باز میشود.

میتوان با متصل کردن یک سیم از ترمینال تمپر چشمی به زون 24 ساعته دستگاه از دستکاری نشدن چشمی در تمامی ساعات شبانه روز حتی زمانی که دستگاه غیر فعال است ، اطمینان حاصل کرد.

به این وسیله احتمال قطع کردن دزدگیر و دستکاری دزدگیر به حداقل میرسد.

د)ایجاد اختلال رادیویی دزدگیر

دو نوع فرستنده رادیویی به پنل مرکزی متصل میشود: فرستنده رادیویی سنسور های بی سیم – فرستنده رادیویی ریموت کنترل دزدگیر در بعضی از پنل های مرکزی دزدگیر مانند پنل دزدگیر گلدن دو سیستم مجزا در دو فرکانس مختلف وجود دارد تا اختلال رادیویی در سیستم را به حداقل برساند.سنسورهای رادیویی روی پنل های دزدگیزتکنولوژی جلوگیری از کپی از ریموت فرستنده نیز یکی از مواردی است که در سیستم رادیویی ریموت پنل دزدگیر بسیار مهم است. در کل در صورت انتخاب پنل مرکزی مناسب احتمال دور زدن سیستم ریموت کنترل به حداقل میرسد.

بررسی انواع دزدگیر اماکن

هکرهای کلاه سفید

 یک سری از مدار ها و سیستم های هک ریموت به صورت دستی توسط هکر های کلاه سفید ساخته شده است که به وسیله ی آن میتوان یک سری از ریموت های دزدگیر که فرکانس های مشخص و غیر امنی را دارد را از کار انداخت.

در صورتی که مکان شما نیاز به حفاظت سطح بالایی دارد باید از سیستم های دزدگیر بسیار پیشرفته تر و دارای کد های ترکیبی و تغییر یافته کامپیوتری و کیبرود رمز گشای هوشمند از مارک هایی مانند پارادوکس استفاده کرد که امنیت بالایی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

پیشنهاد زرین سیستم

پیشنهاد زرین سیستم

یکی از پیشنهاد های ما در سیستم حفاظتی استفاده از دزدگیر سیم کارتی است.

 به دلیل ایمن بودن در برابر قطع شدن سیم های تلفن از امنیت بسیار بیشتری نسبت به دزدگیر های تلفن کننده از طریق خطوط شهری برخوردار است و احتمال قطع کردن دزدگیر بسیار پایین است.

سارقین روز به رو پیشرفت میکنند و راه های جدیدی را برای قطع کردن دزدگیر به کار میبندند.

با نوشتن عبارت “از کار انداختن” در گوگل پی میبرید که افراد زیادی به جستجوی درباره ی روش های “از کار انداختن دزدگیر اماکن” و ” از کار انداختن دوربین مداربسته” میپردازند و در سایت ها و فروم های مختلف انواع روش های از کار انداختن سیستم حفاظتی و نظارتی آموزش داده میشود.جستجو عبارت از کارانداختن در گوگلتکنولوژی دزدگیر تلفنی متعلق به نسل قدیم دزدگیر ها است زمانی که تجهیزات موبایلی هوشمند و کامپیوتری و سیم کارتی وجود نداشت. دزدگیر با اتصال خط تلفن سیمی دارای ضعف های جدی است و به همین دلیل نسبت به دزدگیر سیم کارتی دارای قیمت و کیفیت پایین تری هستند و کمپانی های مطرح حال حاضر به ساخت تلفن کننده سیمی نمیپردازند.

این ضعف مربوط به قطعی خطوط تلفن می شد. این خطوط به دلیل فیزیکی بودن تحت تاثیر شرایط محیطی هستند. هم چنین یکی از روش های متداول سارقین منزل قطع کردن خطوط تلفن است.

خطوط تلفن اکثر خانه ها در قسمت ورودی آن ها قرار گرفته است. در بسیاری از موارد هیچ پوش یا محافظتی از این خطوط نمی شود. لذا احتمال دارد تلفن منزل به سادگی توسط شخص سارق قطع گردد.قطع کردن دزدگیر و مزایای دزدگیر سیم کارتی

مزایای دزدگیر سیم کارتی

  • قابلیت کنترل از راه دور با موبایل
  • عدم امکان از کار افتادن با قطع سیم
  • سرعت عمل بسیار بالاتر نسبت به دزدگیر تلفن کننده
  • نصب در هر نقطه ای از منزل
  • ارسال پیامک
  • نصب بسیار آسان

معایب دزدگیر سیم کارتی

  • در مقایسه با دزدگیر تلفن کننده دار قیمت بالاتری دارد.
  • محل نصب باید آنتن دهی موبایل داشته باشد

دزدگیر سیم کارتی روز به روز جای خود را بیشتر در منزل مردم باز می کند. استفاده از دزدگیر سیم کارتی نه تنها نیاز به استفاده از خط تلفن را حذف می کند، بلکه امنیت بالاتری به دلایل ذکر شده نسبت به سیستم های قدیمی دارد.

سامانه مها در آملسامانه مها امکان دستکاری را از بین میبرد

سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) توسط پلیس با هماهنگی بخش خصوصی طراحی شده و تمامی صنوف و اماکن مسکونی می‌توانند از خدمات این سامانه استفاده کرده و سیستم خود را مورد پایش بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته ای مرکز هشدار الکترونیک قرار دهند، در صورتی که سیستم دزدگیر شما تحریک شوند، شروع به آژیر کشیدن میکند و همزمان به ارسال سیگنال به مرکز کنترل مها میپردازد.

نکته ی بسیار مهم در سطح امنیتی سیستم های اعلان سرقت متصل به مها اتصال لحظه به لحظه به سامانه است، اگر بخواهیم به صورت ساده توضیح بدهیم سیستم های دزدگیر عادی در صورت تحرکی شدن با شماره هایی که در سیستمشان ذخیره شده است به صورت اتومات در بستر خط تلفن و یا سیم کارت تماس میگیرند اما سامانه ی مها به صورت 24 ساعته در حال دریافت سیگنال از سیستم دزدگیر است و در صورتی که سیگنال قطع شود هشدار در مرکز مها اعلام میشود(برای مثال در صورتی که اختلالی در خط تلفن و یا سیم کارت به وسیله ی سارق اتفاق بیفتد امکان نفوذ به مکان وجود دارد ولی با استفاده از مها در صورتی که ارتباط قطع شوذ به این دلیل که سیستم سیگنال نمیفرستد در مرکز الارم هشدار خواهد داد.)

زرین سیستم مجری سازمان مها در استان مازندران و تهران می باشد و با مناسب ترین هزینه و رعایت استانداردهای حفاظتی امنیت را برای مشتریان عزیز به ارمغان می آورد.

در مورد مها بیشتر بدانید

دزدگیر پارادوکس

دزدگیر پارادوکس با قابلیت های فنی بسیار بالاکمپانی پارادوکس را میتوان به عنوان سردمدار و پیشرو در توسعه سیستم های حفاظت الکترونیکی و دزدگیر در دنیا نام برد، محصولات این کمپانی محصولاتی کارا، پیشرفته با بالا ترین سطح امنیت و ضریب اطمینان بالا بهترین گزینه برای اماکنی است که نیاز به سطح حفاظتی بالایی دارند، ما در زرین سیستم عرضه کننده انواع دزدگیر پارادوکس در ایران هستیم.

اگر دزدگیری با سطح حفاظت بسیار بالا نیاز دارید که امکانات گسترده ای را به شما عرضه نماید و سطح امنیت بسیار بالایی داشته باشد حتما از دزدگیر پارادوکس استفاده نمایید.
سطح حفاظت دزدگیر پارادوکس در حد بسیار بالایی است و امکان نفوذ به مکانی که دزدگیر پارادوکس به صورت استاندارد نصب، راه اندازی و استفاده شده باشد وجود ندارد.(تا به امروز سابقه نداشته است که در دنیا این دزدگیر پارادوکس را هک نماید.) برای مثال اگر رمز دزدگیر پارادوکس را فراموش نمایید، دزدگیر مورد نظر شما باید به کانادا و شرکت سازنده ارسال بشود و قطعات آن تعویض گردد.)

معرفی دزدگیر پارادوکس

عیب یابی دزدگیر

تیم تولید محتوی زرین سیستم مقاله عیب یابی دزدگیر را به این دلیل به رشته ی تحریر در آورده است تا بتواند به سوال های اولیه و مشکلاتی که مصرف کننده دزدگیر با آن مواجه میشود را پاسخ دهد.از آنجایی که امروزه امکان قطع کردن دزدگیر توسط سارقان وجود ندارد ،می توان با خیال راحت به راه اندازی آن اقدام نمود. عیب یابی دزدگیر نیز میتواند بسیار آسان باشد با مطالعه این مقاله به عیب یابی دزدگیر مکان خود بپردازید، ما در این جا به طور کلی تمامی موارد اصلی را شرح داده ایم.

ایراد دزدگیر

بنا بر تجربه و تماس هایی که از سوی مشتری در پشتیبانی فنی زرین سیستم داشته ایم، مشکلات اصلی دزدگیر عبارت بوده است از این که:

  • با فعال کردن دزدگیر،  آژیر به صدا در می آید.
  •  آژیر دزدگیر بی دلیل به صدا در می آید.
  •  پنل سیم کارتی تماس نمی گیرد.

مواردی شبیه به موارد بالا و بسیاری موارد دیگر که میتوانید در مقاله ی آموزش عیب یابی دزدگیر اماکن مطالعه بفرمایید.

آموزش عیب یابی دزدگیر اماکن

1.7/5 - (30 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 thoughts on “دستکاری و قطع کردن دزدگیر

  1. با سلام ، دزدگیری سیمکارتی در محلی که اینترنت مطمئن در دسترس نیست امکان استفاده از سامانه مها را دارد ؟
    با سپاس

    1. سلام وقت بخیر
      سیستم متصل به مها در دو بستر سیم کارتی و خط تلفنی برقرار میشود و در کل بحث سیم کارتی ساختار مورد توصیه ای نیست.
      در صورتی که اتصال خط تلفن ندارید، پیشنهاد میکنیم از دستگاه های دزدگیر سیم کارتی مانند: گلد 9000 استفاده بفرمایید.
      با تشکر

  2. الان دزدگیر ریموتی بهتره یا کیپدی؟!

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      از لحاظ سطح حفاظت اماکن سیستم های دزدگیر کیپدی سطح امنیت بسیار بالا تری نسبت به دزدگیر های ریموتی دارد.
      با تشکر فراوان

  3. سلام بر دوست عزیز برای از کار انداختن سیستم های حفاظتی بسته به نوع اون سیستم باید عمل کرد.البته من در صدد ایجاد شرکتی هستم تا به صورت حرفه ای نقایص سیستم های امنیتی رو یا همون( باگ)یا حفره های نفوذ رو برای سازندگان مشخص کنم.
    ابتدا از چند نمونه خیلی اولیه و ساده مثال میزنم؛
    ۱_برای سیستم های خط تلفنی با قطع کردن خط تلفن و وصل کردن برق ۲۲۰ به سیم ها پنل میسوزه .
    ۲_با لخت کردن سیم های که برای اژیر بیرونی میره و وصل کردن برق ۲۲۰ بازم پنل مرکزی میسوزه
    ۳_از کار انداختن مگنت ها یا چشمی ها مثلا ماله یه اداره یه شرکت فقط زیر یک دقیقه وقت میخاد تا دوتا سیمی که از زون امده رو بهم اتصال داد تا دیگه عکس‌العمل از خودش نشون نده .
    ۴_یه راه خیلی کلی تر هم هستن ک دیگه به قولی این جینگولک بازی ها رو نداره.خیلی راحت سیم ورودی برق ساختمون رو میاری اما نه که قطع اش کنی که پیامک هشدار قطع برق بره ها بلکه خودتون فکر کنید چه باید کرد .
    البته اینها که گفتم کلک های اولیه است و همه شون هم تجربه شخصی .و فقط باید در جهت برطرف کردن خطاها استفاده کرد و لاغیر

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوست گرامی
      سیستم های حفاظت الکترونیک بنا بر سطح حفاظت مکان، سطح بودجه در نظر گرفته برای مکان طراحی، نصب و راه اندازی میشود.
      تمامی مواردی که شما فرمودید و بسیاری از موارد دیگری که وجود دارد.(که اگر بخواهیم تبدیل به یه کتابچه حداقل صد صفحه ای میشود، تمامی آن ها را ما به عینه به عنوان کارشناس حفاظت الکترونیک نیروی انتظامی مشاهده نموده ایم.) به همین دلیل است که طراحی جهت نصب سیستم حفاظتی امری است بسیار حرفه ای و الی هر کسی که حداقل کار فنی بلد باشد، در حد داشتن یک پیچ گوشتی میتواند یک سیستم حفاظت الکترونیک را راه اندازی نماید.
      به همین دلیل است که ما در زرین سیستم به ارائه سیستم های حفاظت الکترونیکی میپردازیم که امکان دور زدن آن ها بسیار سخت است.(برای مکان هایی که سطح حفاظت بالایی نیاز دارند به عبارتی میرزه که دزد حرفه ای وارد بشود همانند: طلافروشی ها، افرادی که در منزل خود موارد با ارزش موجود دارند، صرافی ها، بانک ها و… از تجهیزاتی استفاده مینماییم که سطح حفاظت بسیار بالایی دارند و دور زدن و ورود غیر مجاز را ناممکن مینماید.)
      حال به بررسی چهار موردی که فرمودید میپردازیم.
      پاسخ شماره یک: در بسیاری از پنل های دزدگیر عرضه شده در بازار در پشت یا جلو ورودی تلفن کننده فیوز وجود دارد.(در کل ما در زرین سیستم در زمان نصب پیشنهاد میکنیم در تمامی مسیر های ورودی و خروجی از فیوز استفاده بشود.) البته چرا برق 220 ولت که گرفتاری داره با یک شوکر کار راحت تر میشود. 🙂
      پاسخ شماره دو: یکی از دلایلی که ما استفاده از آژیر بیرونی به صورت تنها استفاده نمیکنیم همین مورد است، در آژیر های بیرونی پیشرفته در بازار مانند: پاراهورن 506 مدار فیوز وجود دارد.(در کل ما در زرین سیستم در زمان نصب پیشنهاد میکنیم در تمامی مسیر های ورودی و خروجی از فیوز جداگانه استفاده بشود.) و البته تمامی دزدگیر های مورد تایید زرین سیستم در مدار آژیرشون فیوز وجود دارد.
      پاسخ شماره سه: ما در زرین سیستم به عنوان طراح و تولید کننده و مجری سیستم های حفاظت الکترونیک در تمامی مکان هایی که رفت و امد بسیار است و ورود افراد غیر زیاد است حتما از کلید تمپر سنسور دزدگیر (کلید خرابکاری) استفاده میکنیم، گاها بعضی از نصاب های محترم خیال میکنند که ورودی تمپر و کلید تمپر به جهت زیبایی برد سنسور است؟! در صورتی که استفاده از تمپر یک امر بسیار بسیار مهم است.(در بسیاری از سیستم ها استفاده از تمپر امری اختیاری نیست، بلکه اجباری است.)
      پاسخ شماره چهار: دقیقا نمیدونم که به کدوم مورد اشاره کردید ولی میشه یه ولتاژ خیلی بالا از ورودی برق هم داد که سیستم بره رو هوا و البته کلی راه دیگه هم هست، قطع و وصل پشت به پشت فیوز و… که در این مقال نمیگنجد.

      در کل ممنون از کامنت پربار شما امیدوارم در ادامه کامنت های بیشتری بزارید و انواع روش های دیگه ای که به ذهنتون میاد رو بفرمایید.
      و باز هم تاکید داریم که ما در زرین سیستم با تجربه ی 28 ساله در صنعت حفاظت الکترونیک میتوانیم این اطمینان را بدهیم که در زمان ساخت سیستم ها و طراحی و نصب سیستم تمامی تمهیدات ممکنه در نظر گرفته شده است. در صورت طراحی، تهیه، نصب و راه اندازی و خدمات و البته استفاده به شکل استاندارد و درست سیستم دزدگیر، احتمال سرقت موفق بسیار کم و غیر ممکن میشود.

  4. سلام .من از پنل گلد زرین سیستم استفاده میکنم اگه سیستم تحریک بشه وشروع به آژیر کشیدن کنه میتونم با گوشی خاموشش کنم لطفا راهنمایی کنید .سپاس

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما بزگوار کد های کنترلی دستگاه دزدگیر گلد 9000 موارد زیر است.
      با تشکر
      خاموش کردن دزدگیر : #60*1234* روشن کردن خروجی 1 : #11*1234*
      روشن کردن دزدگیر : #61*1234* روشن کردن خروجی 2 : # 21*1234*
      استعلام شارز سیم کارت : #70*1234* روشن کردن خروجی 3 : #31*1234*
      توقف شماره گیری دزدگیر : #52*1234*
      روشن کردن خروجی 4 : #41*1234*
      روشن کردن لحظه ای خروجی 1 : #12*1234* خاموش کردن خروجی 1 : #10*1234*
      روشن کردن لحظه ای خروجی 2 : #22*1234* خاموش کردن خروجی 2: #20*1234*
      روشن کردن لحظه ای خروجی 3 : #32*1234* خاموش کردن خروجی 3 : #30*1234*
      روشن کردن لحظه ای خروجی 4 : #42*1234* خاموش کردن خروجی 4 : #40*1234*
      شارژ سیم کارت داخل دزدگیر : # رمز شارژ #71*1234*

  5. سلام خسته نباشین.
    جناب یه سوال ذهن منا مشغول کرده
    اگه سیم آژیر یا همان بلند گو را دزد قطع کند
    آیا آژیر دوم به صدا در میاد؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام
      در ابتدا باید عرض کنم ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنیم که که شما در زمان نصب دزدگیر فقط به نصب آژیر بیرونی بپردازید بلکه نظر ما این است که اولویت اصلی نصب اژیر داخلی است.
      این امکان وجود دارد که آژیر خارجی بریده، شکسته و به هر صورتی آسیب ببیند.
      بعضی از انواع آژیر ها همانند: آژیر پاراهورن و یا در کل آژیر های دزدگیر پارادوکس مجهز به هسته ی فولادی و همچنین باطری داخلی هستند که در صورتی که سیم آن ها هم قطع شود باز هم اژیر میزنند.
      اما در کل همیشه پیشنهاد میشود که کلید تمپر را نیز در آژیر های پیرامونی فعال کنید که در صورتی که آژیر بیرونی قطع شد سیستم شروع به هشدار دادن نماید.
      با تشکر

  6. سلام علیکم
    عرض احترام
    اگر سارق منجر شلیک فشنگ به دستگاه اصلی دزدگیر وزرن بشوند و دستگاه قفل شده است آیا دستگاه از کار می افتاد؟؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      دستگاه مرکزی دزدگیر باید در مکانی قرار بگیرد که دسترسی از بیرون وجود نداشته باشد.
      پنل مرکزی دزدگیر در صورت اتصال به مها دیگر مشکلی ایجاد نمیکند.