نقش آژیر و هشدار دهنده های صوتی و خبر دادن در جلوگیری از سرقت

آژیر دزدگیر امروزه از نوع آژیرهای الکترونیکی هستند مدارهایی مانند نوسانگر ها، تعدیل کننده ها و تقویت کننده ها را ترکیب می کنند تا صدای آژیر از طریق بلندگوها پخش شوند. آژیر یک وسیله صوتی با صدای بلند است که بعد از شناسایی فرد غیر مجاز و تحریک شدن سنسور های دستگاه دزدگیر و سپس فعال شدن پنل مرکزی دزدگیر سیستم حفاظتی شروع به فعال کردن فرامین صوتی و نوری (فلاشر)‌ کرده و همزمان شروع به تماس و پیام به شماره های از قبل ثبت شده میکند.انواع بلندگوها جهت آژیر سیستم های دزدگیر

آژیر دزدگیر خانه

آژیر دزدگیر خانه به تعداد مناسب و با شدت قابل قبولی نصب گردد . معمولا آژیر دزدگیر با صدای بیش از ۱۲۰ دسیبل در مکان مورد نظر خصوصا در مکانی که چند عدد آژیر نصب شده است حجم صدای بالاتری ایجاد خواهد شد ضمن این که ما به مشتریان خود توصیه میکنیم آژیر دزدگیر را همراه با پیزو الکتریک نصب کنند.

شدت این صدا به حدی آزار دهنده است که حتی افراد مجازی که وارد مکان شده اند و به صورت عمد و یا غیر عمد سیستم را به صورت دستی فعال کرده اند استرس و فشار ناشی از صدای بسیار بالا را تجربه خواهند کرد.

انواع سنسور ها و چشمی های دزدگیر را بشناسید

حال فرض کنید سارق و یا سارقینی که در نیمه های شب و سکوت و با شرایط خاص به خودش (استرس حاصل از سرقت)‌ تحت تاثیر این صدا باشد چه شرایطی را تحمل خواهد کرد.

آژیر کشیدن سیستم دزدگیر

تاثیر اتصال به مها

سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) توسط پلیس با هماهنگی بخش خصوصی طراحی شده و تمامی صنوف و اماکن می‌توانند عضو این سامانه شده بشوند و مورد پایش بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته ای مرکز هشدار الکترونیک قرار بگیرند.پس از تحریک سنسور های دزدگیر شما و سپس هشدار دادن و آژیر کشیدن پنل مرکزی شما شروع به آژیر زدن در مرکز سرور مها میشود و سپس الارم توسط سیستم و نیروی انسانی چک میشود و در صورت وقوع حادثه نزدیک ترین گشتی پلیس به محل شما اعزام میگردد.

سامانه مها چیست

مشاهدات تجربی

ما در زرین سیستم با 28 سال تجربه در زمینه ی تولید، طراحی، نصب سیستم های حفاظتی، مکان های بسیاری را بعد از اقدام به سرقت مشاهده کرده ایم در بسیاری از این موارد سارق تجهیزات سرقت (اره و تیشه و ابزار خاص به سرقت) و یا  حتی وسیله ی نقلیه خود را رها کرده و از ترس گرفتار شدن توسط حاضرین و یا مالک مکان متواری شده اند.

ضمنا بعد از تماس و ارسال پیامک به شماره های از قبل ثبت شده و حضور به موقع افرادی که شماره شان از قبل ثبت شده بود، بعد از اقدام به سرقت بسیاری از سارقان سراسیمه متواری شده اند و یا با حضور به موقع رهگذران و  همسایگان و نگهبان و یا مالک سارق مورد نظر دستگیر شده است.

آژیر دزدگیر و دیگر سیستم های هشدار دهنده ی دستگاه دزدگیر مرکزی با ایجاد صدای بلند و یا هشدار به وسیله تلفن موجب جلوگیری از سرقت میشوند. نصب دزدگیر

آموزش کامل نصب دزدگیر

تیم تولید محتوا زرین سیستم در این سایت ویدیو آموزشی نصب آژیر و پیزو الکتریک را به پنل مرکزی دزدگیر را نیز به صورت کامل توضیح داده است.

کارشناسان ما در زرین سیستم جهت مشاوره در طراحی نصب و خرید سیستم های حفاظتی نظارتی در خدمت شما هستنند.

Rate this post
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 thoughts on “نقش آژیر و هشدار دهنده های صوتی و خبر دادن در جلوگیری از سرقت

  1. سلام اگر آژیر بیرونی دزدگیر که تو حیاط وصل شده رو کسی ببره چی؟؟ چه جوری میشه بفهمیم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      معمولا پیشنهاد میشود که آژیر بیرونی فقط به عنوان مکمل اژیر داخلی استفاده شود و آژیر بیرونی به تنهایی نصب نشود و حتما آژیر داخلی نیز در مکان شما نصب گردد.
      در ضمن اژیر های بیرونی(مثل آژیر فلاشردار) دارای کلید تمپر است و در صورت دستکاری آن شروع به آژیر کشیدن میکند.
      ضمن این که دستگاه های دزدگیر پیشرفته همانند دزدگیر گلد 9000 دارای هشدار قطع بلندگو هستند و در صورتی که بلندگو قطع شود سیستم شروع به هشدار مینماید.

  2. سلام اگه سارق به آژیر بیرونی آسیب فیزیکی بزنه مثلا مرکزشو سوراخ کنه یا دخل جعبه آژیر مواد خاصی بریزه صداش قطع میشه؟ و سوال دوم اینه که غیر از آژیر بیرونی خود پنل مرکزی هم هشدار دهنده صوتی داره منظورم اسپیکر داخل پنله؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمتتون
      آژیر بیرونی نقش مکمل آژیر داخلی است.
      نصب آژیر بیرونی یک امر اپشنال است اما آژیر داخلی ضرورت صد در صدی دارد.
      یک آژیر استاندراد در صورت ساقط شدن به هر شکلی شروع به هشدار دادن به سیستم دزدگیر نموده و سیستم اعلان هشدار صوتی توسط دیگر بلندگو ها و همچنین تماس و اطلاع رسانی مینماید.
      با تشکر