دید در شب دوربین مداربسته

در حال حاضر تقریبا تمامی دوربین های مداربسته عرضه شده در زرین سیستم دارای قابلیت دید در شب هستند.

دوربین مداربسته دید در شب توانایی نمایش تصاویر را در شب ایجاد میکند و میتوان در تاریکی شب تصاویر دوربین مداربسته را با کیفیت بالا نمایش داد، دید در شب دوربنی مداربسته یکی از قسمت های مهم دوربین مداربسته میباشد.

واژه infrared) IR) به معنای طیف مادون قرمز است.

دوربین مداربسته ی دید در شب IR از طریق LEDهای مادون قرمز محیط اطراف خود را روشن کرده و امکان تصویر برداری در شب را فراهم می آورند.

امواج مادون قرمز به بخشی از طیف امواج  که به وسیله چشم انسان قابل رویت نیستند گفته می شود اما به وسیله سنسورهای تصویر دوربین ها قابل شناسایی هستند.

از این طریق دوربین های دید در شب می توانند بدون به وجود آوردن نور مرئی محیط اطراف خود را روشن کنند.

کاربران این انتظار را از دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری خود دارند که در صورتی که محیط پیرامونی دوربین مداربسته تاریک شود در آن زمان هم دوربین مداربسته مورد استفاده تصویر قابل قبولی را به نمایش بدهد.

نحوه ی کار دوربین های دید در شب

برای رسیدن به این هدف چند روش اصلی وجود دارد:

استفاده از پروژکتور های بزرگ که محوطه را روشن میکنند(البته میتوان این پروژکتور ها را به سنسور های حرکتی نیز مجهز کرد که فقط در صورت تحریک شدن توسط حرکت روشن میشوند)

روش دیگر برای ارائه تصویر مناسب استفاده از دوربین های مداربسته مجهز به پروژکتور مادون قرمز میباشد.

این نوع دوربین مداربسته مجهز به سنسور تشخیص نور میباشد که در صورتی که محیط نور کافی نداشته باشد پروژکتور مادون قرمز فعال شده و دوربین مداربسته نور مورد نیاز خود را از این پروژکتور تامین میکند.

مدل های متنوعی وجود دارد دوربین مداربسته ای که مجهز به IR Cut Filter که نور های زائد تصویر را حذف کرده و تصویر قابل قبول تری را ارائه میدهد و یا دوربین مداربسته ای که مجهز به smart IR است که در موارد خاص از دوربین مداربسته مجهز به این تکنولوژی استفاده میشود)

دوربین استارلایت چیست؟

دوربین های استارلایت دوربین های مداربسته با (سنسورهای نور ستاره ای) هستند که باعث بهبود دید در شب در شرایط کم نور می شوند.

این بدان معنی است: “چیزهایی را به وضوح مشاهده کنید که چشمان شما نمی توانند آن را مشاهده کند”.

می دانید ، هنگامی که روشنایی زیر ۲۰ Lux باشد ، چشمان انسان به سختی می تواند چیزی را تشخیص دهد. خوب ، دوربین های starlight با حساسیت فوق العاده تصاویر را به شما نمایش دهند

دوربین های دید در شب چطور کار می کنند.

چگونه دوربین های starlight فقط با “چراغ ستاره” یا حتی بدون نور کار می کنند؟

در واقع، این آخرین فناوری برای بهبود دید روشن تر در شب در دوربین های مداربسته می شود. دوربین استارلایت از سنسورهای با اندازه بزرگتر ، دیافراگم گسترده تر استفاده می کند و باعث می شود تا نور کافی برای شناسایی چهره انسان و شماره پلاک ماشین جمع شود حتی اگر چشمان انسان قادر به دید آن نباشد.

تصاویر رنگی دید در شب

در مقابل دوربین های مداربسته دید در شب این دوربین ها چشم انداز بهتری دارند البته این دوربین یا همان استارلایت ها لزوماً دید در شب رنگی ندارند.

برای دیدن جزئیات به طور واضح مانند چهره های انسان و شماره پلاک در شرایط نوری بسیار ضعیف شما می توانید از این دوربین ها استفاده نمایید.

البته ، شما می توانید به طور دستی نور سیاه و سفید این نوع دوربین ها را به رنگی در شب تغییر دهید.

تفاوت بین IR و Starlight Night Vision

دوربین های استار لایت دید در شب از لحاظ وضوح تصویر نسبت به دوربین های معمولی دارای کیفیت بهتری هستند حتی در شرایط نور کم ، جایی که دوربین ها معمولی مجبور به روشن کردن چراغهای IR خود می شوند این دوربین ها دید در شب رنگی را فراهم می کنند.

دلیل این امر اینست که دوربین های استارلایت می توانند از نور طبیعی بیشترین استفاده را برای تولید تصاویر برتر با استفاده از سنسورهای پیشرفته را داشته باشند. بنابراین ممکن است شما فقط به عنوان یک نسخه پیشرفته دید در شب از این دوربین ها استفاده نمایید.

آشنایی با تمام اصطلاحات دوربین مداربسته

 

۳۰ تیر ۱۳۹۸ #دوربین مداربسته دید در شب #دید در شب

ویدیوهای مرتبط

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *