مانیتور دوربین مداربسته مناسب

گاها پیش می اید که یک سیستم دوربین مداربسته با کیفیت اجرا شده باشد اما مانیتور دوربین مداربسته مناسب برای نمایش تصاویر نبوده است، مناسب بودن مانیتور جهت نمایش تصاویر امری است بسیار مهم و ضروری.

وظیفه نمایشگر (مانیتور) به تصویر کشیدن تصاویر ارسالی از دوربین ها و ضبط کننده هاست مانیتور یکی از مهمترین عناصر یک سیستم نظارت تصویری به شمار میرود.
به یاد داشته باشید حتی در صورت انتخاب دوربین مداربسته و ضبط کننده با کیفیت بالا اگر نمایشگر خوبی انتخاب نکنیم نباید انتظار رویت تصاویر با وضوح بالا را داشته باشید.

مانیتور ال سی دی

 

نمایشگر معمولا میتواند یک تلویزیون باشد یا یک مانیتور کامپیوتر و یا یک نمایشگر LCD
انتخاب مانیتور عموما در مراحل پایانی کار صورت میگیرد  پس از انتخاب دوربین های مداربسته و DVR یا NVR مورد نظر نوبت به انتخاب و تهیه مانیتور جهت نمایش تصاویر میرسد.

اول از همه تعداد کانال ها را در نظر میگیریم اگر در مجموع ۴ دوربین مداربسته و چهار تصویر داریم و فاصله اپراتور تا مانیتور زیاد نباشد نیازی به انتخاب نمایشگر با ابعاد بزرگ نیست فقط دقت داشته باشید که کوچک بودن بیش از حد نمایشگر نیز امکان رویت جزئیات را به ما نخواهد داد.
بطور مثال برای شانزده دوربین مداربسته حداقل سایز نمایشگر باید ۳۲ اینچ به بالا باشد تا بتوان همزمان ۱۶ تصویر را با ابعاد حداقلی رویت کرد.

 

در اصل مهمترین پارامتر در انتخاب مانیتور کیفیت تصویر برداری و ضبط تجهیزات است و باید تناسبی بین تمام تجهیزات ما به لحاظ کیفیت وجود داشته باشد.

 

از دیگر پارامتر های انتخاب مانیتور نوع اتصال خروجی است. اکثر دستگاه های رکوردر امروزی به پورت HDMI و VGA مجهز هستند. در برخی از آنها خروجی آنالوگ یا AV جهت اتصال به انواع مانیتور و یا تلویزیون وجود دارد که قابلیت اتصال به انواع تلوزیون های قدیمی را نیز دارند.

عکس مانیتور سی آر تی

در صورت استفاده از تجهیزاتی که کیفیت بالای یک مگاپیکسل دارند توصیه میکنیم حتما مانیتوری را انتخاب کنید که از پورت HDMI پشتیبانی کند. همچنین کابل HDMI یا VGA که جهت اتصال به مانیتور مورد استفاده قرار میگیرد را از بهترین نوع آن انتخاب کنید. تا تصویر با کیفیت و بدون نویزی داشته باشدی

نکته : با کابل HDMI میتوان به غیر از تصویر صدا را نیز منتقل کرد و در صورتی که کابلی غیر از HDMI انتخاب کنید برای انتقال صدا باید کابلی مجزا استفاده نمود.
اگر دوربین و ضبط کننده ای خریداری کردید که کیفیت آن 4 مگاپیکسل به بالا بود جهت نمایش تصاویر با وضوح بالا و کیفیت عالی در صورتی که توان مالی شما اجازه میدهد حتما از تلویزیون ها و یا نمایشگر های 4K-8K استفاده کنید چرا که لذت تماشای تصاویر با کیفیت FULL HD تنها بر روی این نمایشگرها به حقیقت خواهد پیوست.
اگر دوربین چرخشی یا همان اسپید دام خریداری کردید به دلیل قابلیت زوم بالا در این دوربین ها حتما از مانیتور با کیفیت بالا استفاده کنید چرا که درصورت زوم کردن (بزرگنمایی) تصاویر اگر نمایشگر کیفیت پایینی داشته باشد تصاویر نامطلوبی را به تصویر میکشد.

چند راه اصلی ارتباط بین دستگاه ضبط کننده به مانیتور عبارت است از:

 

 

کابل HDMI

کابل VGA

کابل کواکسیال و ورودی VIDIO OUT

کابل cat 6 و استفاده از CMS

 

انواع رزولوشن ها در تکنولوژی های امروزی:

 

VGA     HD                FULL HD   2k    4k  8k      12k   
 ۶۴۰×۴۸۰ ۱۲۸۰×۷۲۰  ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ۲۵۶۰×۱۴۴۰  ۳۸۴۰×۲۱۶۰ ۷۶۸۰×۴۳۲0 ۱۱۵۲۰×۶۴۸۰

   

1.6/5 - (10 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 thoughts on “مانیتور دوربین مداربسته مناسب

  1. سلام
    وقت بخیر
    دستگاهdvr داهوا مدل 1b04i با خروجی vga و hdmi نمیتونم تصویر ببینم رو تلویزیونlcd سامسونگ چی کاری باید انجام بدم

    1. سلام وقت بخیر
      به احتمال بسیار زیاد مشکل از تنظیمات خروجی تصویر است که همخوان نیستند.
      با تشکر