دوربین مداربسته پاناروما (fish eye یا ۳۶۰ درجه) 

اصطلاح چشم ماهی معادل فارسی شده اصطلاح Fisheye است. حدس زدن رابطه این دوربین ها و چشم ماهی کار سختی نیست. دوربین های چشم ماهی معمولا یک دوربین مداربسته با کیفیت قابل قبول هستند که به لنز چشم ماهی مجهز شده و قابلیت دریافت تصاویر در تمامی زوایا را دارد.Image result for ‫فیش ای‬‎

تصویر دوربین مداربسته FISH EYE
دوربین های چشم ماهی کابردهای گسترده ای دارند. این دوربین ها می توانند در محیطهای وسیع تصویری بسیار مناسب در تمامی جهات ایجاد کنند. این قابلیت می تواند لزوم استفاده از تعداد زیادی دوربین برای پوشش دادن یک محیط را از بین ببرد.
http://cctvcompany.ir/wp-content/uploads/2016812123941987-300x248.jpg
دوربین مداربسته FISH EYE
استفاده از این دوربین پاناروما در محیطهایی مانند سالن های بزرگ، سوله ها و فضاهای تفریحی بزرگ بسیار مناسب است زاویه دید فوق العاده گسترده ای دارد.

استفاده از دوربین های چشم ماهی بسیار مرغون به صرفه و مفید است اما محدودیت هایی نیز در نصب این دوربین ها وجود دارد.
کم بودن یا زیاد بودن بیش از حد ارتفاع سقف با توجه به نوع دید لنز دوربین های چشم ماهی معمولا این دوربین ها در ارتفاع بین 3 تا 6 متر بهترین تصویر را برای شما ایجاد میکنند. در صورت کم بودن یا زیاد بودن بیش از حد ارتفاع شما تصویر مناسبی از محل نخواهید داشت. هم سطح نبودن سقف: سقف محل نصب دوربین باید تا جای ممکن هم سطح باشد. هم سطح نبودن سقف باعث خواهد شد شما بخش زیادی از زاویه دید دوربین خود را از دست دهید.

برای گرفتن بهترین زاویه دید از دوربین مداربسته چشم ماهی باید حتما انها را در ارتفاع مناسبی نصب نمود. نصب این دوربین مداربسته در ارتفاع کمتر از 3 متر بر روی سقف توصیه نمیشود.

Image result for FISH EYE CCTV

  • دوربین فیش ای (پاناروما) اما در حال حاضر لنز های جدیدی در بازار عرضه شده اند که قابلیت پاناروما دارد و نقاط ضعف دوربین های fish eye را بر طرف کرده است. این گونه ازدوربین های fish eye سوزنی(سوراخ کلیدی)  را الزاما بر روی سقف نصب نمیشود این دوربین مداربسته پایه ی دیواری دارند و همانند دوربین مداربسته عادی نصب میشود با این تفاوت که زاویه دید بسیار گسترده ای دارند.
Image result for ‫دوربین فیش ای‬‎fish eye VS 3.6 lenz

 

لیست قیمت انواع دوربین مداربسته

Rate this post
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *