انواع سنسور ها و چشم های دزدگیر

سیستم دزدگیر برای شناسایی ورود غیر مجاز از انواع سنسور ها و چشم الکترونیک در مدل ها و ساختار های مختلف استفاده میکند.

پس از شناسایی ورود غیر مجاز توسط چشمی دزدگیر و سنسور ها پنل دزدگیر شروع به فرمان آژیر کشیدن و تماس گرفتن مینماید. چشم الکترونیک یا سنسورها شبیه به نگهبانان مجازی خطوط و فواصل تعیین شده را در زمانی که مشخص نموده ایم با ارسال امواج محافظت میکند و به محض تحریک شدن آلارم به صدا در می آید.انواع سنسور دزدگیراهمیت این چشم الکترونیک ها به مانند: اهمیت چشم در بدن انسان می باشد. چشم الکترونیک و دستگاه مرکزی دزدگیر مکمل هم هستند و یکی بدون دیگری سیستم حفاظتی را با نقص مواجه می کند.

تکنولوژی بکار رفته در چشم دزدگیر با کمترین خطا و تنظیم حساسیت بسیار کمک کننده خواهد بود حتی در مواردی حساسیت حیوانات خانگی قابل لحاظ می باشد. حال در این جا ما به معرفی انواع سنسور ها و چشمی دزدگیر با تکنولوژی مختلف پرتوهای مادون قرمز، پرتوهای ماکروویو، فراصوتی و… به طور کامل و با جزئیات میپردازیم.نصب دزدگیر و تحهیزات جانبی پک دزدکیز

چشم دزدگیر

چشم دزدگیر دستگاه هایی هستند که با استفاده از فن آوری های گوناگون جهت تشخیص ورود غیر مجاز به محیط تحت کنترل، می شوند. چشم دزدگیر از طریق باز و بسته شدن در و پنجره ها و یا از طریق حرکات و لرزش و حتی تغییر دما… ورود غیر مجاز را اعلام می کنند.چشم دزدگیر حرکتی مادون قرمز منفعل یا PIR از رایج ترین چشمی موجود برای محیط های خانگی و کوچک می باشد. بصورت دیواری یا سقف نصب می شوتد.

چشم دزدگیر با فن آوری فراصوتی یاهمان اولترسوند بسیار کاربردی تر و جالب می باشد چرا که هنگام اعمال کوچکترین فشار و یا تلاش برای بازکردن در یا پنجره صداهایی با فرکانس خیلی پایین ایجاد می شود این قبیل اقدامات بلافاصله توسط این چشم قبل از شروع ورود به سیستم قابل تشخیص می باشد.

هدف از بکارگیری این چشم متوقف کردن سارقین قبل از ورود به خانه و یا هرگونه خرابکاری می باشد. نگران حساسیت این چشم نباشید زیرا جهت حیوانات خانگی قابل تعدیل می باشد.

چشم دزدگیر مایکرویوو نیز با استفاده از مایکروویو های ساطع شده از فرستنده و دریافت آنها، هرگونه تغییر در پرتو را تشخیص می دهد. برای کاهش آلارم دروغین معمولا با چشم دزدگیر مادون قرمز همراه می شوند.

در ادامه با انواع چشم دزدگیر و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد.

انواع مختلف سنسور های حرکتی

سنسورهای حرکتی از سال 1970 در بازار عرضه شد و مطابق نامش از تکنولوژی های مختلفی برای تشخیص حرکت در مکان بهره می برد:

  • سنسورهای حرکت مادون قرمز منفعل PIR: رایج ترین فناوری در بازار جهت تشخیص گرما و حرکت بدن طراحی شده اند.

بیم خطی دزدگیر فناوری مادون قرمز تکنولوژی چشمی دزدگیر

  • سنسور های حرکت مایکروویو: این دستگاه ها پالس ماکروویو ارسال می کنند قادر به پوشش بیشتری هستند، معمولا گران هستند.

چشمی دزدگیر ماکروویو

  • سنسورهای حرکت اولتراسونیک: امواج فراصوتی منتشر می کنندو می توانند بازتاب آن امواج را از یک جسم متحرک کند.

چشمی دزدگیر فناوری مادون قرمز

  • سنسورهای حرکت فناوری دوگانه: از فن آوری PIR و اولتراسونیک در یک سنسور به صورت ترکیبی استفاده می کنند.

چشمی دزدگیر ترکیبی

سنسورهای مایکروویو که با نام‌های رادار، RF یا حسگرهای داپلر نیز شناخته می‌شوند، دستگاه‌های الکترونیکی هستند که قادر به تشخیص حرکت از راه رفتن، دویدن تا خزیدن در یک محیط بیرونی با استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی هستند.

این می تواند حرکت را با اعمال اثر داپلر تشخیص دهد و امواج مایکروویو را پخش کند که از سطوح جهش کرده و به حسگر باز می گردد. قادر به اندازه گیری و تشخیص مدت زمان انعکاس سیگنال به سنسور است که به عنوان زمان اکو شناخته می شود.

با زمان پژواک، سنسور می‌تواند تشخیص دهد که آیا حرکتی در منطقه تشخیص وجود دارد یا خیر، گویی فردی در داخل منطقه حرکت می‌کند، زیرا امواج تغییر می‌کنند که زمان اکو را تغییر می‌دهد. با سنسور مایکروویو، می‌تواند همه این کارها را در کمتر از یک میکروثانیه انجام دهد.

عملکرد سنسور مایکروویو چشمی جنیوس تحت تأثیر دمای محیط نصب شده قرار نمی گیرد.
به این صورت میتوان در بسیاری از محیط های سخت مختلف از جمله گرمای زیاد، فضای باز (در معرض باران، مه، باد، گرد و غبار، برف و غیره) و غیره قرار بگیرند.
محدوده تشخیص گسترده و سرعت امواج و همچنین پوشش سراسری در منطقه ی بزرگ در فضای باز را پوشش میدهد و بدین صورت الارم های کاذب بسیار کم است، البته مشکلاتی از جمله مصرف برق بالا و همچنین کارکرد بر مبنای فواصل زمانی که موجب میشود در صورتی که متحرک با سرعت بالا از منطقه پوشش چشمی حرکت نماید امکان این وجود دارد که سنسور مایکروویو آن را تشخیص ندهد که از آن جهت که این چشمی فضا باز عملکرد دو گانه دارد نگرانی از این بابت وجود ندارد.

سنسور PIR که مخفف حسگر مادون قرمز غیرفعال است با اندازه‌گیری نور مادون قرمز تابش شده از اجسام در میدان دید خود، با تشخیص وجود انرژی گرمایی در فضاهای محدود کار می‌کند. دارای همان فناوری هسته ای است که در دستگاه های تصویربرداری حرارتی، تجهیزات دید در شب و غیره یافت می شود.

از نظر فنی، PIR از یک سنسور پیروالکتریک ساخته شده است که قادر به تشخیص سطوح مختلف تابش مادون قرمز است. هنگامی که تفاوت دما توسط یکی از پرتوهای آن تشخیص داده شود، سنسور فعال می شود. برعکس، وقتی همه پرتوها دوباره همان دما را تشخیص دهند، سنسور غیرفعال می شود.

یک مثال از این حالت زمانی است که شخصی در یک اتاق سربسته راه می‌رود، امضای گرما تغییر می‌کند که حسگر را فعال می‌کند و زمانی که فرد بیرون می‌رود، امضاهای حرارتی به حالت عادی خود باز می‌گردند و غیرفعال می‌شوند.

به دلیل این ویژگی، برای استفاده در فضاهای بسته و همچنین فضایی که توسط دیوارها، موانع یا اجسام بزرگ محدود شده است، مناسب هستند.

مزایا و معایب استفاده از سنسور PIR
همانند سنسور مایکروویو، سنسور PIR نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. آن ها هستند:

مزایای
مصرف انرژی کمتر

وقتی صحبت از سنسور PIR می شود، در مقایسه با سنسورهای مایکروویو، انرژی کمتری (0.8 تا 1.0W) مصرف می کنند.

قابل اعتماد

حسگرهای PIR می‌توانند علیرغم زمان، حرکت را به طور قابل اعتمادی در داخل خانه تشخیص دهند. در روز و در تاریکی به خوبی کار می کند.
مقرون به صرفه

در مقایسه با سنسورهای مایکروویو، سنسورهای PIR کمی ارزان‌تر هستند.

معایب
حساسیت کم

در مقایسه با سنسورهای مایکروویو، آنها به دما حساس هستند و به راحتی تحت تأثیر دمای محیط قرار می گیرند در حالی که سنسورهای مایکروویو تحت تأثیر قرار نمی گیرند.
از آنجایی که آنها نشانه های گرما را حس می کنند، اگر فضای محصور نیز گرم باشد (مثلا در تابستان)، ممکن است نتواند هیچ حرکتی را از انسان تشخیص دهد، زیرا آنها قادر به احساس هیچ تغییر امضای گرمایی نیستند.
حداکثر دما

برای سنسورهای PIR، آنها قادر به کار در دمای بیش از 35 درجه نیستند.
محدوده تشخیص و پوشش پایین تر

حسگرهای PIR در موقعیت‌های دید (در مسیر پیاده‌روی) به طور موثر کار می‌کنند، اما اگر به حرکت در سراسر پرتوهای مادون قرمز مانند مناطق گوشه نیاز داشته باشند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.
حسگرهای PIR همچنین باید در مناطق بسته نصب شوند تا در مقایسه با سنسورهای مایکروویو با دامنه تشخیص گسترده موثر باشند.
کاربردهای حسگر PIR
با توجه به ویژگی های سنسور PIR، آنها برای کاربرد در موارد زیر مناسب هستند:

فضاهای سرپوشیده و سرپوشیده (مانند خانه ها، ادارات)
مناطق با سقف بلند
فضاهای دارای جریان هوا (مثلاً راهروها، راهروها.)
مکان هایی با دید مستقیم (مثلاً راهروهای انبار)
لابی های زندگی
پله های مشترک
مکان هایی که تحت تأثیر دمای بیرون قرار نمی گیرند

اکنون می دانیم که PIR چگونه کار می کند، مزایا و معایب آن و همچنین کاربردهای آن، در اینجا چند نمونه از سنسور PIR آورده شده است:

Grove – سنسور حرکت PIR

این حسگر حرکتی Grove – PIR (سنسور مادون قرمز غیرفعال) می تواند سیگنال مادون قرمز ناشی از حرکت را تشخیص دهد. اگر حسگر PIR متوجه انرژی مادون قرمز شود، آشکارساز حرکت فعال می شود و سنسور در پین SIG خود خروجی HIGH می دهد.

محدوده تشخیص و سرعت پاسخ را می توان با 2 پتانسیومتر لحیم شده روی برد مدار آن تنظیم کرد، سرعت پاسخ از 0.3 تا 25 ثانیه و حداکثر 6 متر برد تشخیص است.

حسگر حرکتی Grove – PIR (سنسور مادون قرمز منفعل) یک حسگر حرکتی با کاربری آسان با رابط سازگار با Grove است. با اتصال آن به Base Shield و برنامه ریزی آن می توان به عنوان یک آشکارساز حرکت مناسب برای پروژه های آردوینو استفاده کرد.

Grove – سنسور حرکتی قابل تنظیم PIR یک حسگر حرکت مادون قرمز غیرفعال است که می تواند حرکت اشیاء مادون قرمز را تا عمق 3 متر تشخیص دهد. هر جسم مادون قرمز در محدوده تشخیص خود حرکت می کند، سنسور در پین SIG خود HIGH خروجی می کند.

با این سنسور حرکت PIR می توانید زمان SIG HIGH را از طریق پتانسیومتر تا 130 ثانیه تنظیم کنید، علاوه بر این، می توانید محدوده تشخیص را از طریق پتانسیومتر دیگر تنظیم کنید.

این فینالی است که ما منتظرش بودیم. سنسور مایکروویو در مقابل سنسور PIR! بنابراین از کدام سنسور حرکت آردوینو برای پروژه های خود استفاده کنید؟

خوب این به نیازهای پروژه و محیط شما بستگی دارد!

فضا

سنسور مایکروویو در صورتی که فضا و منطقه بزرگی با فضاهای نامناسب مانند گوشه ها مانند راهرو یا باغ دارید عالی است در حالی که سنسور PIR برای فضای بسته و فضاهایی با دید مستقیم با جریان هوا مانند راهروها و پیاده روها

محیط

وقتی صحبت از محیط می شود، سنسورهای PIR به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرند، به خصوص در مورد دما. سنسورهای PIR فقط در شرایط زیر 35 درجه سانتیگراد می توانند کار کنند در حالی که سنسور مایکروویو به سختی تحت تأثیر دمای محیط قرار می گیرد.

یک سنسور مایکروویو قادر است عملکرد پایداری را در دماهای پایین 20- درجه سانتیگراد و تا 45 درجه سانتیگراد ارائه دهد!

منطقه تشخیص پیوسته یا شکافدار

سنسور مایکروویو دارای میدان تشخیص پیوسته است در حالی که سنسور PIR دارای ناحیه تشخیص شکافدار است. این ممکن است باعث شود که حسگر PIR اشیا را از دست بدهد که حسگرهای مایکروویو را در کاربردهای امنیتی در مقایسه با سنسورهای PIR بهتر می‌کند.

قدرت

وقتی صحبت از انرژی مصرف می شود، سنسورهای مایکروویو در مقایسه با سنسورهای PIR انرژی بیشتری مصرف می کنند. سنسورهای PIR حدود 0.8 وات تا 1.0 وات برق مصرف می کنند در حالی که سنسورهای مایکروویو حدود 1.1 وات تا 1.5 وات مصرف می کنند.

حساسیت

وقتی صحبت از حساسیت به میان می آید، سنسور مایکروویو حساسیت بسیار بالایی نسبت به سنسور PIR دارد.

 چشم الکترونیک ساده

این نوع چشم الکترونیک هر نوع حرکتی را شناسایی کرده و به دستگاه مرکزی اعلام میکند و سیستم حفاظتی شروع به هشدار دادن مینماید.چشمی دزدگیر

اطلاعات جشمی پارادوکس 476

 چشم دزدگیر الکترونیک حساس به وزن(چشمی وزنی)

این نوع از چشمی وزنی در صورت شناسایی هر نوع حرکتی، آن جسم یا موجود که در حال حرکت میباشد را تحلیل کرده و بر اساس وزن آن تشخیص میدهد که جسم و یا موجود مورد نظر، انسان و یا حیوان خانگی یا حیوان موذی است. در صورتی که منشا تحریک، انسان نباشد، چشمی وزنی به دستگاه مرکزی فرمان هشدار را نمیدهد و بدین صورت احتمال خطای دزدگیر و آژیر مزاحم بسیار پایین می آید.

چشمی های حساس به وزن در مدل های متنوعی عرضه میشوند.

چشم الکترونیک وزنی تا 15 کیلو گرمچشم الکترونیک وزنی به وزن تا 30 کیلوگرم

چشم الکترونیک وزنی به وزن تا 45 کیلوگرم

DG85 پارادوکس

چشم الکترونیک وزنی به وزن تا 45 کیلوگرم

NV780 یک سنسور فضای باز خطی، چشم الکترونیکی است

چشم الکترونیک خطی تا وزن 45 کیلوگرم

هر کدام از این نوع از چشم های الکترونیک در موارد و مکان های خاصی مورد استفاده قرار میگیرد.

چشم الکترونیک حساس به وزن با بررسی وزن و نوع حرکت و یا با زاویه ای که دارند حیوانات را از انسان تشخیص میدهند.

چشم پت دوبل(چشمی فضای مسقف)

چشم الکترونیک DG75 با فناوری دوال المنت جهت کاهش آژیر خطا مناسب برای فضای بازبرای محیط داخل و یا زیر سقف که ترکیب نوری پیشرفته و تکنولوژی پردازش دیجیتال دارای چشم دو تایی (دارای ۲ سنسور المنت دوگانه در خلاف جهت یکدیگر) که در چشم الکترونیک DG75 وجود دارد پیشنهاد میشود، چشمی های فضای باز جهت محافظت از محیط بیرونی ساختمان و محوطه اطراف آن مورد استفاده قرار میگیرد و به حیوانات نیز حساسیت نشان نمیدهند و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد.چشم الکترونیک DG75 وزنی

خرید چشم پارادوکس DG75

چشم فضا باز پیرامونی

اگر جهت فضای کاملا باز نیاز به نصب سنسور دزدگیر دارید باید عواملی مانند: وزش باد گرم، نور مستقیم خروشید، ضد استتار بودن و… را در خرید چشمی الکترونیک در نظر بگیرید. چشمی جنیوس G225، چشمی مکسرون، چشمی DG85، چشمی PMD85 جزو تنها چشمی های فضای باز پیرامونی است که قابلیت نصب در فضای کاملا باز را دارند و این سنسور ها خطای بسیار کمی دارند.

جنیوس G225 فضا باز

چشم G225 فضا باز جنیوس یک چشم مناسب برای نصب در فضای باز و پوشش محیط های پیرامونی است که مجهز به سنسور PIR و همچنین سنسور مایکروویو میباشد. این چشمی فضای باز برای نصب در محیط های خارجی و فضای باز و  همچنین برای اماکنی که حیوانات خانگی دارند مناسب می باشد، این چشمی به همراه پایه فابریکش توسط زرین سیستم عرضه میشود.

چشمی فضا باز جنیوسچشمی پارادوکس DG85

چشم DG85 پارادوکس دارای دو سنسور 2 عنصری جدا می باشد، از ویژگی های برجسته چشمی DG85 پارادوکس می توان به تشخیص حیوانات تا وزن 40 کیلوگرم و امکان نصب در فضای بیرونی (Outdoor) اشاره کرد.

چشمی فضا باز پارادوکسDG85چشم بی سیم PMD85

چشمی PMD85 پارادوکس یک چشمی بیسیم بسیار قابل اطمینان پارادوکس میباشد و دارای دو سنسور 2 عنصری جدا می باشد و مناسب برای فضای باز پیرامون است.

چشمی فضا باز پارادوکس PMD85

چشم دزدگیر الکترونیک خطی

مکانیزم این چشمی الکترونیک به این صورت است که باریکه ای را ایجاد کرده و در صورت مشاهده ی حرکت در این باریکه چشم الکترونیک تحریک شده و به دستگاه مرکزی اعلام می کند. چشم الکترونیک اپتکس جزء چشمی الکترونیک خطی میباشد. البته سنسور هایی دیگر نیز وجود دارند که این عملکرد را دارند.چشم الکترونیک اپتکس جزء چشمی الکترونیک خطی میباشد.

چشمی خطی optex

چشمی دزدگیر الکترونیک بیسیم

این نوع از چشم های الکترونیک دیگر نیاز به سیم کشی تا دستگاه مرکزی ندارند و به صورت رادیویی به دستگاه مرکزی متصل شده و دارای باطری داخلی قابل تعویض میباشند.

چشم الکترونیک  بیسیم در فرکانس های مختلفی در بازار عرضه میشوند: 315 – 433 – 888 – 615 و کد گذاری شده و…چشم الکترونیک بی سیم

چشم الکترونیک بی سیم

چشم الکترونیک بیسیم 433

چشمی دزدگیر الکترونیک پرده ای

همانطور که از نامش بر می آید بصورت یک صفحه از مکان مورد نظر حفاظت میکند. معمولا بالای پنجره ها یا در موزه ها برای حفاظت از اشیا و ویترین فروشگاهها نصب می شود. با عبور از این پرده حفاظتی مجازی آلارم به صدا در می آید.چشمی سقفی

چشمی پرده ای دزدگیر

سنسور سقفی

این سنسور با نصب در سقف بیشتر شبیه سنسور های تشخیص دود می باشد اما با پوشش 360 درجه حرکت ها را تا 6 متر فاصله و یا بیشتر تشخیص می دهد.مناسب برای کنترل ورود و خروج می باشد. نصب آسان آن موجب صرفه جویی در هزینه شما میشود.سنسور سقفی

چشمی سیصد و شصت درجه

نمونه هایی از مکان نصب چشم دزدگیر

میتوان برای راه اندازی دزدگیر و نصب چشمی دزدگیر اماکنی مانند: ویلا، مغازه، باغ، دامداری و… از مکان های مختلفی برای نصب چشمی استفاده نمود.
دو مورد اصلی نصب رو به رو به درب و پنجره های ورودی و روش دیگر نصب در راهرو ها و ورودی ها میباشد.بدین صورت تمامی ورودی ها اعم از پنجره هال، درب ها مجهز به چشمی الکترونیک میشوند و در صورت ورود غیر مجاز از طریق درب ها و پنجره ها چشمی های دزدگیر تحریک شده و سیستم دزدگیر شروع به هشدار دادن میکند.نصب چشمی خطی در راهروبدین صورت راهرو های خروجی و ورودی به مکان مورد نظر با استفاده از چشمی دزدگیر و سنسور ها پوشش پیدا کرده و در صورت ورود غیر مجاز سیستم دزدگیر شروع به هشدار دادن میکند.

انواع سنسور های دزدگیر

انواع چشمی دزدگیر و چشم الکترونیک و سنسور های دزدگیر اماکن

1- سنسور های حساس به ضربه:

این نوع از سنسور ها با اتصال به شیشه، دیوار و یا کف زمین در صورت وارد کردن ضربه (شکستن شیشه، کندن زمین و یا حتی سوراخ کردن دیوار) سنسور جساس به ضربه آن را تشخیص داده و به سیستم حفاظتی اعلام کرده و شروع به هشدار دادن مینماید.
سنسور حساس به وزن

سنسور حساس به ضربه

2- سنسور های مگنتی:

این نوع از سنسور ها به صورت جفت میباشند و یک قسمت از آن به درب و یا پنجره (قسمت متحرک) وصل میشود. جفت دیگر به چهارچوب در و یا پنجره وصل میشود. در صورتی که این دو سنسور از هم فاصله بگیرند آن گاه به دستگاه دزدگیر مرکزی اعلام کرده و شروع به هشدار دادن مینماید.مگنت با سیم دزدگیر

سنسور مگنت دزدگیر

3- پدال دزدگیر:(سنسور دستی)

از پدال دزدگیر به منظور اعلام خطر و به صدا در آوردن دزدگیر در مواقعی که دستگاه در حالت روشن نمیباشد استفاده می شود.

منظور از عدم وجود دستگاه در حالت  روشن این است که دستگاه روشن نیست و یک روز عادی سپری میشود. اما مکان مورد حمله سارق (به روش خشونت آمیز) قرار میگیرد در این حالت با فشردن پدال دزدگیر می توانید به دستگاه دزدگیر مرکزی اعلام کرده و سیستم شروع به هشدار دادن ، تماس گرفتن و یاپاشش مه مینماید.پدال دزدگیر

پدال دزدگیر

4 بیم لیزر:

بیم لیزر خطی مناسب برای فضاهایی است که دهنه های پهنی دارند و به صورت جفت عمل میکنند و بسیار مناسب برای فضا های بزرگ همانند: سالن ها، سوله ها، انبار ها، دامداری میباشد، البته میتوان با استفاده از بیم خطی جهت فضاهای باز و حفاظت از دیوار ها نیز گام نهاد.

در مقاله ای به صورت جداگانه در مورد بیم لیزر مقاله ای به صورت جامع و کامل به بررسی این نوع از سنسور ها پرداخته بودیم.

انواع جشم الکترونیک و بیم خطی

انواع بیم خطی دزدگیر

      5- سنسور شکست شیشه:

سنسورهای شکست شیشه دارای یک میکروفن، مبدل و ریزپردازنده ASIC هستند که بر اساس سیگنال های صوتی برنامه نویسی شدند تا با تطبیق الگوی صداهای مختلف شکست شیشه، بتواند به هنگام نیاز اعلام هشدار کند.زمانی که مکانی با چندین پنجره از سنسورهای شکست شیشه استفاده می شود، موجب میشود از تعداد کم تری سنسور استفاده نمود چون در صورتی که از سنسور ضربه استفاده نمودید باید: بر روی هر پنجره یک سنسور ضربه قرار دهیم در صورتی که با استفاده از یک سنسور شکست شیشه در فضا میتوان ورود و شکستن شیشه را تشخیص داد.پنل مرکزی دزدگیر تمامی سنسور ها را مدیریت میکند و در صورتی که این سنسور ها تحریک بشوند پنل مرکزی اعلام هشدار میکند. باید تمام سنسور ها و چشم های الکترونیک به روش بی سیم یا با سیم به پنل مرکزی دزدگیر متصل و به تنهایی نمیتوانند به عنوان سیستم دزدگیر نصب بشوند.دزدگیر سایلکس

دزدگیر سایلکس سیم کارتی Silex SG7+ .مها

از طرفی سامانه مها(مرکز هشدار الکترونیک) توسط پلیس با هماهنگی بخش خصوصی طراحی شده و تمامی صنوف و اماکن می‌توانند عضو این سامانه شده بشوند و مورد پایش بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته ی مرکز هشدار الکترونیک قرار بگیرند.

آشنایی با سامانه مها

آموزش ویدئویی نصب چشم دزدگیر

فروش انواع چشمی دزدگیر الکترونیکی

زرین سیستم در فروشگاه خود  طیف گسترده ای انواع چشم الکترونیک با قابلیت اطمینان بالا و صرفه اقتصادی را به شما معرفی میکند.

همانطور که در نوشته بالا خواندید چشم ها دارای حسگرهای متنوعی می باشند مانند: حسگر حرکتی PIR که هرگونه فعالیت مشکوک را تشخیص میدهند.

این چشم ها و سنسورهای قابل استفاده منازل مسکونی، مدارس،دانشگاهها ،مراکز تجاری و اداری و هتل ها قابل استفاده می باشند.

نصب مناسب چشم ها در جای مناسب منجر به کاهش آلارم های کاذب می شود.

چشم الکترونیک از اجزاء ضروری پنل مرکزی دزدگیر می باشد که با تکنولوژی های مختلف و برندهای گوناگون در بازار موجود می باشد.

ما در زرین سیستم انواع چشمی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا را بنابر نیازتان عرضه مینماییم.

انواع چشمی دزدگیر و چشم الکترونیک و سنسور های دزدگیر اماکن

انواع چشم الکترونیک در فروشگاه

4.3/5 - (6 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 thoughts on “انواع سنسور ها و چشم های دزدگیر

  1. با این اوصاف ما برای خونه خودمون چه سنسور و چشمی استفاده بکنیم؟؟!؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای خرید پک دزدگیر بر مبنای نیازهای شما، هزینه ای که میخواهید بکنید و البته سطح امنیتی که نیاز دارید تقسیم بندی میکنیم.
      سیستم دزدگیر یک سوپر مارکت داخل کوچه با یک جواهر فروشی بزرگ، سطح امنیت متفاوتی را نیاز دارد و یا اموال داخل خانه ی یک کارمند عادی( مثل بنده) با اموال داخل خانه یک فرد که اشیا بسیار گران قیمت دارد فرق میکند.
      در کل ما چند پیشنهاد مختلف داریم:

      ۱- مدل اقتصادی:
      پک دزدگیر گلدن ۸۰۸ و پک دزدگیر ۸۰۹ برای اماکنی که سطح امنیتی بالایی نیاز ندارند(مدل اقتصادی) به همراه چشم الکترونیک ۴۷۶ پارادوکس و چشم الکترونیک ۱۰۶ پت
      ۲- جهت اماکنی که ترجیح سیستم بی سیم است:
      پک دزدگیر بی سیم برای اماکنی که امکان کابل کشی وجود ندارد و یا ترجیح کارفرما عدم کابل کشی است و البته اماکن اجاره ای که دیگر نیاز نیست هزینه ی دوباره جهت کابل کشی و نصب مجدد را پرداخت نمایید.
      ۳- نیمه اقتصادی
      پک دزدگیر سایلکس sg7+ برای اماکنی که سطح امنیتی متوسطی را نیاز دارند(به دلیل سیستم hope کدینگ سایلکس) به همراه چشم الکترونیک ۱۰۶ پت و یا چشم الکترونیک nv5 پارادوکس
      ۴- سیستم سطح بالا :
      پک دزدگیر پارادوکس sp4000 (سری های SPبرای اماکنی که سطح امنیتی بالایی را نیاز دارند)، به همراه چشم الکترونیک nv5 پارادوکس و چشم الکترونیک DG75 پاردوکس
      در نهایت:
      ۵- پیشرفته ترین سیستم حفاظتی دنیا:
      پک دزدگیر پارادوکس سری ماژولان و یا EVO برای اماکنی که نیاز دارند بالا ترین سطح امنیت و حرفه ای ترین سیستم اعلان سرقت جهان را داشته باشند، همراه با چشم الکترونیک های DG85 پارادوکس DG 75 پارادوکس و NV 5 چشم های پرده ای

      برای پروسه نصب و راه اندازی هم ابتدا اجناس انتخاب میشود، سپس پک دزدگیر برای شما ارسال میشود و برای پروسه نصب نیز در صورت تمایل میتوانید خود اقدام به راه اندازی پک دزدگیر نمایید(با استفاده از محتوای اختصاصی زرین سیستم) و یا تیم نصب زرین سیستم جهت نصب پک دزدگیر شما به مکان شما اعزام گردند.
      در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری در زمینه ی پک دزدگیر هستید میتوانیتد با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:
      ۰۹۱۱۴۴۳۵۵۴۵
      ۰۱۱۴۳۲۳۲۱۲۲
      تماس حاصل فرمایید.

      با تشکر فراوان

  2. سلام من الان برای انبار و مغازه ام چه دستگاهی باید بخرم
    یه سنسور کافیه ؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شرایط مغازه و انبار شما و بودجه در نظر گرفته شده شما است.
      میتوانید از گلدن 808 یا گلد 9000 استفاده بفرمایید تا دزدگیر پارادوکس و…. چشم الکترونیک هم بستگی به تعداد ورودی های شما دارد، هر جایی که امکان ورود از آن وجود دارد را باید با سنسور پو.شش دهید.

  3. سلام . ایا سنسور وزنی ۳۶۰ درجه هم هست ؟ این سنسورهای وزنی که توضیحاتش رو نوشتین ایا مناسب فضای باز هستند ؟ میزان خطا چقدر هست اگه سنسور داخلی رو در فضای باز استفاده کنیم ؟

    1. سلام وقت بخیر سوال های شما خیلی بحث های طولانی شامل میشه.
      اگر با شماره های 09114435545 -01143232122 تماس حاصل کنید ممنون میشم

  4. الان برای ورودی در واحد آپارتمان مگنت دزدگیر بزاریم یا چشم الکترونیک؟

    1. سلام ارادتمند
      قطعا چشم الکترونیک دزدگیر کیفیت بیشتر، قابلیت های فنی بیشتر، خطا پذیری کم تری دارند ما به شما جهت اپارتمان قطعا چشم الکترونیک دزدگیر پیشنهاد مینماییم.
      با تشکر

  5. سنسور های چشمی را فعال کردم اومدم مسافرت الان چند باره فعال میشه نفر می‌فرستم چک میکن خبری نیست
    ظاهراً مارمولک یا مورچه هم حرکت کنه فعال میشه
    مشکل دوم اینکه منطقه را مشخص نمیکنه دزد کیر فقط اعلام میکنه سنسور بی سیم
    آیا باید سنسور حجمی تهیه کنم؟

    1. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
      در ابتدا باید عرض کنیم خدمت شما که استفاده از چشم الکترونیک بی سیم با استفاده از پنل های دزدگیر داخلی به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود.
      ضمن این که پیشنهاد میکنیم همیشه برای هر چشم دزدگیر یک زون مجزا مورد استفاده قرار بگیرد که در صورت تحریک هر چشمی به صورت مجزا نمایش داده شود.
      ضمن این که استفاده از چشم الکترونیک های با کیفیت مثل چشم الکترونیک DG75 چشم الکترونیک 476 چشم الکترونیک 106 پیشنهاد میگردد.
      با تشکر

  6. سلام الان چشمی دزدگیر فضا باز بهتره برای باغ یا بیم خطی؟

    1. سلام وقت بخیر
      امیدوارم حالتون خوب باشه، برای هر مکانی سنسور دزدگیر متناسب با آن مکان را نیاز دارد، در مکانی استفاده از سنسور بیم خطی مورد نیاز است(مساحت ها در طول های بزرگ) در اماکنی که یک فضای حیاط مانند دارند چشمی های فضا باز