نصب سیستم حفاظتی و نظارتی واحد های تجاری با سطح امنیت بالا

طلا فروشی جز آن دسته از کسب و کار وسوسه انگیز برای سارقان می باشد که همواره برای نفوذ به آن می اندیشند. سارقان طلافروشی چه بصورت جزئی بصورت حربه ای ظریف و چه بصورت مسلحانه وآشکارا ضرر هنگفتی به مالکان وارد می آورند. اهمیت نصب دوربین مداربسته و دزدگیر در این صنف و باقی صنف های از این دست چون صرافی ها، عتیقه فروشی ها، فرش های دست بافت ابریشمی و… کلا کسب و کارهایی که با اموال با ارزشی سرو کار دارند غیر قابل اغماض است.

دوربین مداربسته طلافروشی و دزدگیر از اولویت های کسب و کار طلافروشی می باشد.

سیستم های امنیتی هوشمند در اولویت کار چنین حرفه هایی قرار دارد. سیستم هایی که باید به سامانه 110 نیز متصل باشند تا در صورت بروز هر گونه رخدادی جز اولویت های مرکز محسوب شده و اعزام به محل اقدام شود. باید دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا بکار گرفته شود تا جزئی ترین حرکات را در نظر داشته باشند. چشم الکترونیک و سنسور های دزدگیر فوق العاده حساس باید در این مراکز استفاده شود. در ادامه شما را با جزئیات بیشتر آشنا خواهیم نمود.

دوربین مداربسته طلافروشی و واحدهای تجاری خاص

دوربین مداربسته طلافروشی بخاطر این حائز اهمیت است چون هم عامل بازدارنده سرقت محسوب می شود و هم می تواند یاور و کمک حال مناسبی برای نیروی انتظامی جهت کشف و حل پرونده های سرقت باشد. نصب دوربین مداربسته در واحد های تجاری با اهداف مختلفی صورت می گیرد. اما معمولا هدف از استفاده ی دوربین مداربسته حفظ نظارت و امنیت است.]

اهمیت نصب دوربین مداربسته طلافروشی بسیار بالاست.

واحد های تجاری خاص مثل: صرافی ،طلافروشی، عتیقه فروشی و در کل اماکن تجاری که اقلام گران بهایی جهت بازرگانی دارند.

نیازمند تمهیدات حفاظتی (سیستم دزدگیر ) و نظارتی (سیستم دوربین مداربسته) خاص به خودشان هستند.

امنیت در صنف طلا فروشی، صرافی  و عتیقه فروشی امری است بسیار مهم و حیاتی به همین دلیل استفاده از دوربین مداربسته به امری بسیار ضروری و مهم تبدیل شده است.

در این اماکن تجاری به دلیل وجود طلا و جواهرات و وجه نقد و در کل اقلام گران قیمت تامین امنیت مکان بسیار حائز اهمیت میباشد .

تامین امنیت این اماکن با پوشش کامل همه نقاط میسر می گردد و باید توجه داشته باشید، هیچ نقطه کوری که خارج از دید دوربین مداربسته باشد و فضا را برای سرقت محیا کند وجود نداشته باشد.

در این مقاله محل نصب دوربین مداربسته طلافروشی و همچنین ویژگی هایی که دوربین مداربسته طلا فروشی باید داشته باشد مورد بررسی قرار می گیرد.

پک دزدگیر ویژه طلافروشی

در حال حاضر در استان هایی که سامانه مها توسط نیروی انتظامی پیاده شده است اولین صنفی که به خاطر نیازمندی بالا به حفظ امنیت اجبار به استفاده از سامانه بر خط پلیس شده است طلافروشی ها و طلاسازی ها بوده اند.

پک دزدگیر پارادوکس SP400 مناسب جهت بر طرف کردن نیاز های حفاظتی

ما در زرین سیستم اقدام به عرضه و اجرای سیستم دزدگیر متصل به مها مینماییم و به همین دلیل پک ویژه ی دزدگیر پارادوکس جهت طلا فروشی ها را عرضه نموده ایم.

پک دزدگیر طلافروشی پارادوکس

محل نصب دوربین مداربسته طلا فروشی و اماکن دارای ارزش مالی بالا

  •    ورودی های اماکن تجاری
  •   ویترین بیرونی اماکن تجاری
  •   گاوصندوق و دخل
  •  محوطه داخلی اماکن تجاری
  •   درب ورودی اماکن تجاری
  •  پیشخوان اماکن تجاری
  • باسکول و ترازو

ویژگی مورد نیاز دوربین مداربسته برای نقاط مهم

♦ برای بخش ورودی

از بیرون طلا فروشی و یا صرافی، دوربین های دام یا بولت با رزولوشن بالا و کیفیت خوب مورد نیاز است که بتواند به خوبی‌ آمد و شد ها به مکان را پایش کند.

 برای درب ورودی این اماکن زاویه دوربین مداربسته باید رو به رو باشد و قابلیت تشخیص چهره داشته باشد این قابلیت کمک بسزایی برای تشخیص سارقین و پیگیری اتفاقات احتمالی که می تواند رخ بدهد ،داشته باشد.پایش ورود و خروج

♦ برای قسمت ویترین

حتما باید از دوربین هایی با کیفیت بالا و قابلیت WDR سخت افزاری استفاده شود، که در صورت تابش نور مستقیم به داخل ویترین کیفیت تصویر تغییری نکند و بتوان تمامی اقلام موجود در ویترین را پایش کرد.نظارت بر ویترین طلافروشی

♦ تامین امنیت گاو صندوق

دوربین مداربسته با کیفیت مناسب باید در این مکان استفاده شود به صورتی که دوربین مداربسته مورد نظر بتواند اعمالی که در داخل گاوصندوق رخ میدهد را به صورت کامل نظارت کند.

جهت نظارت بر گاو صندوق در طلافروشی لازم است یک دوربین برای آن تعبیه نمود.

گاها استفاده از دوربین مداربسته در داخل فضای داخلی گاوصندوق نیز پیشنهاد میگردد.

♦ برای محوطه داخل طلا فروشی

می توان از دوربین مداربسته دام یا بولت با رزولوشن بالا استفاده کرد. در صورتی که نور زیاد بیرونی در محل وجود دارد از دوربینی با قابلیت WDR استفاده میشود، زاویه ی دوربین مداربسته در کنار پیشخوان باید به صورت رو به رو باشد تا چهره مشتری و ارباب رجوع به صورت دقیق مشخص گردد.

در اماکن تجاری با سطح امنیت بالا دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص چهره مد نظر می باشد. به این وسیله نظارت با سطح بالاتری قطعا به وجود خواهد آمد.نظارت داخل طلا فروشی با دوربین مداربسته

برای پیشخوان طلا فروشی

حتما از دوربین مداربسته با قابلیتWDR  و  لنز دوربین مداربسته وریفوکال با زوم اپتیکال استفاده باید شود به این صورت که اجزا و اقلام کوچک نیز دیده شود مانند: سکه و جواهرات کوچک و اجزای ریز حتی المقدور اگر دوربین مداربسته بتواند ماشین حساب و نحوه ی محاسبه را هم پوشش دهد بسیار  مهم است .

دوربین مداربسته طلافروشی جهت نظارت پیشخوان و ترازو

برای پوشش دادن ترازو و یا دستگاه پول شمار

باید دوربین مداربسته ی مجزایی استفاده کرد کیفیت تصویر به گونه ای باید باشد که حتی اعداد روی ترازو و پول شمار و اقلام داخل ترازو و دستگاه پول شمار را مشخص کند.( اگر یک دوربین مداربسته نتوانست همزمان اعداد روی ترازو و پول شمار و اقلام داخل ترازو و پول شمار را مشخص کند باید از دوربین مداربسته ای مجزا جهت نشان دادن اقلام داخل ترازو و دستگاه پول شمار کمک گرفت) باسکول طلا فروشی و پول شمار طلا فروشی مکان قرار گیری دستگاه مرکزی دزدگیر و دوربین مداربسته

مکان پنل مرکزی دزدگیر و دستگاه مدیریت تصویر باید بسیار امن باشد به گونه ای که سارق نتواند به راحتی آن را پیدا کرده و از کار بیندازد.

یک دوربین مداربسته برای گاوصندوق

یک عدد دوربین مداربسته برای ارقام روی ترازو و پول شمار

تصاویر باید به صورت بیست و چهار ساعته ضبط شود.

حتما از سنسور پدال پایی و سنسور های تشخیص شکستگی استفاده گردد .

در کنار دزدگیر می توان از دستگاه مه ساز هم کمک گرفت.

آیا امکان قطع کردن دزدگیر طلا فروشی وجود دارد؟؟

یکی از سوال ها طلا فروشان این است که در صورتی که دزدگیر طلا فروشی را نصب کنند آیا امکان قطع کردن دزدگیر طلافروشی و از کار انداختن دزدگیر وجود دارد؟

ما در مقاله ای به صورت مجزا به طور کامل در این مورد توضیح دادیم، اما در کل میتوانیم بگوییم که در صورتی که سیستم دزدگیری درست طراحی، نصب، استفاده شود امکان وقوع سرقت وجود ندارد.

مخصوصا با استفاده از پنل دزدگیر پارادوکس که ضریب اطمینان بسیار بالایی دارد و اتصال دزدگیر به سیستم مها در طلا میتوان گفت امکان وقوع سرقت موفق از طلافروشی وجود ندارد.

سامانه مها

برای اطلاعات بیشتر در مورد سامانه مها کلیک بفرمایید.

نتیجه گیری:

استفاده از سیستم دزدگیر جهت حفاظت در برابر سرقت اماکن تجاری بسیار مهم است حتی مهم تر از دوربین مدربسته در کل دوربین مداربسته طلافروشی و دزدگیر مکمل یکدیگر هستند.

دوربین مداربسته به تنهایی کارگشا نیست چرا که دوربین مداربسته اغلب بعد از روی دادن سرقت و برای مرور و بررسی رویداد ها کاربرد دارد، در صورتی که با نصب دزدگیر در لحظه رویدادن سرقت بازدارندگی به وجود میاورد.

در طلا فروشی ها عتیقه فروشی ها صرافی ها (در کل واحد های تجاری با نیاز امنیتی بالا) سیستم خاص مورد نیاز است

باید سیستم های حفاظتی مختلف نظیر: دوربین مداربسته دزدگیر اماکن و دستگاه های مه ساز جهت بالا بردن سطح امنیت محل به کار برده شود.

دستگاه دزدگیر اماکن برای پیشگیری از سرقت در زمان حضور و یا عدم حضور صاحب مغازه

♦ سیستم دوربین مداربسته طلافروشی جهت ثبت تصویری سرقت ها و زمان حضور و عدم حضور صاحب مکان

♦ دستگاه مه ساز جهت پیشگیری از سرقت های خشن و مسلحانه که با سرعت بالا در زمان حضور صاحب مغازه پیشنهاد میشود

♦ تمامی سیستم های فوق مکمل یکدیگر بوده و جهت بالا بردن امنیت مالی و جانی در مکان باید نصب گردد.

ضمنا باید یاداور شد که در سال های اخیر با اجباری شدن استفاده از سیستم دزدگیر طلافروشی، گاوصندوق اسانسوری، شیشه ضد گلوله سرقت از طلافروشی ها کاهش بسیار چشم گیری داشته است.

پک دوربین مداربسته تحت شبکه

پیشنهاد ما جهت نصب سیستم دوربین مداربسته برای طلافروشی ها استفاده از پک دوربین مداربسته تحت شبکه عرضه شده در زرین سیستم است.پک دوربین مداربسته تحت شبکه جهت طلافروشیما در زرین سیستم پیشرفته ترین دوربین های مداربسته را از لحاظ کیفیت ساخت و همچنین دقت تصویر و ذخیره سازی با برند های مختلف و همچنین دوربین مداربسته اسمبل شده عرضه میداریم.

پک دوربین مداربسته تحت شبکه

 

4/5 - (7 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *