رنگبندی سوکت های شبکه

سوکت شبکه جهت اتصال کابل لن به تجهیزات شبکه مورد استفاده قرا میگیرید دو نوع چینش سوکت به صورت معمول مورد استفاده قرار میگیرید:

کراس – استریت در این جا ما به معرفی انواع سوکت شبکه و کابل شبکه و روش های مختلف چینش کابل میپردازیم.چینش سوکت کابل شبکه

معرفی سوکت شبکه

نصب سوکت شبکه جهت اجرای پروژه های دوربین مداربسته با تکنولوژی IP کاربرد دارذ. سوکت RJ45 به سوکت 8P8C(8 POSITION-8CONDUCTOR) هم معروف میباشد. این سوکت ها دارای 8 پین یا تیغه میباشند و هر رنگی از کابل شبکه روی تیغه ها قرار میگیرد و در صورت پانچ تیغه ها داخل سیم مسی نفوذ کرده و باعث ایجاد ارتباط بین تجهیزات شبکه می گردد .

سوکت شبکه

دانستن رنگبندی جهت نصب سوکت شبکه بسیار مهم میباشد . یعنی اینکه ما اگر 2 تا از تجهیزات هم خانواده مانند 2 دستگاه سوئیچ را به هم دیگر وصل کنیم حتما باید از رنگبندی CROSS با استاندارد T-568A استفاده میکنیم و اگر بخواهیم بین PC و سوئیچ ارتباط برقرار کنیم از از رنگبندی Straight با استاندارد T-568B استفاده می کنیم .

 

اتصال به صورت Straight

نوع اول کابلي است که براي ارتباط سوئيچ به روتر ، سوئيچ به کامپيوتر ، هاب به کامپيوتر به کار ميرود که به اين نوع کابل مستقيم يا Straight گويند.

ترتیب رنگ کابل استریت

نحوه ی سوکت زدن کابل شبکه به صورت استریت

 اتصال به صورت Cross

براي ارتباط دو پايانه مانند سوئيچ به سوئيچ، سوئيچ به هاب، هاب به هاب، روتر به روتر، کامپيوتر به کامپيوتر و روتر به کامپيوتر به کار ميرود که به اين نوع کابل Cross گويند.

ترتیب رنگ کابل کراس

نحوه سوکت زنی کابل شبکه به صورت کراس

با انواع کابل شبکه از لحاظ سرعت انتقال اطلاعات

پس از این که ترتیب رنگ ها را اموختیم به انواع کابل شبکه میپردازیم، هر کابل شبکه از هشت سیم به هم تابیده جداگانه تشکیل گردیده که برای کاهش تأثیرات نویز بر روی آنها به صورت دو به دو به هم تابیده شده اند. حداکثر طول سگمنت(ارسال اطلاعات) هر کابل به شبکه دوربین مداربسته ۱۰۰متر است.

رنگبندی کابل شبکه

CAT-3:

این کابل حداکثر از فرکانس ۱۰ مگاهرتزی پشتیبانی می نماید که امکان انتقال اطلاعات را تا 10MBPS را برای آن ایجاد می کند. امروزه با توجه به محدودیت زیاد حجم قابل انتقال توسط این کابل، استفاده از آن منسوخ گردیده است.

CAT-5:

این کابل حداکثر از فرکانس ۱۰۰ مگاهرتزی پشتیبانی می کند که امکان انتقال اطلاعات را تا 100MBPS را برای آن ایجاد می کند.

CAT-6:

در ابتدا فرکانس قابل پشتیبانی توسط این کابل ها تا ۲۵۰ مگاهرتز بود اما با معرفی زیرمجموعه های جدید این کابل ها با عنوان CAT-6a و CAT-6e، امکان پشتیبانی از حداکثر فرکانس انتقال 500 تا 650 مگاهرتز با یک گیگابایت انتقال تصویر نیز برای آن ایجاد گردید.

CAT-7:

این کابل حداکثر از فرکانس 600 مگاهرتزی پشتیبانی می نماید که امکان انتقال اطلاعات تا 10GBPS را برای آن ایجاد می نماید.

 

جزییات بیشتر در مورد کابل شبکه دوربین مدارسته و خرید کابل در فروشگاه زرین سیستم

انواع کابل شبکه از لحاظ شیلد

یکی از اساسی ترین موارد در انتخاب کیفیت کابل شبکه دوربین مداربسته نوع پوشش محافظت شده یا محافظ آن (شیلد) است، در واقع پوشش (شیلد) نقش مهمی در حفاظت از کابل شبکه دارد، این امر که کابل دوربین مداربسته و زیرساخت سیستم شبکه باید سال ها دوام داشته باشد بسیار مهم است.

محافظت کابل شبکه جهت افزایش طول عمر بسیار مهم است.

کابل شبکه دوربین مداربسته انواع بسیار متفاوتی از نظر نوع محافظ دارند اما رایج ترین آنها عبارتند از: انواع کابل از نظر نوع محافظ استفاده شده در آن :

کابل UTP : کابل بدون غلاف محافظ

کابل STP : کابل دارای غلاف محافظ

کابل S-UTP : کابل روکش دار بدون غلاف محافظ

کابل U-FTP : کابل دارای فویل محافظ برای سیم ها

کابل SFTP : کابل دارای غلاف محافظ و روکش زرورقی.

4.7/5 - (3 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *