انواع کابل های دوربین های مداربسته

کابل کواکسیال ترکیبی جهت انتقال داده ها از یک سیستم به یک سیستم دیگر استفاده میشود . روشهای متفاوتی برای انتقال داده وجود دارد .از پرکاربردترین آنها می توان به کابل فیبرنوری، کابل شبکه، کابل کواکسیال، انواع رادیو و … اشاره نمود.

انواع متداول کابل دوربین مداربسته مورد استفاده در کابل کشی به قرار زیر است:

کابل کواکسیال

این نوع کابل از سال ۱۹۳۶ برای انتقال اطلاعات به کار گرفته شد. کابل کواکسال یک رسانای داخلی (معمولا از جنس مس) دارد که توسط یک عایق منعطف پلاستیکی محصور شده‌اند. روی این لایه نیز توسط یک رسانای نازک (از جنس آلومینیوم یا مس) برای انعطاف کابل، به همویر بافته شده‌است. همه این اجزا، در داخل عایق دیگری جاسازی شده‌اند.

یکی از محسنات این کابل این است که هیچ نویزی وارد آن نمی شود. یعنی موج انتقالی کاملا محافظت شده است.انواع مختلفی کابل کواکسیال وجود دارد که RG معروفترین آن هاست. در بین RG ها هم «RG59» معروف تر است و خصوصا در سیستم های مداربسته آنالوگ بیشترین کاربرد را دارد.

از کانکتورهای (فیش BNC )برای اتصال کابل های کواکسیال استفاده می شود.BNC هم مانند کابل، در دو نوع ۵۰ و ۷۵ اهم تولید می شود.انواع گوناگونی از کابل کواکسیال وجود دارد.BNC های مورد استفاده در سیستم مداربسته از نوع ۷۵ اهم و به ۳ شکل لحیمی،پیچی و پرسی عرضه می شود.

مهم ترین جز کابل کواکسیال( هم محور) مغزی کابل است مغزی کابل دارای دو ویژگی مهم می باشد که یکی جنس مغزی و دیگری قطر مغزی است.

جنس مغزی کابل یا از مس است و یا از آلومنیوم، مس به دلیل رسانایی بیشتر نسبت به آلومنیوم گزینه ای مناسب تر است . ساده ترین روش فهمیدن جنس مغزی کابل از رنگ آن می باشد که رنگ مغزی آلومنیومی ،نقره ای می باشد. ( باید این نکته را توجه کرد که گاها دیده شده است که بعضی از شیادان برای کسب منافع بیشتر روکشی از مس را بر روی مغزی الومینومی کشیده و رنگ آن را تغییر میدهند.)

اما نکته ی مهم این است که امروزه کابل های موجود در بازار عموما مس خالص نیستند، روش فهمیدن این نکته به دو طریق است ، یکی تراشیدن مغزی و دیگری حرارت دادن آن به این دو صورت می توان به تغییر حالت مغزی پی برد.اجزای کابل کواکسیال ترکیبی

قطر مغزی: اندازه قطرهای مغزی می تواند : ۰٫۰۸میلی متر ، ۰٫۰۷ میلی متر و یا ۰٫۰۶ میلی متر باشد .

کابل کواکسیال ترکیبی

نوع جنس مغزی و شیلد کابل کواکسیال برای انتقال درست اطلاعات و کم کردن نویز تصویر بسیار مهم است یکی از مهم ترین نکات برند معتبر کابل میباشد یکی از بهترین برند کابل کواکسیال ترکیبی بلدن  می باشد کیفیت بالای شیلد و مغذی آن در این حد میباشد که اگر زمانی که کابل در توپی کامل است میتوان ابتدا و انتهای توپی را به دوربین و دستگاه متصل کرد و بدون هیچ نویز و یا کاهش کیفیتی تصویر را مشاهده نمود. اما در میان برندهای داخلی برند کرمان صادراتی بسیار با کیفیت می باشد.

دیگر برندهای موجود در بازار می توان به زیمنس و …اشاره کرد. در حال حاضر استفاده از کابل های کواکسیال ترکیبی در پروژه ها بیشتر از کابل های کواکسیال معمولی است.

اما شیلد کابل کواکسیال ترکیبی مانند مغزی دارای دو جنس مس و آلومنیوم می باشد .مهم ترین وظیفه شیلد برای کابل “نویز گیری” می باشد . هرچه تعداد رشته های شیلد بیشتر باشد بهتر است چرا که نویز  پذیری کابل بالا تر میرود

انتخاب کابل کواکسیال ترکیبی و BNC مرغوب و دقت در اتصال BNC به کابل یکی از مهمترین بخش های کار است که کمتر رعایت می شود. بیشتر نویزی که در تصویر دوربین های آنالوگ مشاهده می شود به جهت همین موضوع است.

۳۰۰m :RG6
۵۰۰m : RG59
۱۰۰۰m : RG11

 

کابل هایی که در مسافت های بیشتری به کار برده می شوند. دارای قیمت بیشتری هستند و باید توجه نمایید که جهت به کار بردن این کابل ها ابتدا باید مسافت مورد نظر را بطور دقیق بدست آوریم و پس از آن اقدام به خرید کابل مورد نظر کنیم.

مزایای کابل کواکسیال ترکیبی

_  پهنای باند نسبتا وسیع مورد نیاز اکثر سرویس های مخابراتی و انتقال مناسب تصویر

_  ظرفیت بالای انتقال ، حداکثر پهنای باند ۳۰۰ مگاهرتز

_  دوام و پایداری خوب

_  پایین بودن مخارج نگهداری

_  انتقال اطلاعات تا فاصله ی 500 متر بدون نیاز به ریپیترکابل کشی دوربین مداربسته

طراحی مسیر کابل کشی ها، نوع کابل ها، طراحی نقشه دوربین مداربسته

 آشنایی با تجهیزات دوربین مدار بسته و قیمت انواع کابل در فروشگاه زرین سیستم
3.7/5 - (3 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *