۱۰ اهمیت دوربین مداربسته در مارکتینگ

دوربین مداربسته مارکتیگ معمولا بعنوان عامل بازدارنده سرقت و افزایش کارایی کارکنان نصب میشود.اهمیت آن از نگاه مارکتینگ و مدیریت فضای کسب تشریح خواهیم کرد.

اهميت استفاده از دوربین مدار بسته به اندازه اي است كه در طول دو دهه گذشته اين سوال در ذهن بسياري از كاربران سيستمهاي نظارت تصويري بوجودآمده است كه چگونه تا پيش از اين از اين سيستم استفاده نمي كردند!

 

علاوه بر آن در هنگام وقوع جرم و يافتن مجرمين وجود يك سيستم نظارت تصويري مناسب كه بطور اصولي طراحي شده باشد مزاياي بسياري را براي محافظت از دارايي ها، داشتن مكاني امن و مديريت موثر منزل يا محل كار خواهد داشت. در زير 10 مورد از ويژگي هاي دوربین مداربسته كه توجيه سرمايه گذاري براي نصب اين سيستم را به همراه دارد را بررسي مي كنيم:

 ترساندن مجرمين

يكي از مهمترين مزاياي دوربین مدار بسته ترساندن مجرمين از انجام جرم است. دوربین مدار بسته هايي كه در محل هاي مناسب نصب شده باشند، مجرم احتمالي را بر آن مي دارد تا از انجام جرم دست بردارد و محل ديگري كه ضريب امنيتي پايين تری دارد را برای انجام جرم انتخاب نمايد.

جلوگيري از سرقت

طبق مطالعات انجام شده در صنایع کوچک اين مشاغل به این دلیل سالانه ده ها میلیون تومان متضرر مي شوند، و با توجه به شرايط حاضر اقتصادي كه در آن امكان جابجايي محصولات به سرقت رفته به آساني ممكن است، احتمال خطر سرقت هاي دروني و بيروني به سرعت در حال افزايش است. ثابت شده است كه يك سیستم دوربین های مداربسته ی استاندارد احتمال وقوع سرقت را بسیار کاهش می دهد.

 افزايش بهره وری

بهره وری نيروی كار یکی از بزرگترين دغدغه هایی است كه امروزه تجارت و صنعت با آن مواجه است. سيستم هاي نظارت تصويري كمك مي كنند تا حتی در در مواقعی كه شما (بعنوان مدير مجموعه) در محل حضور نداريد، افراد سازمان مورد نظارت قرار گیرند و همچنين به مديران اين امكان را مي دهد تا عادات و رفتار هاي كاري را بصورت دوره اي و در زمانهای معين مشاهده و بررسي كنند.

 كاهش مسئوليت و بدهی

بسياري از مجرمين به دنبال كسب سود از طريق ايجاد ادعاهاي دروغين عليه شركت ها مي باشند. بدون داشتن شواهد براي دفاع از خود مسئولين اين شركت ها ممكن است گاها محكوم به پرداخت هزينه های گزافی شوند. دوربین مدار بسته راهی موثر براي جلوگيري از اين وقايع به شمار رفته و عليه چنين ادعاهايي مفيد خواهد بود. ( این نکته را به خاطر داشته باشید که بسياري از دادخواست ها توسط كاركناني به اثبات مي رسند كه رويدادی را در خارج از محدوده نظارت تصويری شما گزارش می كنند. گاها توصيه مي شود به غیر از دوربین های اشکار تعدادی دوربین به صورت نامحسوس نیز نصب شود تا اطمینان خاطر بیشتری ایجاد شود)

محافظت از اطلاعات

رقباي شما همواره حاضرند هزينه هاي بالايي را براي اشراف وآگاهي از اسرار شركت شما بپردازند. دوربين هايي كه با استراتژي دقيق نصب شده باشند از دسترسي آنها و همچنين قصد آنها براي سرقت اطلاعات شما جلوگيري مي كنند.

 مديريت از راه دور

بسياري از سيستم هاي امنيتي تصويري مجهز به نرم افزار هايي هستند كه قادرند تاسيسات و اماكن متعددي را از يك نقطه رؤيت كنند. چنين قابليتي هزينه تجهيزات و و هزينه هاي اضافي مديريتي شما را بطور قابل ملاحظه اي كاهش داده و به مديران اين امكان را مي دهد تا علي رغم درگيري هاي زماني و مكاني بر كل محيط كار خود نظارت نمايند.

 شناسايي بهتر مشتريان

بسياري از مشاغل كوچك از سيستم نظارت تصويري خود به منظور مطالعه عادات مشتری هايشان، بهينه سازي مسير هاي تردد در فروشگاه، تغيير مكان مناسب محصولات و اطمينان از عادات مثبت مشتری استفاده می كنند.

ساده سازي عمليات

نظارت تصويري معمولاً در كارخانجات، اماكن توليدي و اجرايي جهت مشاهده و نظارت تجهيزات و شناسايي سريع مشكلات كه ممكن است تأخيرات يا دشواريهايي را براي روند توليد بهمراه داشته باشد، به كار مي رود. همچنين بعنوان چشم بيداري براي ايجاد تأثير مثبت در روند توليد و حصول اطمينان از تجهيز مناسب عوامل توليد در محيط كار به كار مي رود.

 معتبر ساختن آلارم ها

صاحبان مشاغل و مديران تمايل ندارند تا چندين ساعت از استراحت خود را وقف پاسخگويي به آلارم هاي اشتباهي كه در محيط كار بوجود آمده بنمايند. بوسيله يك سيستم ويدئويی شبكه اي، معتبر سازي چنين آلارم هايي تنها يك كليك موس است و آنگاه مي توان به استراحت، تفريح و يا مسافرت پرداخت و این تاثیر دوربین مداربسته مارکتینگ است.

 آرامش خاطر

مديران مشاغل و صاحبان منازل در نهايت هر امر به دنبال آرامش خاطري هستند كه در نتيجه محافظت از دارايي هايشان و تأمين محيط امن و مطمئن براي كاركنان، دوستان و خانواده شان به دست مي آيد. و اينكه در هنگام وقوع حوادث احتمالي قادر باشند تا فرد يا افراد متخلف و مقصر را به مراجع قضايي معرفي كنند. تحقق اين امر نقش دوربین مداربسته مارکتینگ را پررنگ تر می کند.

 

Rate this post
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *