دوربین مداربسته کارخانه

دوربین مداربسته کارخانه به عنوان سیستم نظارتی و حفاظتی موجب ایجاد امنیت و افزایش بهره وری نیروی کار می گردد.

دارایی های ارزشمند کارخانه ها از انبار مواد اولیه گرفته تا انبار محصولات نهایی، اسناد و مدارک با ارزش، اسرار و تکنیک های پایداری در بازار رقابت مستلزم حفاظت و حراست می باشد، بنابر این نصب دوربین مداربسته در کارخانه علاوه به کمک شما برای حفظ بازار رقابت، به حفاظت از ساختمان، کارمندان و تجهیزات شما نیز کمک می کند.مهم ترین مواردی که مدیران کارخانه برای آن ها اهمیت دارد شامل:دوربین مداربسته کارخانه موجب بالا رفتن سطح حفاظت محیط میشود.

  • کاهش و صرفه جویی هزینه های جاری و غیر جاری
  • ماندگاری و حفظ کیفیت تجهیزات خریداری شده 
  • حساسیت بالا و کارکرد مناسب در کارخانجات و محیط های صنعتی
  • افزایش بهره وری کارکنان و کارگران
  • تحت کنترل بودن جزئی ترین موارد در کارخانه
  • پایش فعالیت و عملکرد های کارخانه

موارد بالا از دغدغه  های اصلی مدیران این گونه مراکز صنعتی می باشد.

در نتیجه سیستم نظارتی و حفاظتی مورد استفاده شده در کارخانجات باید دارای استاندراد های صنعتی لازم باشد تا بتوان سیستمی کارا با عملکرد بالا داشت. از طرفی باید بدانیم آگاهی از جزئی ترین موارد در تصمیم گیری درست مدیران در زمان های حساس بسیار موثر است.

مزایای نظارت تصویر در کارخانه ها

  • جلوگیری از سرقت: نصب دوربین مداربسته کارخانه بعنوان عامل بازدارنده محسوب می شود. درصورت وقوع به شما در شناسایی سارقین و پیگیری قانونی به شما کمک خواهد نمود.
  • کنترل کیفیت: پیشرفت فن آوری دوربین های دیجیتال باعث شده است  تا کنترل کیفیت از طریق نظارت تصویری امکان پذیر باشد.
  • نظارت از راه دور: دستگاه های مدیریت تصویر (NVR-DVR) به شما این امکان را میدهد که از طریق اینترنت در هر زمانی تصاویر دوربینها را بصورت زنده مشاهده کنید. نصب دوربین مداربسته در کارخانه منجر میشود کارکنان امنیتی شما حین گشت زنی تصاویر دوربینها را از موبایل خود چک کنند و بصورت فعالانه تری از کارخانه شما حراست نمایند.
  • ایمنی در محیط کار‌: سیستم های حفاظتی و نظارتی مانند نصب دوربین مداربسته در نزدیکی ماشین آلات خطرناک، جهت کنترل فرایندهای خودکار این ماشین آلات بسیار ضروری است.
  • نظارت بر ورود و خروج پرسنل و یا کنترل و نظاره بر افراد مشغول به کار و نظارت بر انبار ها و بررسی ورودی و خروجی واحد تولیدی و انبار ها
  • نظارت دقیق بر استفاده درست از قطعات و ابزار ها و تجهیزات صنعتی

هایک ویژنانتخاب دوربین مداربسته کارخانه

کارخانه ها می توانند از نظر نوع و ظرفیت های تولیدی بسیار متفاوت باشند. انتخاب دوربین مداربسته کارخانه به فاکتورهای مهمی وابسته است.مگاویژن یکی از کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی است. مرکزیت این کمپانی در کشور تایوان است، اولویت کمپانی کیفیت و سپس قیمت می باشد، دوربین مدرابسته مگاویژن انتخاب خوبی برای دوربین مداربسته کارخانه میباشد.

انواع دوربین مداربسته مگاویژن جهت دوربین مداربسته کارخانه

هنگام خرید دوربین مداربسته کارخانه باید پاسخ سوالات زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. از نصب دوربین مداربسته چه انتظاراتی دارید؟ (جلوگیری از سرقت، افزایش بهره وری پرسنل، نظارت بر فعالیت دستگاهها …)
  2. آیا محصولات تولیدی شما تقاضای بالایی دارند؟
  3. در حال حاضر چگونه امنیت و نظارت کارخانه خود را پییش میبرید  و دوربین مداربسته چه کمکی در ارتقا سطح امنیت و نظارت دارد.
  4. چه چیزی را جدی ترین تهدید امنیتی کارخانه خود میدانید؟ آیا تا کنون سرقت از کارخانه شما اتفاق افتاده؟
  5. ظرفیت تولیدی شما چقدر است و ساعت کار به چه صورت هست، دستگاه ها و یا مکان های مهم شما از لحظا نظارتی کدام مکان ها است؟

پاسخ به این سوالات مشخص کننده سیستم نظارتی و حفاظتی متناسب با کارخانه شما می باشد.

پیشنهاد ما در زرین سیستم استفاده از تعدادی دوربین ثابت در نقاط کلیدی و گلوگاه ها جهت بالا بردن نظارت و همزمان حفاظت است و برای تکمیل کردن و بالا بردن نظارت نیز میتوان از دوربین مداربسته اسپید دام جهت کنترل مدیریتی نیز استفاده نمود.

چطور یک دوربین مداربسته مناسب شرایط مکانی خودم انتخاب کنم؟

نصب دوربین مداربسته کارخانه در مکان مناسب

یکی از اصلی ترین و مهم ترین موارد کاربرد نصب دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی و کارخانه های تولیدی و مونتاژی مشاهده و نظارت دقیق بر ماشین آلات و کارکرد مناسب کارمندان و کارگران در ساعات مختلف از شبانه روز می باشد.

به همین جهت بایستی دوربین های مداربسته کارخانه را در زاویه دید مناسب، به تعداد مورد نیاز و مدل های خاص جهت پوشش کامل ماشین آلات و پرسنل، نصب کرد.

 از جمله موارد مهم نصب دوربین مدار بسته در کارخانجات و مراکز صنعتی می توان به نصب دوربین مداربسته در ورودی های اصلی درب کارخانه و یا سوله های واحد مورد نظر اشاره کرد.

نظارت هرچه دقیق تر بر ورود و خروج کالا و افراد در این نقاط، ثبت ساعت کار کارمندان (تعداد بالای کارکنان و مراجعان به واحد تولیدی آن هم در چند شیفت) از اولویتهای خاصی برخوردار می باشد .

(برای تحلیل و بررسی دقیق میتوان از سیستم های هوشمند پردازش تصویر نیز استفاده نمود.)دوربین مداربسته کارخانه جهت کنترل ورود و خروج مواد اولیه و محصولات نهایی

در کارخانجات و واحدهای صنعتی، دوربین مداربسته برای کنترل و نظارت بر ورود و خروج مواد اولیه خام، قفسه ها و انبارهای موجود، محصولات تولید شده در انبارها مورد استفاده قرارمی گیرند.

تعداد دوربین های مداربسته مورد نیاز به محیط و ابعاد و نحوه چیدمان داخلی بستگی دارد.

نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های اداری موجود در کارخانجات و واحدهای صنعتی نظیر واحدهای مالی و توسعه منابع انسانی و همچنین آشپزخانه ها و سالن های غذاخوری و… از الویت های خاص اینگونه مجموعه ها به شمار می رود.

نصب دزدگیر کارخانه

دزدگیر در کارخانجات به دو قسم اصلی تقسیم میشوند که شامل:

  • دزدگیر جهت زورگیری نگهبان
  • دزدگیر پیرامونی کارخانه

کارشناسان ما در زرین سیستم جهت مشاوره در طراحی نصب و خرید سیستم های حفاظتی نظارتی کارخانجات در خدمت شما هستنند.

تماس با ما 

4.5/5 - (2 امتیاز)
نوشته شده توسط zarinsystem_admin_08
نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 thoughts on “دوربین مداربسته کارخانه

  1. با سلام
    اگر ممکن است نمونه کاری که در بخش نت ناوگان ریلی مسافری ویا مترو در خارج از کشور به تجهیزات دوربین مدار بسته مجهز شده اند بعنوان الگو معرفی فرمایید

    1. سلام و عرض ادب
      منظور شما از بخش نت ناوگان ریلی مسافری و یا مترو را به صورت دقیق متوجه نشدم.
      اما در همه جای دنیا و البته ایران مترو ها مجهز به سیستم های نظارت تصویر میباشند، در گذشته در مترو تهران برند اکسیس و در حال حاضر هایک ویژن مورد استفاده قرار میگیرد.
      با تشکر